Citroën C35 homokineet kapot
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 15 augustus 2006 03:51 PM

Heeyz

Ik reed vandaag met mijn c35 camper, bij een vluchtheuvel moest ik terugschakelen maar toen ik in zijn 3 dat en gas gaf gebeurde er nix.

toen ik hem aan de kant had gezet bleek dat ik geen van alle versnellinmgen meer kon gebruiken, koppeling reageerde perfect.
aangezien het storm regende heb ik iemand van ons bedrijf gebeld die mij naar het bedrijf heeft gesleept. Daar aangekomen blijkt dat hij weer in elke versnelling weer reed.

Dus maar effe wat test ritjes rijden over ons terrein totdt ik weer en gebonk hoorde. Motor bak hed ik al open en zag heel de motor schudden. Bij verder kijken viel het me op dat de steek as die uit de diffencieel loop samen met zijn stofhoes nog ronddraaide.  Echter draaide mijn aandrijfas en dus ook mijn wiel niet. Wel klopte de homokineet? bij 1 omwenteling.

Toch ston dat de homokineet ? (of zit daar ene andere kruiskoppeling in?) kapot is gegaan want hij rammelde helemaal niet in de bochten en had ook geen speling na mijn weten

DUS.. IK BEN OPZOEK NAAR EEN NIEUWE AANDRIJFAS VAN EEN 2200DIESEL 4BAK

Of is er mischien iemand die ervaring heeft met het vervangen van de homokineet?

groeten mike Evers

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 18 augustus 2006 01:54 PM
  [ # 1 ]

goed nieuws Ik heb al weer een nieuwe(ja 2ehandse dan heh;)  )  aandrijfas

nu alleen er nog onder zetten

aandrijfas nieuw 365.-
homokineet nieuw 225.-

(dus nieuw is niet voor mij van toepassing

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 31 december 2006 01:24 PM
  [ # 2 ]

Heb hetzelfde gehad met mijn 35: aandrijfas rechterkant gewoon doorgebroken. Mooie gave breuk trouwens.
Op autokerkhof een andere gaan halen voor…. 15 euro!
Was wel een serieuze job om reparatie uit te voeren: heel de motor moest er voor naar voren…

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 14 maart 2008 07:05 PM
  [ # 3 ]

Mischien heeft iemand een idee:

Mijn C35 2.5LD heeft soms de neiging erg hard te gaan schudden. De hele bus gaat dan alle kanten op. Het stuur trilt niet harder dan anders en ook aan de pook voel ik niet bijzonders.

Wanneer ik gas terug neem stopt het schudden tot ik weer gas geef. Dit doet zich alleen voor bij snelheden boven de 90km. Bij een bocht rechts om word het erger bij een bocht linksom stopt het.

Na lange afstanden is het erger (+/- 200km) dan bij korte stukken. Het lijt dus ook iets met warmte vandoen te hebben.

Aan de rechterkant heb ik onlangs mijn ashoes laten vervangen. De monteur zij dat de koppeling die daaronder zit (weet niet zeker of dit de fusee is) nog goed is. Hij heeft niet teveel speling.

Wijze raad??

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 18 maart 2008 05:35 PM
  [ # 4 ]

ben gister op en neer naar Groningen stad geweest (vanuit Dordrecht). Problemen worden nu wel serieus…

Bij minderen snelheid voelt het alsof iets uit balans is, het lijkt een beetje of iets wat rond is ovaal is geworden. Wanneer ik de kopeling intrap klikt er iets een paar keer (vrij hard). Wanneer ik langzaamrij met maximale stuuruitslag hoor ik een soms een soortgelijk geluid (maar dan zachter).


Nu ben ik er gister even onder gaan liggen: met een wiel opgekrikt kan ik de aandrijfas links ongeveer 3graden draaien voordat de rechterkant meegaat. In totaal kan ik de linker zo’n 10 graden verdraaien. Dit zal voor rechts ongeveer gelijk zijn.

Is dit normaal of hoort er minder speling op te zitten?

Ga nog even proberen hoe dit is als de wielen gedraaid staan naar links en rechts. Maar vermoed dat ik een aandrijfas moet vervangen. Weet iemand nog een c35 met assen op een sloperij of komt dit ook van een andere auto??

Groet Wouter

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 20 maart 2008 06:11 PM
  [ # 5 ]

DeC35 heeft aan de wielzijde een homokineet en aan de bakzijde een “tripoide koppeling” Die tripoide koppelingen zijn vaak wat ingeslagen, wat het schudden veroorzaakt. De hoes er af halen en de koppeling goed vol stoppen met vet wil vaak helpen. Een andere optie is, omdat de linker en de rechteras gelijk zijn, ze om te wisselen. Dus rechteras links en linkeras rechts. Aangezien de wagen aanzienlijk minder achteruit heeft gereden dan vooruit, krijg je dan te maken met gave loopvlakken. Demonteren en monteren is een fluitje van een cent, 6 bouten aan bakzijde en 1 boutje aan wielzijde en je pakt de as er zo uit. De wagen moet per wiel slechts zo ver worden opgekrikt dat het wiel kan draaien. er is ruimte voldoende om liggend op je rug er onder te schuiven.
Het opkrikken van de wagen aan een kant en het wiel heen en weer draaien heeft niet zoveel zin om de speling in je aandrijfas te bepalen, de speling in de versnellingsbakkrijg je er namelijk gratis bij.

Iets anders, heeft soms iemand nog ergens een raam mechanisme liggen voor de linker deur. Ik heb in mijn C35 leren, elektrisch verstelbare, XM stoelen en wil om het pimpen nog iets verder door te zetten er eigenlijk links een elktrisch bedienbaar raam in zetten.

Het idee om een C35 dag te organiseren vind ik leuk, en als die komt en ik kan zal ik er zeker zijn. Mijn huidige C35 diesel kampeerbus heb ik sinds april 2000 en heber vele plezierige kilometers mee gereden. Daarvoor hebik 6 jaar een benzine uitvoering gehad en ook daarmee altijd tot volle tevredenheid gereden.
Vooralle dieselrijders nog 1 tip controleer de olieledingen naar de oliekoeler. Deze hebben een uitwendige metalen wapening en als die verroest is knapt die. Dat is mij ook overkomen. Als je dat niet op tijd merktis het einde oefening voor je motor. Slangen van citroen zijn peperduur. Maarals je naar een hydrauliek bedrijf gaat met je oude slangen zetten ze voor iets van 70 Euro nieuwe slangen tussen je oude koppelingen.

Groetjes, Tonie Scherpenhuysen

C35 FOREVER

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 21 maart 2008 04:50 AM
  [ # 6 ]

Hoi Tonie,

Bedankt voor de heldere uitleg. Is inderdaad een idee om de twee assen van plek te wisselen. Uit jouw verhaal begrijp ik ook dat dit een (voor jou) bekent probleem is.

Ben ondertussen wel achter de vermoedelijke veroorzaker van de overmatige slijtage. Heb de wielen laten balanceren en de monteur was verast door de hoeveelheden lood die er op mochten. Bij een wiel moest er 75gram aan een kant op…

De wagen leek rustiger te rijden in de bebouwde kom dus in de hoop het probleem opgelost te hebben de snelweg op. Helaas ging de bus weer schudden bij een km of 90.

Morgen ga ik een rondje rijden met mijn oude buurman (gepensioneerd citroen monteur) ik hoop dat hij me iets wijzer kan maken. Zal iig die hoezen eens los maken en het vet vernieuwen/aanvullen. Mocht het dan niet verholpen zijn mischien de assen wisselen tot ik nieuwe gevonden heb.

Zag dat je een c35 uit 83 hebt, zit er een 2.5lt motorin? Mijn bus zou een 2.5moeten hebben maar mist het plaatje. Hij lijkt, naast het kleppendeksel, identiek te zijn aan deze 2.2motor http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=187263 Kan jij me hier iets over vertellen?

Hier kan je iets vinden over de raammechanismes: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=184062

Zal zeker mijn ollieleidingen eens onderzoeken en laat nog weten hoe het afloopt.

Groet Wouter

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 22 maart 2008 03:15 PM
  [ # 7 ]

Het is weer gefixt…

De assen eraf getrokken en helemaal schoongemaakt. Vervolgens de stofhoezen aan bak zijde losgeknipt.

Bij as bestuurders kant zaten diepe slijtplekken in het koppelstuk. Bij een van de drie was het staal zelfs opgedrukt tot een richeltje. Er zat haast geen vet meer in.

De andere as had nog flink wat vet en is (op een slijtplek na) in goede staat. Het lijkt dat de lagers van beide niet ingesleten zijn.

Al het vet verwijdert en nieuw vet erin. Stofhoezen er weer op en nu verkeerd om gemonteerd (bedankt voor de tip). Bandjes weer terug erop en een test rondje gaan doen.

Helemaal geweldig, rijd als een luxe wagen zonder trillingen en stuurd nog beter dan eerst. Vermoedelijke boosdoener: slecht gebalanceerde wielen.

Ga nu eerst naar Berlijn maar ben nog steeds op zoek naar nieuwe assen dus mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 04 april 2008 10:02 PM
  [ # 8 ]

naar Berlijn en terug ging voorspoedig, wil de slijtage niet verder afwachten en moet binnenkort weer voor de apk. Weet iemand nog assen te koop??

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 11 april 2008 01:11 AM
  [ # 9 ]

Moeilijk om aan te komen.

vorigjaar had ik wat onderdelen via kapaza.be gevonden bij een sloper. of deze er nogsteeds op staat weet ik niet

greetz, Mike

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 11 april 2008 06:18 PM
  [ # 10 ]

weet je toevalig nog waar hij zat? en wat een redelijke prijs is voor twee complete assen in goede staat (2de hands).

gr wouter

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 11 april 2008 06:23 PM
  [ # 11 ]

Ik kan aan twee assen komen 25 euro pst zelf demonteren.

als je interesse hebt dan hoor ik het graag.

 

 


btw ik heb die C35 ook maar gekocht.

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 08 september 2008 12:52 PM
  [ # 12 ]

volgende week ga ik naar het hoge noorden zijn de assen er nog?

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 08 september 2008 01:26 PM
  [ # 13 ]
scotch schreef:

volgende week ga ik naar het hoge noorden zijn de assen er nog?

ik zal even bellen ik mail je het nummer wel door


hoe de staat is inmiddels kan ik je niet vertellen ik ben er al lang niet meer geweest.


Ik heb trouwens mijn C35 verkocht ivm allerlei omstandigheden

vroeg of laat komt er wel weer een denk ik.


Ik heb inmiddels een CX gekocht uit 1976 ook leuk

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 08 september 2008 02:27 PM
  [ # 14 ]

zeker leuk, dieseltje of een benzine?

wacht het nummer even af…

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 10 september 2008 01:16 PM
  [ # 15 ]

he geoarth,

Zou je mij dat nummer nog willen mailen? mag ook via pb

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook