GS Advies ?
caroden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-2005

Gepost: 18 juni 2006 02:22 PM

Ik heb een mooie GS Convertisseur op Marktplaats gezien. Zie de link:

 

Kent iemand deze auto en hoe betrouwbaar en onderhoudsgevoelig is het halfautomaat-systeem. Als het kaduuk gaat zijn er dan nog voldoende onderdelen?

Verder zag ik bij de l’Est een mooie GS 1220 Pallas uit 1975. Kent iemand de l’Est en/of deze GS? (http://www.delest.nl)

foto

DS5 2012 (de 12e Citroen in mijn autoleven)
Fiat 500 2015
HYMER camper B544 1992

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 juni 2006 03:55 PM
  [ # 1 ]

Het zijn allebeide zeer mooie GSén in zeer mooie staat.
Met de storingsgevoeligheid valt het wel mee , je moet ze technisch perfect klaarmaken na aanschaf en altijd goed blijven onderhouden.

De grijze GS is inderdaad een half automaat. Daar hoef je op zich niet bang voor te wezen , ze gaan niet vaak kapot en het rijd super relax !Een kennis heeft hem bekeken en had het er over dat hier en daar een blaasje in de lak zit , moet dus weggehaald worden. Maar pas op , zoals je misschien weet zijn blaasjes vaak gaatjes als je er mee aan de gang gaat.

De beige is een betere auto wat carroserie aangaat , zitten geen blaasjes of zo op , alleen een achterscherm wat een keer overgespoten is en dat is zichtbaar (kleurverschil). Voor de rest een mooie auto met boxline interieur wat je niet vaak tegenkomt.
De Lést is een goed bedrijf die eerlijke auto’s met lage km. standen ophaald uit voornamelijk Frankrijk en Italie. Ze zijn alleen altijd flink aan de prijs.
Als je het aandurft kun je zelf ook via internet zeer leuke GSén kopen in Frankrijk en ophalen , ben je een stu goedkoper uit !!

Succes

Profiel  
 
caroden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-2005

Gepost: 18 juni 2006 06:21 PM
  [ # 2 ]

Oke, bedankt voor de info. Dat scherm dat overgespoten is op de beige GS heb ik ook gezien. Het was niet heel mooi gespoten maar verder vond ik die GS erg mooi. Inderdaad is dat Boxline interieur geweldig. Was trouwens nog in bijna nieuwstaat (het lijkt trouwens wel echt leer). Prachtig interieur!

De grijze laat ik dan maar staan. Als ie blaasjes heeft is het vaak het begin van ellende….

DS5 2012 (de 12e Citroen in mijn autoleven)
Fiat 500 2015
HYMER camper B544 1992

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 juni 2006 11:20 PM
  [ # 3 ]
caroden schreef:

Oke, bedankt voor de info. Dat scherm dat overgespoten is op de beige GS heb ik ook gezien. Het was niet heel mooi gespoten maar verder vond ik die GS erg mooi. Inderdaad is dat Boxline interieur geweldig. Was trouwens nog in bijna nieuwstaat (het lijkt trouwens wel echt leer). Prachtig interieur!

De grijze laat ik dan maar staan. Als ie blaasjes heeft is het vaak het begin van ellende….

Je kunt rustig naar die grijze gaan kijken als je het een leuke auto vind. Misschien viond jij het meevallen want zoals ik al zei , ik heb hem zelf niet gezien. En het is een halfautomaat!!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7279
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 juni 2006 11:37 PM
  [ # 4 ]

nog een site met 2 heeeeeeeeeleeeeeeeeee Shocked mooie GS’jes

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
caroden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-2005

Gepost: 19 juni 2006 12:04 AM
  [ # 5 ]

Die heb ik toevallig ook net gevonden. Jammer dat die ene beige van 4100 euro wat deukjes in de rechtervoordeur heeft Crying or Very sad

DS5 2012 (de 12e Citroen in mijn autoleven)
Fiat 500 2015
HYMER camper B544 1992

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 juni 2006 12:05 AM
  [ # 6 ]
citroen23 schreef:

nog een site met 2 heeeeeeeeeleeeeeeeeee Shocked mooie GS’jes

 

Nou , dat valt tegen. Een kennis is / was opzoek naar een leuke GS , liefst type 1.
Op zijn verzoek ben ik meegegaan en de GS uit 1973 bekeken.
Op zich geen verkeerde GS , leuk gaaf orgineel. Je moet de GS alleen compleet overspuiten want op elk carroserie deel zit wel een deuk of een kras , zelfs op het dak.

Verder moet je de GS technisch helemaal klaarmaken want daar is op een paar kleine dingen om de GS door de RDW te krijgen weinig aan gedaan.

Tel daarbij op dat je nog moet lassen aan de binnenschermen achter + een rotte achterklep .

Conclusie : Vraag prijs is veel en veel te hoog voor deze GS.

De andere GS van het 2e type die de verkoper ook op de site heeft staan heb ik niet gezien maar aan de nieuwe niet orginele bekleding vrees ik dat je die GS ook niet al te krietisch nmoet bekijken.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2006 02:58 AM
  [ # 7 ]

Even over de halfautomaat. Dit is absoluut een waar genot om mee te rijden. Hoewel de 3-bak de wagen wat trager maakt t.o.v. de normale 4-bak is iets waar je van moet houden. Een Conversiteur/C-matic is alles behalve sportief, wat het tegelijkertijd een een heerlijke tour-machine maakt. Ik wil niet meer anders.

Wat betreft de degelijkheid, tja, de bak zelf is oerdegelijk. Daar moet je niet over in zitten.
Het probleem zit hem in de elektromagneet. Deze spoel+anker drukt een kleppenhuis (zeg maar “kraan”) open op het moment van schakelen. Dus als je de pook beweegt dan wordt de spoel bekrachtigt en drukt hij een klep open waardoor de koppeling hydraulisch bediend wordt. (volg je ‘m nog?)  Wink
Deze spoel wil wel eens uit elkaar spatten, en dan heb je een probleem…. Ze worden namelijk niet meer gemaakt, en veel sloop onderdelen zijn er ook niet, er werd immers maar een klein percentage met zo’n bak uitgerust.
Ik heb deze ellende vorig jaar meegemaakt en heb een complete bak met blok er aan vast uit België moeten halen. Sindsdien heeft het bakje mij al weer 30.000Km over de weg laten zweven.
Maar mocht je dus ooit ergens zo’n ding tegen komen dan moet je hem altijd meenemen!

Succes!!!

Profiel  
 
caroden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-2005

Gepost: 19 juni 2006 03:02 AM
  [ # 8 ]

Dank voor je reactie. Het lijkt me erg prettig rijden (heb ooit eens in een Dyane halfautomaat gereden, zelfde principe?). Er is zoveel leuks (=Citroen) te koop…het wordt nog moeilijk kiezen…. Laughing  Laughing

DS5 2012 (de 12e Citroen in mijn autoleven)
Fiat 500 2015
HYMER camper B544 1992

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2006 03:04 AM
  [ # 9 ]
caroden schreef:

Dank voor je reactie. Het lijkt me erg prettig rijden (heb ooit eens in een Dyane halfautomaat gereden, zelfde principe?). Er is zoveel leuks (=Citroen) te koop…het wordt nog moeilijk kiezen…. Laughing  Laughing

Nee, die hebben een centrufugaal-koppeling.

En inderdaad, ik moet mij ook telkens inhouden, en soms lukt dat ook nog!  Wink

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 21 juni 2006 11:45 PM
  [ # 10 ]

Wellicht een tikkie off topic maar…
mede dankzij de L’Est heb ik besloten om DS te gaan rijden.
Dat krijg je, als hun garage in jouw buurt zit, en je er wekelijks langs “moet”.
Tegenwoordig zitten ze op een andere locatie, maar de kwaliteit van de auto’s is nog hetzelfde, evenals de prijzen, die waren vroeger ook al niet laag. De andere kant, het is wel een bedrijf dat veel in eigen beheer kan repareren en of aanpassen, en da’s wat anders dan een blikjes schuiver die wel auto’s verkoopt, maar geen nazorg kan leveren..

MVG, Peter (die zelf voor de C-matic zou gaan als de roestschade binnen de perken is)

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook