tilanus schreef:Inderdaad vreemd. In de LB zou eigenlijk geen lederen stuur ‘moeten’ zitten. Welke motorvariant heb je? en welke transmissie?
Wellicht dat het daarmee iets te maken zou kunnen hebben.
(of het is gewoon een produktiefoutje in jouw voordeel)Gefeliciteerd iig.
Gaat om een 1.8 benzine/LPG handgeschakeld.
Produktiefoutje denk ik niet aangezien de verkoper het er bij vertelde dat wij het nieuwe stuur hebben gekregen. Het leek mij daarom dat het om een mogelijk update gaat van de C4.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het lijkt me sterk, maar je weet maar nooit.
Jij hebt het tenminste, en dat is het belangrijkste. (voor jouw dan)

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Reclameren Sjoerd, want jouw LB is in principe toch ook een aangeklede Ambiance?

- C5 X Shine Hybrid 225
Zal weinig zin hebben, ben ik bang. Er staat namelijk nergens zwart op wit dat dat lederen stuur op een Ambiance behoort te zitten. En zelfs als dat nu wel gedocumenteerd is, zullen ze zich nog altijd kunnen beroepen op het feit dat de inhoud van een pakket aan verandering onderhevig kan zijn….
(Aangezien een lederen stuur als optie zo’n 700 euro kost, denk ik niet dat je dat zo makkelijk voor mekaar krijgt. Zeker niet met een leasewagen)
tilanus schreef:Het lijkt me sterk, maar je weet maar nooit.
Jij hebt het tenminste, en dat is het belangrijkste. (voor jouw dan)
of je daar nu blij mee moet zijn
mijn leren stuur zit er al niet meer uit na 2.5 jaar.
ik hoop dat die van de picasso toch degelijker zijn.
en ja zelfs ik heb wel eens kritiek op citroen ops:

- C5 X Shine Hybrid 225
Jolly Sailor schreef:Dealer vertelde mij dat alle ambiance uitvoeringen een lederen stuur behoren te hebben, maar dat dit vanwege fouten in de produktie-lijn in het verleden mis is gegaan. Hij vertelde dat er soms wel nieuwe wagens werden geleverd met lederen stuur. Nu (2008) hebben alle ambiance uitvoeringen een lederen stuur. Ziet er zeer fraai uit, oogt m.i. wat forser dan het kunsttsof stuur.
Zo blijkt maar weer eens dat de verkopers er soms ook maar een verhaal aan breien. Volgens de prijslijst van Maart 2008 hoort er dus helemaal geen lederen stuurwiel op een Ambiance te zitten. Dit is alleen standaard op de Exclusive.
Soms kan het wel zo zijn dat bijv. bij een volautomaat o.i.d. wel een lederen stuurwiel wordt gemonteerd.
Maar het is dus zeker niet standaard op de Ambiance…

Totaal aantal Berichten: 205
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
In onze op 7 maart afgeleverde ambiance zat tot ons genoegen een lederen stuur. Stond bij de bestelling alleen als standaard op de exclusive. We zijn er blij mee

Als er op service.citroen.com staat dat er een lederen stuurwiel opzit kan je ervan uitgaan dat deze daadwerkelijk aanwezig is, toch?
Stuurwiel STUURW SPORT LEER

- C5 X Shine Hybrid 225
Lijkt mij wel, ja…

Maar anderzijds, als het er niet opzit heb je ook geen poot om op te staan, omdat het volgens de prijslijst niet standaard is. Maar dat is de lijst van maart 2008.
Ik kan me herinneren dat op de carconfigurator van de LM ten tijde van bestellen (oktober 2007) de optie lederen stuurwiel voor nul euro op de lijst stond.
Het wordt er allemaal niet duidelijker op. Ik wacht wel even af tot vrijdag en dan zie ik het wel.

Het is goede vrijdag, zal wel lukken met dat stuur
tilanus schreef:Jolly Sailor schreef:Dealer vertelde mij dat alle ambiance uitvoeringen een lederen stuur behoren te hebben, maar dat dit vanwege fouten in de produktie-lijn in het verleden mis is gegaan. Hij vertelde dat er soms wel nieuwe wagens werden geleverd met lederen stuur. Nu (2008) hebben alle ambiance uitvoeringen een lederen stuur. Ziet er zeer fraai uit, oogt m.i. wat forser dan het kunsttsof stuur.
Zo blijkt maar weer eens dat de verkopers er soms ook maar een verhaal aan breien. Volgens de prijslijst van Maart 2008 hoort er dus helemaal geen lederen stuurwiel op een Ambiance te zitten. Dit is alleen standaard op de Exclusive.
Soms kan het wel zo zijn dat bijv. bij een volautomaat o.i.d. wel een lederen stuurwiel wordt gemonteerd.
Bij de nieuwe Lumière uitvoering zit een lederen stuur standaard
Grand C4 Picasso 2.0 ltr 16V Lumiere
Zwart met Roskilde wielen.
Voorheen: BX 1.4, BX 1.6 TRI, Xantia 1.8, Peugeot 406, Xantia 1.8 Break, C5 break 2.0
tilanus schreef:Jolly Sailor schreef:Dealer vertelde mij dat alle ambiance uitvoeringen een lederen stuur behoren te hebben, maar dat dit vanwege fouten in de produktie-lijn in het verleden mis is gegaan. Hij vertelde dat er soms wel nieuwe wagens werden geleverd met lederen stuur. Nu (2008) hebben alle ambiance uitvoeringen een lederen stuur. Ziet er zeer fraai uit, oogt m.i. wat forser dan het kunsttsof stuur.
Bij de nieuwe Lumière uitvoering zit een lederen stuur standaard
Grand C4 Picasso 2.0 ltr 16V Lumiere
Zwart met Roskilde wielen.
Voorheen: BX 1.4, BX 1.6 TRI, Xantia 1.8, Peugeot 406, Xantia 1.8 Break, C5 break 2.0

Volgens mijn dealer is dit inmiddels wel het geval. Mijn in maart afgeleverde 1.8 Ambiance is er in ieder geval wel van voorzien.

- C5 X Shine Hybrid 225
Kan best zo zijn, maar dan heeft Citroën NL vooralsnog niet de moeite genomen dit ook alszodanig in de prijslijst te vermelden.