Is het niet een idee om het hemeltje deels los te maken lijm d’r op te smeren en weer stevig aandrukken?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Heb ik over nagedacht maar dat is nog best een klus, dan moeten alle plastic delen aan de zij kant los en dan maar hopen dat je er bij komt.
Maar ik denk toch dat dat de enigste nette oplossing zal zijn!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

- Xsara Scootertje.
Ik heb nu ff een tussen oplossing bedacht voor het hemeltje van de break, ik heb het met punaises netjes op zijn plaats gedrukt ziet er best leuk uit. Als ik iets meer tijd heb en zin haal ik de zijkanten los om er zo wel goed bij te komen, zal nog een beste klus worden.
eXpelliarMus schreef:Ik heb nu ff een tussen oplossing bedacht voor het hemeltje van de break, ik heb het met punaises netjes op zijn plaats gedrukt ziet er best leuk uit. Als ik iets meer tijd heb en zin haal ik de zijkanten los om er zo wel goed bij te komen, zal nog een beste klus worden.
volgens mij een echt zeelands klusje Daar zijn zoveel handjes aanwezig

- Xsara Scootertje.
Dat weet ik niet hoor, ik geloof dat ik dit klusje liever op een ander moment wil doen.

Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Mijn break(je)
Een ‘94 TD12 Pullman, momenteel met 165k (en vaste hemel..)
Alleen een open dak mankeert… En musketier-kledij

- Xsara Scootertje.
Dat ziet er goed uit zeg, mmmm breaky break met etoile velgjes mooie dame hoor citroenzot.
Dank voor het plaatsen van uw dame.

- Xsara Scootertje.
M’n Breaky heeft weer eens nukken, bij warme motor en stationair draaiend blijft ze zo nu en dan in plaats van de gebruikelijke 500tpm nu rond de 1000tpm hangen en dan zakt ze ook wel weer terug naar naar 850tpm, ik heb al gebrobeert het af te stellen door het schroefje van de gashendel bij te stellen en nu is ze weer gezakt naar de 500tpm en iets daar onder en toch ook zo nu en dan weer op de 1000tpm .
Is dit nu te wijten aan de stappenmotor (schoon maken?) of bougies/kabels? Het is wel een wederkerend probleem, ik wil daar nu toch wel eens van af, of zou het toch ook iets met de slechte staat van de klepseals kunnen zijn, dat er te veel carterdampen de stappenmotor berijken en dat die op die manier zijn werk niet goet meer kan doen??
Wie o wie komt met de gouden tip!!
Ha Wes,
Volgens mij heb je zelf al het antwoord gegeven… Zou met de stappenmotor beginnen. Zelf nog geen ervaring met schoonmaken hiervan…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wes,
Het gedrag dat jij omschrijft, zoeken naar het vaste stationair punt heb ik ook in mijn zx gehad. Na korte tijd gebeurde het ook dat bij het nemen van de afslag op de snelweg de motor afsloeg zodra ik de koppeling intrapte en dat de boel maar matig wilde starten.
Ik heb toen de stappen motor schoongemaakt (remmenreiniger etc) maar dit had geen invloed. Uiteindelijk bleek het een vacuumslang te zijn die lek was. Nieuwe erop gezet en per direct liep alles weer perfect.
Dat betrof een 1.8i 8 klepper.

- Xsara Scootertje.
Vacuümslang!? Daar in die buurt hoor ik wel een vaag gesis, zou dat um zijn?? Je bedoeld dan de slang die op de stappenmotor zit!!??
Hieronder mijn break: ‘95 2.0i
Daarnaast de exclusive van mijn vrouw.
Op dit moment ben ik wat kleine technische items aan het opknappen en volgend jaar wordt er aandacht aan de buitenkant besteed.
To do list:
Ruitenvloeistof pomp achterruit;
Grote beurt;
Onderhoudsbeurt hydrauliek;
Distributie riem;
Uitlezen computers (naar aanleiding van de alle topics op dit forum)
Vernieuwen lampjes dashboard;
Nalopen c.v. (werkt soms niet);
Bijvullen a.c.
Al gedaan:
Elektrische spiegels gangbaar gemaakt;
Nieuwe banden;
Stuurkogels;
Remleidingen voor;
Binnen handvat linksvoor vernieuwd.
Twijfel of dit gebeuren gaat:
Hydraulische klepstoters;
Inbouwen elektrische ramen achter.

- Xsara Scootertje.
Hai Vijv,
Dank voor het posten van uw XM Break , er is nog een hoop te doen las ik, hou ons maar op de hoogte.

- Xsara Scootertje.
die van jullie ook?
eXpelliarMus schreef:
die van jullie ook?
Dan heb je je spoilert waarschijnelijk verkeert om gemonteerd Wes… Als je ‘m goed plaatst dan zorgt dat ding ervoor dat je contact met de weg blijft houden