Schokkend rijden op elke snelheid
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 16 juni 2006 01:39 AM

Ik kan de auto niet strak op een bepaalde snelheid laten lopen zonder lichtelijke schokjes.

Ook voel ik in het stuur als de pomp wat doet.
Dit is m’n eerste citroen dus kan maar zo zijn dat dit normaal is maar dan zou ik dat toch graag even willen horen.

Ook wil ik graag weten hoe lang het zou moeten duren voordat hij bij koude motor omhoog komt.
Op dit moment is dat ongeveer 30sec tot 1 minuut.

Kan je de auto omhoog en omlaag brengen wanneer je maar wilt of is dit niet echt goed voor het systeem. Tis wel eens leuk om even te laten zien hoe hoog hij kan. Alleen wil ik het liever niet doen omdat ik bang ben dat het niet goed is.

Zijn de strips rondom de auto makkelijk te vervangen (zijn bobbelig en erg lelijk geworden.

Hmm beetje veel vragen in 1 keer maar lijkt me beter dan tig topics te maken.


thx.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 juni 2006 03:13 AM
  [ # 1 ]

Tip: gebruik de zoekfunctie en je vindt alle antwoorden Idea

Groet.


Rolling Eyes btw, schokken is niet normaal voor een citroen Sad

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 16 juni 2006 03:37 AM
  [ # 2 ]

Welkom! Very Happy
Schokkend rijden kan verschillende oorzaken hebben: bougies (en kabels),brandstofpomp, filter of elektronische probs.
En je zwever zou bij een koude motor wel wat sneller kunnen stijgen, wellicht voorraadbolletje even (laten) vervangen, of LHM verversen.
Spit het forum idd maar eens door, vind je vanzelf een hoop antwoorden!
Wat voor wagen is het eigenlijk???
Suc6!
  Cool

Groets Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 juni 2006 04:20 AM
  [ # 3 ]

Wel zo makkelijk om wat meer info over je Citroen te vertellen, motor, uitvoering, staat van onderhoud, etc.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 16 juni 2006 11:57 AM
  [ # 4 ]

dat lichte schokken heb ik ook, maar alleen als ik van constante snelheid af het gas een heel klein beetje laat zakken. Dan voel je duidelijk schokken.

Ik heb de bougies en kabels recentelijk vervangen en de benzine filter nog niet, dus ik ga het daar in zoeken. Wellicht een tip inderdaad om dat allemaal even te vervangen en het resultaat te bekijken. Bougies en kabels tezamen kost om en nabij 50,-, een filter 20,- dus dat kost niets.

Succes en ben benieuwd naar het resultaat!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 juni 2006 12:27 PM
  [ # 5 ]

Bij mijn bx had ik ook last van schokjes, een potje injectiereiniger heeft het euvel volledig weggenomen.

Welkom op het forum en veel plezier met je Xant!

Profiel  
 
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 16 juni 2006 05:58 PM
  [ # 6 ]

Dankje. Ik zal vanavond na voetbal even gaan zoeken door het forum heen. Voor de andere vragen.

Ik zal die injectie reiniging maar eens gaan proberen.
En Benzine filter zal ook geen overbodige optie zijn om te doen. Kan nooit kwaad.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 24 juni 2006 02:16 AM
  [ # 7 ]

Injectie reiniger geprobeert mocht niet baten.
slecht zal het vast niet geweest zijn Smile

wel lucht filter bekeken en die was nog aardig schoon.
hier en daar wat gezelschapsdiertjes maar goed.

Toen ik de filter terug plaatste zag ik dat de toevoer los zat op de Carburateur deze aangedraait en het lijkt er op dat het veel beter is nu.

alleen…... nu pompt de pomp in een keer om de 2 sec.
En toen ik hem in de hoogste stand wilde zetten pompte hij wel heeeel vaak achter elkaar….

Heb ik weer.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
ZXfurore
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-06-2005

Gepost: 24 juni 2006 02:26 AM
  [ # 8 ]

injectiereiniger op een carburatiemotor zal ook inderdaad weinig uithalen…
misschien kun je iets meer vertellen over de auto. welk type? welke motor? bouwjaar?

Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic:    VW 1303 ‘73

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 juni 2006 02:45 AM
  [ # 9 ]
ZXfurore schreef:

injectiereiniger op een carburatiemotor zal ook inderdaad weinig uithalen…

Da’s niet waar. Je kan met afwasmiddel ook je handen wassen. Dus alleen op de naam van het product af gaan is niet handig.

Net als bij injectie kan een carb natuurlijk ook vervuilen. En natuurlijk is het het beste om het gewoon te reinigen, maar het gebruik van injectiereiniger is gewoon gemakkelijk en soms erg effectief. En dat heb ik zelf ondervonden in mijn carburatie-BX.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook