24 van de 28
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
De SM van blooper1963
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 november 2006 12:35 PM
  [ # 346 ]

Ik ben wel enigsinds opgelucht dat het deze keer mijn fout niet is!
Je kan wel zeggen: Het is wel uw fout,want je hebt er een benzineaditief aan toegevoegd,welke dan ook nog eens reinigende eigenschappen heeft,maar zoals paso al aanhaalde:mocht ik dit niet gedaan hebben,was ik vroeg of laat toch ergens stilgevallen Crying or Very sad
En nu wou ze thuis niet meer starten,dus… beter zo dan onderweg bvb ergens in la douce France in panne te staan Laughing

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 november 2006 01:20 PM
  [ # 347 ]

Opletten met benzine overpompen . Exclamation  Exclamation

ZOU DE EERSTE AUTO EN HUIS NIET ZIJN DAT IN BRAND GAAT Exclamation  Exclamation

Gewoon leeg rijden met die extra filter in de lijn .

Neen is geen demonteerbare filter . gewoon vervangen .

Ga straks in mijn magazijn eens kijken of ik die benzinetank terug vindt ..

Walter [smilie=305.gif]

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 november 2006 01:27 PM
  [ # 348 ]
wbogaerts schreef:

Opletten met benzine overpompen . Exclamation  Exclamation

ZOU DE EERSTE AUTO EN HUIS NIET ZIJN DAT IN BRAND GAAT Exclamation  Exclamation

Gewoon leeg rijden met die extra filter in de lijn .

Neen is geen demonteerbare filter . gewoon vervangen .

Ga straks in mijn magazijn eens kijken of ik die benzinetank terug vindt ..

Walter [smilie=305.gif]

Gezien wat Yuri schrijft??
Wij hebben een plastic tank!! ik ga dit eens inspecteren nu ze toch niet rijd!! Zeg Walter, bestaan er geen doorzichtige filters,welke je inline,na de pomp kan plaatsen?? zoveel druk komt er nu toch ook niet op??

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 november 2006 09:30 PM
  [ # 349 ]

inderdaad leegrijden, die troep vormt zich in de carburator (chemishe werking van zamac en benzine)
in je tank zit die troep niet

maar die extra filter is niet zo overdreven, zou je eigenlijk altijd kunnen doen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2006 12:00 AM
  [ # 350 ]
paso schreef:

inderdaad leegrijden, die troep vormt zich in de carburator (chemishe werking van zamac en benzine)
in je tank zit die troep niet

maar die extra filter is niet zo overdreven, zou je eigenlijk altijd kunnen doen

bestaan er doorzichtige filters,welke NA de benzinepomp mogen geplaats worden?? er zit ongeveer 0,8 bars op het circuit tussen de pomp en de carb’s!! Dus 800gram druk beter gezegd Very Happy

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 november 2006 12:16 AM
  [ # 351 ]

waarom zou je dat na de pomp plaatsen?
toch beter voor de pomp als je dat ervoor zet

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2006 01:13 AM
  [ # 352 ]
paso schreef:

waarom zou je dat na de pomp plaatsen?
toch beter voor de pomp als je dat ervoor zet

voor de pomp zit er al een filter ingebouwd!!! ik zou zoals bij Walter,een filter willen inbouwen net bij het binnenkomen in het motorcompartiment tussen de leiding en de carb’s!!Maar Walter heeft daar een metalen filter staan,waar je niks door ziet!! Bon in zijn geval niet nodig mss om er door te kunnen kijken,maar in mijn geval!! Wat zit er nog allemaal in van vuil??? en dan zou ik bij een doorzichtig filter toch al iets kunnen zien of oordelen!! Want let wel ik heb die Marly C voor het eerst gebruikt in mijn SM en na 40 km rijden had ik al prijs!! slecht beginnen lopen en afslaan en (een geluk) als ze binnen stond na een paar pogingen starte ze niet meer!! Dus eer ik die tank zal leeg hebben zal er mss nog een hoop vuil van plaats verwisselen Laughing

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 06 november 2006 01:18 AM
  [ # 353 ]
blooper1963 schreef:
citrods schreef:
blooper1963 schreef:

was het bij U ook zo erg als op mijn foto’s?? die ziftjes hingen potdicht man!! dan kan ze niet meer starten héé!! op foto 1 zie je nog deels hoe het was op het ziftje net naast Walter zijn hand!!

Nee, bij mij was alles eigenlijk nog goed proper.

 

Welk bouwjaar was de uwe ook al weer?? en heb jij je benzinetank al nagekeken??
Aangezien uwe SM nog in gedemonteerde staat is,heb jij al kunnen zien in welk materiaal uw brandstoftank gemaakt is?? de carb modellen zouden tot en met ‘72 een kunststoffen bak moeten hebben!! ik heb de mijne er nog niet uit,maar ik denk niet dat dit hoeft!! Want als je de vulbuis en de dompelaar wegneemt,dan kan je er met de hand in geloof ik?? Wink
IK hoop dat ik een plastic tank heb!! roest niet en het vuil zal er waarschijnlijk niet aan vastkleven maar op het diepste punt van de bak liggen!! En voor de tank leeg te halen:Als ik nou die darm van de leiding in het motorcompartiment gewoon verleng en het contact op zet,want door dat de carb’s niet aangesloten zijn,komt ze toch niet op druk,en dan de benzine in jerrycans laat lopen,dan krijg ik ze ook leeg en moet ik enkel (indien nodig) het filterelement van de benzinepomp reinigen!!
Goed idee of niet?? Shocked

Mijn SM is uit 1972 (1e maal ingeschreven), weet nog niet wat voor tank erin zit, ik moet ze er een van de dagen uithalen.

UPDATE: kunststof brandstoftank (zoals verwacht dus)

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 06 november 2006 01:21 AM
  [ # 354 ]
blooper1963 schreef:
paso schreef:

inderdaad leegrijden, die troep vormt zich in de carburator (chemishe werking van zamac en benzine)
in je tank zit die troep niet

maar die extra filter is niet zo overdreven, zou je eigenlijk altijd kunnen doen

bestaan er doorzichtige filters,welke NA de benzinepomp mogen geplaats worden?? er zit ongeveer 0,8 bars op het circuit tussen de pomp en de carb’s!! Dus 800gram druk beter gezegd Very Happy

Er bestaan zeker doorzichtige benzinefilters. Weeral: auto-onderdelen zaak.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2006 01:25 AM
  [ # 355 ]
citrods schreef:
blooper1963 schreef:
citrods schreef:
blooper1963 schreef:

was het bij U ook zo erg als op mijn foto’s?? die ziftjes hingen potdicht man!! dan kan ze niet meer starten héé!! op foto 1 zie je nog deels hoe het was op het ziftje net naast Walter zijn hand!!

Nee, bij mij was alles eigenlijk nog goed proper.

 

Welk bouwjaar was de uwe ook al weer?? en heb jij je benzinetank al nagekeken??
Aangezien uwe SM nog in gedemonteerde staat is,heb jij al kunnen zien in welk materiaal uw brandstoftank gemaakt is?? de carb modellen zouden tot en met ‘72 een kunststoffen bak moeten hebben!! ik heb de mijne er nog niet uit,maar ik denk niet dat dit hoeft!! Want als je de vulbuis en de dompelaar wegneemt,dan kan je er met de hand in geloof ik?? Wink
IK hoop dat ik een plastic tank heb!! roest niet en het vuil zal er waarschijnlijk niet aan vastkleven maar op het diepste punt van de bak liggen!! En voor de tank leeg te halen:Als ik nou die darm van de leiding in het motorcompartiment gewoon verleng en het contact op zet,want door dat de carb’s niet aangesloten zijn,komt ze toch niet op druk,en dan de benzine in jerrycans laat lopen,dan krijg ik ze ook leeg en moet ik enkel (indien nodig) het filterelement van de benzinepomp reinigen!!
Goed idee of niet?? Shocked

Mijn SM is uit 1972 (1e maal ingeschreven), weet nog niet wat voor tank erin zit, ik moet ze er een van de dagen uithalen.

normaal gezien zit bij alle carbu modellen een plastictank tot eind ‘72 geloof ik,ik heb niet onmiddelijk de specs voor handen!! Ik ga de mijne op aanraden hier van de specialisten eerst leeg rijden en dan verwijderen!! Eerst mijn carbu’s er terug inpielen en afstellen!! Heb jij een electronische toerenteller??? of hoe stel jij je carbu’s af?? ik heb de colortune,maar na enkele malen ,weet ik niet of ze nog juist aanduid hoor!! en met een toerenteller kan ik haar afstellen volgens de werkplaatshandboeken!! Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2006 01:29 AM
  [ # 356 ]
citrods schreef:
blooper1963 schreef:
paso schreef:

inderdaad leegrijden, die troep vormt zich in de carburator (chemishe werking van zamac en benzine)
in je tank zit die troep niet

maar die extra filter is niet zo overdreven, zou je eigenlijk altijd kunnen doen

bestaan er doorzichtige filters,welke NA de benzinepomp mogen geplaats worden?? er zit ongeveer 0,8 bars op het circuit tussen de pomp en de carb’s!! Dus 800gram druk beter gezegd Very Happy

Er bestaan zeker doorzichtige benzinefilters. Weeral: auto-onderdelen zaak.

weet ik!! maar ge moet ze mogen plaatsen NA de pomp!! en daar zit 800 gram druk op ongeveer en ik weet niet of elke doorzichtige filter daarvoor geschikt is en dan nog met de hitte welke daar word veroorzaakt!! een metalen is beter,maar ge ziet er niks door héé!! En wie weet hoeveel vuil er nog inzit voor hij leeg is Crying or Very sad

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 06 november 2006 01:35 AM
  [ # 357 ]
blooper1963 schreef:

weet ik!! maar ge moet ze mogen plaatsen NA de pomp!! en daar zit 800 gram druk op ongeveer en ik weet niet of elke doorzichtige filter daarvoor geschikt is en dan nog met de hitte welke daar word veroorzaakt!! een metalen is beter,maar ge ziet er niks door héé!! En wie weet hoeveel vuil er nog inzit voor hij leeg is Crying or Very sad

Er zijn zeker doorzichtige filters die daar tegen kunnen. Tenslotte, 800 gram druk is nog niet zo veel.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 06 november 2006 09:23 PM
  [ # 358 ]
blooper1963 schreef:

En nog iets,ik weet nu ook hoe een hydraulische kettingspanner gemonteerd word,maar daar voel ik mij niet bekwaam genoeg voor en die Fransman Zweert ook bij een hydraulische!! het is een preciesie werkje en er moet precies geboord worden!! en daar begin ik niet aan!! Normaliter,deze winter gaat mijn blok er toch uit om zelf te reviseren,en dan doe ik hem wel een paar dagen bij van der laan,hij kan dan een hydraulische spanner monteren!!
Zeg Joris,weet jij nog niks over prijzen van die pistons voor de 2.7 motor die cyril sars kon leveren?? ik stuurde reeds 2 mail’s maar heb nog niks in concreto teruggekregen Crying or Very sad

Waar moet je ongeveer op rekenen als je het motorblok kaal en schoon aanleverd bij de heer van der Laan en deze volledig laat ombouwen. Kleppen, kettingen,spanners, oliepomp enz. ???

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2006 10:59 PM
  [ # 359 ]
r.kerstens schreef:
blooper1963 schreef:

En nog iets,ik weet nu ook hoe een hydraulische kettingspanner gemonteerd word,maar daar voel ik mij niet bekwaam genoeg voor en die Fransman Zweert ook bij een hydraulische!! het is een preciesie werkje en er moet precies geboord worden!! en daar begin ik niet aan!! Normaliter,deze winter gaat mijn blok er toch uit om zelf te reviseren,en dan doe ik hem wel een paar dagen bij van der laan,hij kan dan een hydraulische spanner monteren!!
Zeg Joris,weet jij nog niks over prijzen van die pistons voor de 2.7 motor die cyril sars kon leveren?? ik stuurde reeds 2 mail’s maar heb nog niks in concreto teruggekregen Crying or Very sad

Waar moet je ongeveer op rekenen als je het motorblok kaal en schoon aanleverd bij de heer van der Laan en deze volledig laat ombouwen. Kleppen, kettingen,spanners, oliepomp enz. ???

kan je best aan citrods vragen!! zijn blok is er geweest het mijne nog niet!dus ik moet nog prijs vragen!! en als je het ooit mocht nodig achten om naar van der laan te bellen,liefst voor 10 uur!!!! anders heb je mevrouw aan de lijn en dat is niet zo best ‘t schijnt! vraag dit maar aan waterman771 Laughing

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2006 11:13 PM
  [ # 360 ]

@waterman771:
amai wat een service vanwege die duitse carburatorkits verkoper!!
gisteren mijn aller eerste mail gestuurd naar die persoon en vandaag betaald en het is al verzonden!!knappe en snelle service!!
stel jij je carb’s ook met een electronische toerenteller af??

Profiel  
 
 
24 van de 28
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook