Picasso probleempjes
Dwergkonijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 23 augustus 2006 03:35 AM

Een maand geleden toen het hier zo warm was en we veel gebruik maakte van de airco in onze picasso hadden we geregeld dat de picasso plots afsloeg. Meestal was dit in een bocht waarbij het stuur helemaal omgedraaid was. Stond de airco uit, dan hadden we geen problemen met afslaan. Ik denk dus dat het afslaan komt door de airco, maar waar zou het aan liggen dan?

In tsjechie hadden we tijdens het oprijden van een stijle oprit naar de snelweg ook het probleem met afslaan. Na het opnieuw starten van de motor piepte de computer en gaf het display aan: “brandstof bijvullen”. De benzinemeter had op dat moment 1 blokje, terwijl hij daarvoor bijna alle blokjes had en de tank ook zo goed als vol was. Toen we later gestopt zijn, de motor hadden afgezet en weer gestart, was de melding verdwenen en gaf de meter weer de juiste hoeveelheid aan. Zou dit wijzen op een (tijdelijke) storing, of zou het komen doordat we op een stijle oprit stonden en de sensor de hoeveelheid benzine niet correct heeft gemeten?

Ook tijdens onze vakantie in tsjechie viel het ons op dat het lampje in de kofferbak het niet meer deed. We hebben daar toen een nieuw lampje gekocht, maar het brande nog steeds niet. Zekering gecontroleerd, in orde. We hebben het er toen verder bij gelaten, maar nu we weer thuis zijn en gereedschap voor handen hebben, willen we toch wel weer graag het lampje zien branden. Ik heb het lampje met de behuizing waar het in zit verwijderd en de spanning op de 2 draden gemeten, deze is 12v. Ik heb de behuizing doorgemeten, maar daar zitten verder geen draadbreuken in, de spanning word goed doorgevoerd. Toen heb ik met twee draden het lampje direct op de connector aangesloten, maar ook dan blijft het lampje uit. Nieuw lampje gekocht, wie weet misschien een kapotte gekocht, maar ook het nieuwe lampje brand niet. Zekering nogmaals gecheckt, maar die is nog altijd in orde. Waar zou het aan kunnen liggen?

Verder nog een korte vraag: aan de onderkant van de motorkap zit een soort van zwarte deken. Wat is hier precies de functie van? Zorgt deze voor demping van het geluid en/of warmte of iets anders?

Alvast bedankt!

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 24 augustus 2006 01:21 AM
  [ # 1 ]

Re: Picasso probleempjes

Dwergkonijn schreef:

Een maand geleden toen het hier zo warm was en we veel gebruik maakte van de airco in onze picasso hadden we geregeld dat de picasso plots afsloeg. Meestal was dit in een bocht waarbij het stuur helemaal omgedraaid was. Stond de airco uit, dan hadden we geen problemen met afslaan. Ik denk dus dat het afslaan komt door de airco, maar waar zou het aan liggen dan?

Misschien vuil brandstoffilter of -pomp (diesel?)

In tsjechie hadden we tijdens het oprijden van een stijle oprit naar de snelweg ook het probleem met afslaan. Na het opnieuw starten van de motor piepte de computer en gaf het display aan: “brandstof bijvullen”. De benzinemeter had op dat moment 1 blokje, terwijl hij daarvoor bijna alle blokjes had en de tank ook zo goed als vol was. Toen we later gestopt zijn, de motor hadden afgezet en weer gestart, was de melding verdwenen en gaf de meter weer de juiste hoeveelheid aan. Zou dit wijzen op een (tijdelijke) storing, of zou het komen doordat we op een stijle oprit stonden en de sensor de hoeveelheid benzine niet correct heeft gemeten?

Ik denk aan de paniekstart waarbij nog niet alle electronische systemen gecontroleerd zijn. Vaak zie je dan ook berichtjes mbt de airbags.

Zekering nogmaals gecheckt, maar die is nog altijd in orde. Waar zou het aan kunnen liggen?

Ghost in the machine…geen idee!

Verder nog een korte vraag: aan de onderkant van de motorkap zit een soort van zwarte deken. Wat is hier precies de functie van? Zorgt deze voor demping van het geluid en/of warmte of iets anders?

Vooral geluiddempend en lijkt mij zelfs brandvertragend spul.  Misschien helpt het ook om het vooronder sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen, maar dat is een wilde gok.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

Dwergkonijn
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 augustus 2006 01:29 AM
  [ # 2 ]

wizardwilly schreef:
Dwergkonijn schreef:

Misschien vuil brandstoffilter of -pomp (diesel?)

Nee, het is een benzine, waar later een ag gas installatie bijgebouwd is.

Ik denk aan de paniekstart waarbij nog niet alle electronische systemen gecontroleerd zijn. Vaak zie je dan ook berichtjes mbt de airbags.

Dat kan natuurlijk mogelijk zijn, ik ben in iedergeval gerustgesteld Cool

Zekering nogmaals gecheckt, maar die is nog altijd in orde. Waar zou het aan kunnen liggen?

Ghost in the machine…geen idee!

Jammer dat je hier nou net geen antwoord op hebt, dit is juist het probleem waar we mee zitten Crying or Very sad

Vooral geluiddempend en lijkt mij zelfs brandvertragend spul.  Misschien helpt het ook om het vooronder sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen, maar dat is een wilde gok.

Oke, bedankt Wink

Profiel  

vand.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 07 oktober 2006 02:00 PM
  [ # 3 ]

Dwergkonijn schreef:

Ook tijdens onze vakantie in tsjechie viel het ons op dat het lampje in de kofferbak het niet meer deed. We hebben daar toen een nieuw lampje gekocht, maar het brande nog steeds niet. Zekering gecontroleerd, in orde. We hebben het er toen verder bij gelaten, maar nu we weer thuis zijn en gereedschap voor handen hebben, willen we toch wel weer graag het lampje zien branden. Ik heb het lampje met de behuizing waar het in zit verwijderd en de spanning op de 2 draden gemeten, deze is 12v. Ik heb de behuizing doorgemeten, maar daar zitten verder geen draadbreuken in, de spanning word goed doorgevoerd. Toen heb ik met twee draden het lampje direct op de connector aangesloten, maar ook dan blijft het lampje uit. Nieuw lampje gekocht, wie weet misschien een kapotte gekocht, maar ook het nieuwe lampje brand niet. Zekering nogmaals gecheckt, maar die is nog altijd in orde. Waar zou het aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik las net dat jullie een Picasso hebben op gas. Ik heb nog geen Picasso maar ben wel druk aan het kijken. De vraag is hoe het rijden met de Picasso bevalt op gas? Verder wil ik weten of er ook hulpveren zijn geplaatst en hoe dit rijd voor wat het comfort betreft. Vast bedankt.

Heb een mooie Picasso 2.0 16v autm. op G3 uit 2006.

Profiel  

Dwergkonijn
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 oktober 2006 04:32 PM
  [ # 4 ]

Wij hebben geen hulpveren. Hij rijd prima op gas. We hebben er haast nooit problemen mee. Wat comfort betreft is geen verschil tussen gas en benzine te merken.

Profiel  

vand.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 08 oktober 2006 11:52 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor jullie reactie. We doelde eigenlijk op het comfort mbt. de vering. Veel LPG inbouw stations plaatsen gelijktijdig met de inbouw van LPG tevens hulpveren. We vroegen ons af of dat de vering niet stugger zou maken. Nu er geen hulpveren zijn gebruikt begrijpen we dat dit dus geen comfort verlies hoef te betekenen.

Heb een mooie Picasso 2.0 16v autm. op G3 uit 2006.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 02 maart 2010 07:12 PM
  [ # 6 ]

Zo, ik heb even wat overbodige quotes gewist.

Quoten op de vorige bijdrage is niet echt nodig.

En een bericht drie keer plaatsten natuurlijk ook niet.

Intussen dwalen we af naar hulpveren. Gebruik de zoekfunctie maar, daar is zat over geschreven.

Graag weer ontopic!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook