1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ik kan niet meer ontkoppelen.
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 06 juni 2006 11:21 PM

Ok, dit ging er vooraf:

Vanmiddag bij thuiskomst stelde ik vast, dat de koppeling helemaal onderin zat. Vanavond de kabel iets strakker aangespannen, maar er was niet veel meer te stellen. Ongeveer 1,5 cm. Motor gestart en toen bij het ontkoppelen een enorm gerammel en geschud van het koppelingspedaal en motor. Weggereden, een keer of drie schakelen…..en PANG; ik kon niet meer ontkoppelen. Nu staat die handel op de koppeling helemaal richting schudbord/lhm-vat en veert of trekt niet meer terug. Whatskeburt Confused
Ik rij al even auto, maar heb dit nog nooit aan de hand gehad.

Groet, Jan
Sad

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 juni 2006 11:22 PM
  [ # 1 ]

Re: Ik kan niet meer ontkoppelen.

jean99 schreef:

Ok, dit ging er vooraf:

Vanmiddag bij thuiskomst stelde ik vast, dat de koppeling helemaal onderin zat. Vanavond de kabel iets strakker aangespannen, maar er was niet veel meer te stellen. Ongeveer 1,5 cm. Motor gestart en toen bij het ontkoppelen een enorm gerammel en geschud van het koppelingspedaal en motor. Weggereden, een keer of drie schakelen…..en PANG; ik kon niet meer ontkoppelen. Nu staat die handel op de koppeling helemaal richting schudbord/lhm-vat en veert of trekt niet meer terug. Whatskeburt Confused
Ik rij al even auto, maar heb dit nog nooit aan de hand gehad.

Groet, Jan
Sad

kabel gebroken? geef er eens een ruk aan vanonder de motorkap…. dan voel je dat wel.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 06 juni 2006 11:24 PM
  [ # 2 ]

Nee Mechuccio, niet de kabel.
Die zit niet los en bovendien zorgt die er niet voor, dat die handel de verkeerde kant uit staat. Thanx Rolling Eyes

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 juni 2006 11:30 PM
  [ # 3 ]
jean99 schreef:

Nee Mechuccio, niet de kabel.
Die zit niet los en bovendien zorgt die er niet voor, dat die handel de verkeerde kant uit staat. Thanx Rolling Eyes

Dat van de handle was ik even overheen gelezen, mijn diepe nederige oprechte welgemeende excuses voor de onzinnige doch goedbedoelde opmerking Wink

maar dan zou het kunnen zijn dat de handle van zijn kogelgewricht afgedrukt is, ik heb daar enkel bij de bx ervaring mee, maar de hefboom van het druklager zit op een canvas ring, die heel knullig met 2 smeltpuntjes vast zit normaal is dit geen probleem, maar even verkeerde krachten er op, en hij zit los, in dat geval moet de bak er af. wat ik ook wel eens meegemaakt heb is dat het druklager naar de klote ging, en zo in de diafragmaveer aan het vreten was, en er op een gegeven moment dwars doorheensloeg en vast zat. maar dan zou hij normaal gesproken toch wel al een tijdje een koffiemolen-achtig geluid gemaakt moeten hebben.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juni 2006 11:52 PM
  [ # 4 ]
Mechuccio schreef:

maar dan zou het kunnen zijn dat de handle van zijn kogelgewricht afgedrukt is, ik heb daar enkel bij de bx ervaring mee, maar de hefboom van het druklager zit op een canvas ring, die heel knullig met 2 smeltpuntjes vast zit normaal is dit geen probleem, maar even verkeerde krachten er op, en hij zit los, in dat geval moet de bak er af. wat ik ook wel eens meegemaakt heb is dat het druklager naar de klote ging, en zo in de diafragmaveer aan het vreten was, en er op een gegeven moment dwars doorheensloeg en vast zat. maar dan zou hij normaal gesproken toch wel al een tijdje een koffiemolen-achtig geluid gemaakt moeten hebben.

Laats ook zoiets gezien bij een BX, is triest als het gebeurt Confused

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 juni 2006 11:57 PM
  [ # 5 ]
ZX1.4i schreef:
Mechuccio schreef:

maar dan zou het kunnen zijn dat de handle van zijn kogelgewricht afgedrukt is, ik heb daar enkel bij de bx ervaring mee, maar de hefboom van het druklager zit op een canvas ring, die heel knullig met 2 smeltpuntjes vast zit normaal is dit geen probleem, maar even verkeerde krachten er op, en hij zit los, in dat geval moet de bak er af. wat ik ook wel eens meegemaakt heb is dat het druklager naar de klote ging, en zo in de diafragmaveer aan het vreten was, en er op een gegeven moment dwars doorheensloeg en vast zat. maar dan zou hij normaal gesproken toch wel al een tijdje een koffiemolen-achtig geluid gemaakt moeten hebben.

Laats ook zoiets gezien bij een BX, is triest als het gebeurt Confused

maar goed te fxen, ‘t vergt alleen een hoop “liefde”  Laughing
misschien eens een drukgroepvervang meeting organiseren, de koppeling van 16V begint ook steeds meer naar vervanging te ruiken Rolling Eyes

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 19 juni 2006 01:03 AM
  [ # 6 ]

Het is weer gefixt. Nieuwe koppelingset er in laten zetten, want die ouwe drukgroep en lager was helemaal aan gort gedraaid. Ik rij iig weer Very Happy

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 juni 2006 01:07 AM
  [ # 7 ]

Hoeveel was je kwijt voor dit geintje Confused:

Profiel  
 
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 19 juni 2006 04:15 PM
  [ # 8 ]
ZX1.4i schreef:

Hoeveel was je kwijt voor dit geintje Confused:

Viel mee, 350euri Smile . Bij de zaak waar ik de wagen kocht. Hij is op de hoogte van de Europese wetgeving inzake consumentenkoop. De deal dus gemaakt om het 50-50 te doen. Niet verkeerd toch Confused:

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 juni 2006 08:56 PM
  [ # 9 ]
kakanox schreef:

geen verkeerde prijs bij de dealer vind ik! tis wel een rotklusje..

jean99 heeft de auto niet bij een dealer gekocht, maar bij een handelaar.
En 50/50 is een nette oplossing, bij de dealer had het inderdaad c.a. €700 gekost, wat een normale prijs is voor een koppelingwissel.

Het betreft hier een 1.6i, waar het goed te doen is, je heb aardig wat ruimte onder de motorkap.

Profiel  
 
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 20 juni 2006 01:56 AM
  [ # 10 ]
ZX1.4i schreef:
kakanox schreef:

geen verkeerde prijs bij de dealer vind ik! tis wel een rotklusje..

jean99 heeft de auto niet bij een dealer gekocht, maar bij een handelaar.
En 50/50 is een nette oplossing, bij de dealer had het inderdaad c.a. €700 gekost, wat een normale prijs is voor een koppelingwissel.

Het betreft hier een 1.6i, waar het goed te doen is, je heb aardig wat ruimte onder de motorkap.

Dank voor je aanvulling. Ruimte heb je wel, maar toch moest de motor los volgens de handelaar Rolling Eyes
Oh ja, heeft er wel een luk ingezet ipv valeo (lagere prijs hè) en inderdaad pakt die nogal abrubt zx Exclamation 
Confused: Maar ff snel laten inslijten ofzo Very Happy Arrow
En wat betreft de prijs: ik heb natuurlijk rondgebeld en de laagste prijsopgaaf die ik kreeg te horen was 650 euri´s zonder bakolie oid. Was ook geen dealer, maar specialist.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 juni 2006 05:27 AM
  [ # 11 ]
jean99 schreef:

Oh ja, heeft er wel een luk ingezet ipv valeo (lagere prijs hè) en inderdaad pakt die nogal abrubt zx Exclamation 
Confused: Maar ff snel laten inslijten ofzo Very Happy Arrow

Volgens mij slijt dat niet in, maar blijft het rot koppelen Confused
Zeer waarschijnlijk heb ik ook LUK rommel in mijn Xantia zitten Crying or Very sad

Hoe dan ook, binnenkort maar eens vergelijken, je dashlampjes staan nog op de wachtlijst Wink
Heb nu wel tijd, de 2 weken 24uur oproep dienst is eindelijk voorbij Razz

Profiel  
 
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 26 juni 2006 11:39 PM
  [ # 12 ]
ZX1.4i schreef:

Heb nu wel tijd, de 2 weken 24uur oproep dienst is eindelijk voorbij Razz

Da´s niet rot Very Happy

Ik hou de lampjes nog even vast. Ik ga je binnenkort benaderen Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 juni 2006 03:47 AM
  [ # 13 ]
jean99 schreef:
ZX1.4i schreef:

Heb nu wel tijd, de 2 weken 24uur oproep dienst is eindelijk voorbij Razz

Da´s niet rot Very Happy

Ik hou de lampjes nog even vast. Ik ga je binnenkort benaderen Wink

Ik hoor het wel, ben vandaag bezig geweest met de lampjes van de kachelbediening, wat een k#$^&klus; is dat zeg Evil or Very Mad
Morgen opnieuw, ik had niet de goede lampjes, zijn van die lampjes met een vaste fitting, morgen maar bij de dealer halen.

Lampje van de asbak is een nog veel grotere rotklus, vraag me af wie dat verzonnen heeft Confused
Totaal 2,5 aan het pielen geweest om 3 van die flut lampjes Confused

Profiel  
 
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 28 juni 2006 12:58 AM
  [ # 14 ]

Je moet toch wát als je niet werkt Wink
Rolling Eyes Verlichting kachel, juist ja, die ook nog en asbak hapert soms Confused:

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2006 02:04 AM
  [ # 15 ]
jean99 schreef:

Je moet toch wát als je niet werkt Wink
Rolling Eyes Verlichting kachel, juist ja, die ook nog en asbak hapert soms Confused:

Doen we ook wel effe samen, weet nu hoe het moet Razz
Asbak is wat lastiger, kan niet garanderen dat het lukt zonder de sigarette aansteker te mollen Confused

PS: Kom je a.s. zondag ook naar de meeting? dan fixen we het daar Razz

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook