9 van de 28
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De SM van blooper1963
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 07 juni 2006 02:23 AM
  [ # 121 ]
wbogaerts schreef:

Eérst beginnen met de bol op de drukregelaar !!!

Als je wil , ik heb nog een nieuwe los liggen .

Die kunnen we even monteren en zien wat het resultaat is .

Walter

Heb je geen “veerbollentester”? Dan weet je meteen of de druk al dan niet goed is.

Heb dit simpel gemaakt met zo een kleine krik, een drukmeter en een stuk dat tussen de veerbol en de linkse veercilinder (bij de DS) zit. Heel makkelijk!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 juni 2006 09:36 AM
  [ # 122 ]
citrods schreef:

Heb je geen “veerbollentester”?

Heb dit simpel gemaakt met zo een kleine krik, een drukmeter en een stuk dat tussen de veerbol en de linkse veercilinder (bij de DS) zit. Heel makkelijk!

:photo :photo :photo aub

Ik zal dringend eens moeten langskomen !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 juni 2006 09:44 AM
  [ # 123 ]
blooper1963 schreef:

hey walter!! terug van weggeweest?? heb je mijn mail al ontvangen?? want ik heb wer een paar nieuwe vragen te stellen!!! en wat vind ge van mijne SM op foto??


Lijkt mij een pracht exemplaar !!

Ziet er echt formodabel uit . Very Happy

Ik denk dat je een prima koop gedaan hebt Exclamation

Ik ben nog even aan het bekomen van het weekend in Berlijn en de uren file in Duitsland ( was schitterend maar vermoeiend ).

Gisteren dan stockcontrole van mijn servicewagen gehad op het werk en na vier jaar nog eens een evaluatiegesprek met mijn baas .

Als afsluiter nog twee uur in file gestaan op de Antwerpse ring .

Plus een mailbox met 60 mails waar ik mij nog moet doorworstelen .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 juni 2006 10:43 PM
  [ # 124 ]

mijn achteruitrijlichten werken niet en ik heb wezen meten, achteraan komt er geen stroom toe bij aangelegd contact, en staande in zen achteruit!! ik heb de motor doen draaien en in achteruit gezet,en op mijn dochter geroepen ,maare ook zij stelde vast dat ze niet branden!!! weet iemand waar de achteruitrijschakelaar zich bevind??? Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 juni 2006 12:58 AM
  [ # 125 ]

Schakelaar zit op de versnellingsbak link voor onder .

Draden komen uit aan de rechter veerbol , twee stekkers ( pennen man vrouw ) die uit één kabelhuls komen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 juni 2006 03:13 AM
  [ # 126 ]

heb sinds vandaag een probleem met de SM.
Als ik de blower van de airco of voor verwarming aanzet, dan neemt die zoveel electriciteit weg, dat mijn motor stilvalt.
Tijdens het rijden, zet men de blower aan, dan trekt ze niet meer goed op en bij het induwen van de koppeling valt ze stil.
We hebben de compressor van de airco afgekoppeld dus die is het ook niet.
Het is als de kachelfan opstaat. Daarnet zonder te vermoeden dat die fan de oorzaak was, op 30 à 40 seconden was mijn batterij leeg.
Heb haar dan gestart met een snelstarter en ben er toen mee bij Walter Bogaerts gereden. Die had ontdekt dat als de blower opstond, dit euvel zich voordeed. De blower uit en ze draait weer mooi stationair. We hebben een multimeter aan de batterij gehangen met draaiende motor bij licht gas geven heb ik tot 12,9 à 13,5 volt gehaald, maar de blower aanzetten en de spanning zakt naar 10 en zelfs 9 volt.
Bij al die gebeurtenissen draait de fan wel normaal.
Dus volluit op het 4de streepje en zo steeds minder snel bij een stand op een vorig streepje. WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN???
En ook bij het aanzetten van de verlichting ,branden de lampjes niet meer achter de verwarmings knoppen.
Weet iemand hoe ik daar bij kan of de demontageprocedure aub.
En dan ook nog, bij het naarhuis rijden ben ik, als je achter de wagen staat mijn glaasje waar het achterlicht en de stoplamp inzit, rechts ,verloren op de snelweg, met vijzen en al.
Vermoedelijk stonden die los en door trillingen is het er afgedonderd.
Is dit nog te vinden? en zo ja,wat moet dit kosten?

//edit by erik.. voor de leesbaarheid

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 juni 2006 10:56 AM
  [ # 127 ]

sorry hoor, maar wanneer begin je met leesbare duidelijke stukken tekst ?
Op deze manier is het welhaast onleesbaar, zo alles aan elkaar en allerlei nutteloze uitroepttekens erin, etc.

just my 2 cents Rolling Eyes

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 10 juni 2006 01:52 PM
  [ # 128 ]

Ik zou eerst maar eens de dynamo en accu controleren, voordat je allerlei andere dingen gaat slopen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 10 juni 2006 09:50 PM
  [ # 129 ]

Kijk bijvoorbeeld ‘ns naar de rotor in de verdelerkap. Slaat die niet door? Het klinkt wat maf, maar ik heb soortgelijke problemen met m’n MG A gehad. Zonder stroomverbruikers reed ie prima, maar zo gauw ik de verlichting aandeed of de aanjager of als de Kenlowe (de elektrische koelvin voor de radiator) aansloeg, dan begon de ellende. Op drie cilinders lopen, stotteren, stoten, pruttelen en ploffen. Kl*te dus. Uiteindelijk viel de auto op een gegeven moment helemaal stil. Wegenwacht erbij, en de rotor bleek de boosdoener.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2006 02:19 AM
  [ # 130 ]

We hebben het al gevonden,wat er scheelt.
Volgende zaterdag word het euvel hersteld.
Jammer dat het weer mijn eigen fout is waardoor dit stom ongevalletje is voorgekomen. maarja,al doende leert men zeggen ze bij ons. Wink
En gelukkig valt het nog wel mee. Een paar relaitjes en wat draad en de boel zou weer perfect horen te lopen.
Vandaag bij Jean Blondeau geweest,in Montreuil. heb een komplete RVS uitlaat meegebracht , een 123/SM,2 secundaire kettingen en een oliepompasje,en had voor € 1780 met de vermindering die ik kreeg van de heer Blondeau!
Zo kan ik deze winter mij wat amuseren.
Kleppen heb ik bewust niet meegebracht van bij Blondeau,want ik vind ze te zwaar.
ik ga er plaatsen ,ontwikkeld door Andrew Brodie,die zijn maar 10% zwaarder dan de holle,met natrium gevulde.
die van Blondeau zijn 30% zwaarder en kunnen bij toerentallen van meer dan 5000 rpm ,beginnen te zweven en trillen.
dit werd mij reeds door meerdere personen bevestigd.
Zo,ik hoop dat deze tekst leesbaarder is voor de mensen die het moeilijk hebben met mijn schrijfwijze. Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 11 juni 2006 01:16 PM
  [ # 131 ]

Maar wat is er nou precies aan de hand?

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2006 01:43 PM
  [ # 132 ]
Ds23man schreef:

Maar wat is er nou precies aan de hand?

GRG

Bij het plaatsen van mijn nadraai relais,heb ik een verkeerde draad genomen voor het aansturen van de koelfan’s,of eigenlijk niet.
Maar ik wist niet dat er nog een suplémentair relaitje zat dat links aan de draadbundel vastzit,daar waar de dikke draadbundel binnen gaat,onder de motorkap, bij de klokken en die word aangestuurd door de blower en een manocontact op het stuurhuis.
En dit dienede voor het sturen van de airco,volgens de snelheid van uw voertuig,het is te zeggen: hoe sneller de wagen rijd,hoe meer er natuurlijke koellucht binnen komt en dan worden via dit manocontact de fans navenand in of uitgeschakeld!
en aangezien deze relais en waarschijnlijk ook nog alle overige sturingen in deze wagen, de massadraden onderbreken via de relais, had ik een sluiting veroorzaakt met door het themocontact,wat op de radiator zit,een + draad te onderbreken,en telkens de aircoblower aanstond,was er een sluiting!! dus nu zaterdag gaan we de schade herstellen het relaitje vervangen van dat manocontact + een 20 à 30 cm bedrading en het zou weer moeten gaan!! en dan met mijn bijgeplaatst relaitje, de mindraad onderbreken inplaats van de + draad en dan zou alles moeten lukken!!
Wat er ook op het schema duidelijk werd ,is dat dit gedeelte van bedrading niet gezekerd is en dit word ook opgelost zaterdag!!
Zoals ik zei: al doende leert men zijn wagen kennen.Ik wil langs deze weg ook een hartelijke dank richten aan WALTER BOGAERTS die mij heel wat wijzer gemaakt heeft op gebied van auto electriciteit Wink  BEDANKT WALTER!!!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 juni 2006 01:55 PM
  [ # 133 ]
blooper1963 schreef:

Wat er ook op het schema duidelijk werd ,is dat dit gedeelte van bedrading niet gezekerd is en dit word ook opgelost zaterdag!!

lijkt me dat dit met opzet is, je neemt liever de gok dat je dynamo uitbrandt, dan dat je ventilator niet werkt door een kapotte zekering, waardoor de motor oververhit raakt Idea

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 11 juni 2006 02:23 PM
  [ # 134 ]
blooper1963 schreef:

....Zo,ik hoop dat deze tekst leesbaarder is voor de mensen die het moeilijk hebben met mijn schrijfwijze. Wink...

Ja! Beter zo… Very Happy

Gr Martijn

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2006 03:08 PM
  [ # 135 ]
eviltwin schreef:
blooper1963 schreef:

Wat er ook op het schema duidelijk werd ,is dat dit gedeelte van bedrading niet gezekerd is en dit word ook opgelost zaterdag!!

lijkt me dat dit met opzet is, je neemt liever de gok dat je dynamo uitbrandt, dan dat je ventilator niet werkt door een kapotte zekering, waardoor de motor oververhit raakt Idea

De bedrading is volledig origineel volgens het schema van mijn SM en het bouwjaar! maar wat ik bedoel is dat dit circuitgedeelte en nog een paar kleinigheden oorspronkelijk niet gezekerd zijn!!DIT IS ZO ORIGINEEL VAN CITROEN UIT! want als je het schema volgt, dan zie je dat de hoofddraad van dit circuit rechtstreeks vertrekt van een pluspool en zonder zekering tussen!! maar zaterdag gaan we dit oplossen door gans het gedeelte dat oorspronkelijk NIET gezekerd was door CITROËN, onder zekering te plaatsen,door bij het vertrek van het circuit een draadzekering te plaatsen van 25A,zodat het enige niet gezekerde OORSPRONKELIJKE circuit OOK gezekerd is!!! als er dan sluiting is,zal die zekering springen en niet meer mijn relais en een deel van de bedrading doorbranden Exclamation Ik hoop dat er nu duidelijkheid is Exclamation Wink

Profiel  
 
 
9 van de 28
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook