Op vakantie geweest met de Berlingo
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 19 augustus 2006 12:59 AM

Het verhaal had ik al op een ander draadje geplaatst maar hoort m.i. ook thuis in het Berlingo-deel.

Ik ben net weer thuis van een vakantie in Frankrijk. Deze keer zijn we in de Savoie geweest, en stonden we op een camping aan het meer van Aiguebelette, niet al te ver van Chambéry en op zo’n 80 km van Lyon. Iets eerder thuis gekomen dan gepland maar dat had met het weer te maken, helaas hebben we daardoor Lyon niet kunnen bezoeken en dat had ik wel in mijn hoofd zitten. In ieder geval hebben we een prima vakantie gehad en voor het eerst zijn we met een caravan op stap geweest. De overstap van vouwwagen naar caravan is overigens heel soepel verlopen en het kamperen met caravan is uitermate goed bevallen. De Berlingo deed het prima, bergop tandje terug uiteraard en verder was 95 per uur bij 3000 toeren in zijn 4 uitstekend te doen en heb ik ook erg veel met de cc aan kunnen rijden. Ik heb wel een Citroën dealer bezocht. Op een gegeven moment ging het sturen gepaard met nogal wat bijgeluiden en een blik onder de auto en controle van het het voorraadvat van de stuurbekrachtigingsolie gaf al gauw het probleem aan: lekkage Confused . Eerst een grote dealer in Chambéry opgezocht, die was volgepland tot 21 augustus en had echt geen tijd maar heeft me wel een fles olie meegegeven en daar kon ik het mee redden. Ik heb daarna een plaatselijke dealer opgezocht en die garagist had alle tijd voor me en kon na het weekend meteen het probleem oplossen. Daar waar de sensor (van stuurbekrachtigingsvloeistof zit) aan de leiding vastzit zat een scheurtje. Onderdeel is vervangen en rijden maar weer. Kon ik wel mooi even de folders van de garage bekijken, altijd leuk. Overigens liggen de uurtarieven in Frankrijk nog een fractie hoger dan in Nederland Sad
Wat me wel opviel aldaar is dat er nog redelijk wat BX’en rondrijden en zelfs nog een type 1 gezien. 2 Méhari’s gescoord, waarvan 1 op de foto en een paar Visa’s. In de regio waar ik zat heb ik redelijk wat 2 CV’s gezien, op de camping waar ik stond reden er alleen al 3 rond. BTW er stond ook een fraaie witte BX 19 TZD op de camping. In een garage in de omgeving van Pont de Beauvoisin is nog een BX Sport te koop. Ik heb die garage zelf niet gezien, maar kwam wel het aanplakbiljet op een markt tegen. Opmerkelijk is ook het grote aantal C 15’s. Voor de liefhebber van dat type is Frankrijk toch een waar eldorado.
Al met al lekker gekampeerd, redelijk goed weer gehad en hierbij een linkje met een aantal gespotte Citroëns. Het zijn er helaas niet zoveel. Onze vakantiecombinatie heb ik er ook bijgezet.

Klik voor de foto’s.

BTW die ZX had zo’n opvallende kleur dat ik die wel even moest schieten. Ws een ex-bedrijfsauto geweest of zo (EDF).

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook