Evasion of 806?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 mei 2006 02:30 AM

Ik zoek al een tijdje naar een stuk MPVeevervoer. Daarbij kom ik om diverse redenen (ik zal ze niet allemaal opsommen) uit op de PSA-stal: de Evasion of de 806.

Mijn voorkeur heeft een benzine motor die op LPG-G3 is om te bouwen of daar al op draait, en toch enig vermogen heeft (ik hoef er niet mee te slalommen oid).

Nou heb ik geen idee wat het verschil is tussen 806 en Evasion, ik dacht dus alleen de badge.

En waarom zijn er nou wel plenty 2e hands 806’jes op LPG/G3 te krijgen maar geen Evasions?

Zitten er nog andere verschillen tussen beiden, zoals bijv. geleverd met al dan niet uitneembare banken ipv losse stoelen oid? (zoals bijv. in de VAG-stal wel het grote addertje onder het gras is).

Koets danwel binnenruimte is vlgs mij identiek, of zie ik iets over het hoofd?

Ik ben er al enkele maanden min of meer op aan het puzzelen (niet full time gelukkig), maar ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer. En ik tref dus verbazingwekkend veel 806’jes aan die lijken te voldoen aan mijn eisen maar géén Evasions.

Toevallig iemand die deze speurtocht ook heeft afgelegd, of me kan adviseren?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 25 mei 2006 01:53 PM
  [ # 1 ]

Re: Evasion of 806?

Er zijn technisch gezien geen verschillen tussen Evasion en 806. Alleen de voor- en achterkant verschillen wat. Er zijn echter veel meer 806’en verkocht dan Evasions. Je zou bij autoweek.nl in de carbase kunnen kijken naar de verschillen (auto’s vergelijken) in uitrusting. Ik zie ietsjepietsje meer extra’s op de Evasion. Op marktplaats zag ik al wel een Evasion op G3:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/33920002.html

En via citroen.nl zou je eens naar occasions bij dealers kunnen kijken.

Profiel  
 
ernst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 28-05-2005

Gepost: 25 mei 2006 01:55 PM
  [ # 2 ]

De Fiat Ulysse is volgens mij ook hetzelde, alleen nóg minder van verkocht.

Thank you for driving my wife

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 25 mei 2006 02:00 PM
  [ # 3 ]

En niet te vergeten de Lancia Zeta. Het verschilt per land welk merk er het meest van verkocht. Peugeot is hier het populairst van de 4, dus verkocht de 806 hier het best.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 mei 2006 03:18 AM
  [ # 4 ]

Re: Evasion of 806?

Handjes schreef:

Er zijn technisch gezien geen verschillen tussen Evasion en 806. Alleen de voor- en achterkant verschillen wat. Er zijn echter veel meer 806’en verkocht dan Evasions. Je zou bij autoweek.nl in de carbase kunnen kijken naar de verschillen (auto’s vergelijken) in uitrusting. Ik zie ietsjepietsje meer extra’s op de Evasion. Op marktplaats zag ik al wel een Evasion op G3:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/33920002.html

En via citroen.nl zou je eens naar occasions bij dealers kunnen kijken.

Bedankt voor de info.

Via Carbase werd ik wel ietsje wijzer: de uitrustingsniveaus zouden vrijwel gelijk zijn (al zou de 806 ST een lampje achter extra hebben, maar dat geloof ik dan weer niet) maar de prijs van de Evasion lag volgens CB gewoon iets van 510 eur hoger.

Sja, wie gaat er dan - ons hollanders ben zuunneg - in vredesnaam voor meer geld met alleen een ander merkje op de verder identieke kar rondrijden? Als je echt gehecht bent aan de double chevrons koop je een peug en plak je zelf het Citroën-logo erop, dan ben je nog goedkoper uit. Ging je voor de kosten en koos je “dus” LPG/G3, dan ging je dus automatisch naar de 806.

Ik was “bang” dat een verschil was dat bijv. de Evasion-motoren niet op LPG/G3 zouden kunnen maar dat (b)lijkt dus gewoon te kunnen, voor zover er ooit een installatie leverbaar voor is geweest.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 26 mei 2006 07:40 PM
  [ # 5 ]

Re: Evasion of 806?

karel schreef:

Ik was “bang” dat een verschil was dat bijv. de Evasion-motoren niet op LPG/G3 zouden kunnen maar dat (b)lijkt dus gewoon te kunnen, voor zover er ooit een installatie leverbaar voor is geweest.

Er zijn dus inderdaad Evasions op G3 geleverd geweest. Zie o.a. die marktplaats advertentie en de occasions bij de dealers via citroen.nl.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 27 mei 2006 12:39 AM
  [ # 6 ]

Re: Evasion of 806?

karel schreef:

Ik was “bang” dat een verschil was dat bijv. de Evasion-motoren niet op LPG/G3 zouden kunnen maar dat (b)lijkt dus gewoon te kunnen, voor zover er ooit een installatie leverbaar voor is geweest.

Handjes schreef:

Er zijn dus inderdaad Evasions op G3 geleverd geweest. Zie o.a. die marktplaats advertentie en de occasions bij de dealers via citroen.nl.

Of je auto een G3-specificatie krijgt is van verschillende zaken afhankelijk. Daarbij hoort onder andere de uitlaatgasnorm. Als je motor vóór de gastank al niet voldeed aan die norm, was G3 nooit haalbaar.

Daarnaast hangt het er maar van af of de leverancier van de gasinstallatie van (de importeur van) het automerk een homologatie heeft moeten maken van een bepaalde combinatie. Zo heeft Neerlands grootste op LPG-gebied (Vialle) gewoon domweg geen mogelijkheid om een Evasion op G3 te bouwen, omdat (de importeur van) Citroën voor deze combo nooit het groene licht heeft gegeven. Althans, dan hebben we het over de ‘oude’ 8-kleps 2.0. Een turbo-motor op LPG is sowieso al een zeldzaamheid, want niet aan te raden voor een turbo-compressor. Of er dan zelfs G3-homologatie voor is, vraag ik mij ten zeerste af.

Peugeot heeft het wat G3 betreft gewoon anders/beter/handiger aangepakt, en heeft wél een G3-combo laten homologeren (waarschijnlijk ook voor 405/406) voor de 2-liter. En hoewel het dezelfde auto (lees: carrosserie) met dezelfde motor is, kun je het voor de Evasion wat dat betreft wel schudden. Tenzij je een volledig nieuwe gas-inbouw laat doen.

De Evasions die wel op G3 te koop zijn hebben òf later een nieuwere installatie gekregen, òf zijn bij import door de RDW verkeerd ingeschaald (gelukje dat nogal eens is gebeurd), òf worden geafficheerd als G3, maar bij afschrijving van de Wegenbelasting kun je dan toch nog wel eens teleurgesteld raken, omdat je niet de G3-korting krijgt.

Bottom-line: pas op voor Evasion’s van vóór 1999 met G3, want is maar een kleine kans dat het klopt!!! Vanaf 2000 (met de komst van de 2.0 16v?) is er volgens mij wel G3 geleverd)

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 27 mei 2006 12:52 AM
  [ # 7 ]

Re: Evasion of 806?

Verhelderend Exclamation

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 mei 2006 04:41 AM
  [ # 8 ]

Re: Evasion of 806?

Handjes schreef:

Verhelderend Exclamation

Idd, veel dank.
Het bevestigt het beeld wat ik al had: G3 en Evasion=komt niet voor of uiterst zeldzaam
Van latere datum heb ik inderdaad een enkele G3 bak gezien; of dat klopt kun je niet zien via de RDW (waarom nou weer niet ? confused ) terwijl ik dat wél verwacht had.

Ik zal me dus op de 806 moeten storten als ik er een met G3 wil hebben of ooit wil laten plaatsen. Dan maar de badge omhangen Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook