4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
sm kopen??
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 september 2006 07:40 PM
  [ # 46 ]
Serge schreef:

Hoe is dat afgelopen?

Komplete revisie en veel onderdelen moeten vervangen : cilinders , cilinderwanden , drijfstangen , cilinderkop ......

Totaalplaatje wel met revisie versnellingsbak inbegrepen schat ik rond de 10.000 Euro’tjes . Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Meer foto’s van deze revisie : http://www.cqsbelgium.be/resto4/index.htm

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 11 september 2006 10:44 PM
  [ # 47 ]

ik zit hier nu een beetje de discussie te volgen, maar d’r ontgaat mij waarschijnlijk iets.
als je met een DS motor wil rondrijden lijkt ‘t mij logisch dat je dan gewoon ‘t hele beest koopt, i.p.v. ‘t jezelf moeilijk te maken met zo’n harttransplantatie, en over die diesels gaan we maar helemaal niet beginnen hè Waterman 771, en om een antwoord te geven aan diegene die deze discussie in gang heeft gezet : als ‘t niet teveel mag kosten, wel beste, zoek dan maar een ander hobby-object, want een SM kan heel lief zijn, maar ook extreem gemeen in meest uitgebreide zin van ‘t woord, en dan staat ‘t huilen je inderdaad nader dan ‘t lachen. Maar aangezien jij uit ‘t goede hout gesneden ben (je zit voor niets op dit forum) ga ik niet jouw plezier vergallen, dus koop maar lekker een SM, en als ‘t echt uit de hand loopt, nou dan kun je nog altijd een potje uithuilen op dit forum, good luck.

Profiel  
 
tmrrental
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 21-01-2006

Gepost: 12 september 2006 12:47 AM
  [ # 48 ]

mare….

als ik dit allemaal zo hoor kan ik beter een expert meenemen als ik iet op het oog heb….

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 12 september 2006 12:53 AM
  [ # 49 ]
tmrrental schreef:

mare….

als ik dit allemaal zo hoor kan ik beter een expert meenemen als ik iet op het oog heb….

En een enorme vette spaarrekening als je zelf niet gaat klussen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 12 september 2006 12:56 AM
  [ # 50 ]
tmrrental schreef:

mare….

als ik dit allemaal zo hoor kan ik beter een expert meenemen als ik iet op het oog heb….

Is geen slecht idee , alleen kan deze ook niet zien welke kleppen gemonteerd zijn , welke as er in de oliepomp zit en welk distributiesysteem is gemonteerd .

Van mijn motor heb ik de kleppen zelf vervangen ,dus daar ben ik zeker van ,  maar de twee andere punten weet ik dus zelf ook ( nog ) niet ......

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 12 september 2006 02:24 AM
  [ # 51 ]

@tmrrental ; laat de moed niet zakken, beste, als ik U nog een tip mag geven, probeer een auto te kopen van clublid, ned., bel., duits., fra., ‘t maakt niet uit, maar over ‘t algemeen zijn de auto’s van clubleden iets beter verzorgd dan van particuliere eigenaars. Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43119
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 september 2006 04:05 AM
  [ # 52 ]
georgeskawa schreef:

@tmrrental ; laat de moed niet zakken, beste, als ik U nog een tip mag geven, probeer een auto te kopen van clublid, ned., bel., duits., fra., ‘t maakt niet uit, maar over ‘t algemeen zijn de auto’s van clubleden iets beter verzorgd dan van particuliere eigenaars. Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip.

En er zijn zeker goede autos van leden te koop, kijk maar eens op de site van de sm club nederland!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 september 2006 06:40 PM
  [ # 53 ]

Als dit geen uniek stuk is Exclamation

http://cgi.benl.ebay.be/Tres-rare-Citroen-SM-diesel-RG-Regembeau-Citroen-1975_W0QQitemZ170030842811QQihZ007QQcategoryZ119746QQrdZ1QQcmdZViewItem

Wel raar dat je een aanhanger moet meebrengen om hem op te halen Wink


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25421
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 september 2006 06:47 PM
  [ # 54 ]

Er zijn meer diesels hoor… Afschuwelijk. hoor je zo’n knikkerbak langskomen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 september 2006 07:27 PM
  [ # 55 ]
waterman771 schreef:

en 190 pk voor de 3.0…. Very Happy
Overigens heeft de Regembeau Diesel 165 PK en 400 nm koppel. Met zesbak goed voor 260 km/h….. getest en bewezen… dus doe mij er maar eentje Cool

Met 165pk goed voor 260? Gelden de natuurkundige wetten ook niet voor een SM? Van wie is de (basis-)dieselmotor in de Regembeau eigenlijk afkomstig?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 september 2006 07:51 PM
  [ # 56 ]

Een ombouw van een bestaande motor ( vermoedelijk Indenor ) met een zelfontworpen cilinderkop .

dacht dat hij ook een turbo diesel in elkaar geknutseld had .

En ook een zesbak Rolling Eyes

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 27 september 2006 11:01 PM
  [ # 57 ]

Gelukkig heb ik niet het budget om na te denken over de aanschaf van een SM…
Maar buiten die eenvoudige berekening is een SM natuurlijk wel een machtig apparaat om bij stil te staan.
Mijn overtuiging is inmiddels dat ookal heb je het geld om er een te kopen je toch wel heel wat kennis van de techniek van de auto nodig hebt om er fatsoenlijk plezier aan te beleven.
Sinds zo’n drie kwart jaar volg ik van dichtbij de stand van zaken bij een volledig gerestaureerde SM en ik kan niet anders constateren dat ook die auto, met beroeps Citroën idioot/sleutelaar achter het stuur, altijd wel ruimte heeft voor verbetering.
Een SM waar je fatsoenlijk langere afstanden op de leukere hoge snelheden mee kunt rijden is een financiëel potentieel prijzige aangelegenheid.
Veel onderdelen mogen dan wel vanwege de relatie met DS delen eenvoudig verkrijgbaar zijn, voor veel Maserati delen zal hetzelfde gelden, maar er zijn genoeg dingen die niet eenvoudig zijn.
Wat denk je van een stuurhuis? Compleet nieuw welteverstaan, kost je dus (als je eraan kunt komen) €2500 en dan gaat de teller lopen.
En wat is een gereviseerd deel? Is dat echt helemaal uitelkaar geweest? Of is de verf vernieuwd en heeft het een poetsbeurt gehad? Komt meer voor dan je hoopt.

Voor mij dus geen SM, tenzij ik rijk genoeg word om een momenteel aanmodderende Citroën/Maserati expert-monteur in dienst te nemen. Kan die gelijk m’n andere auto’s onderhouden.
Maar erover dagdromen kan wel, en gelukkig hoor ik er regelmatig een starten…

Profiel  
 
unknown4u
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 27 september 2006 11:39 PM
  [ # 58 ]

Een Porsche rijden is toch goedkoper als ik het zo begrijp. Maar een SM is wel heel mooi en exclusief. Wens je veel wijsheid om een keuze te maken!

Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43119
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 september 2006 11:40 PM
  [ # 59 ]
2Black schreef:

Gelukkig heb ik niet het budget om na te denken over de aanschaf van een SM…
Maar buiten die eenvoudige berekening is een SM natuurlijk wel een machtig apparaat om bij stil te staan.
Mijn overtuiging is inmiddels dat ookal heb je het geld om er een te kopen je toch wel heel wat kennis van de techniek van de auto nodig hebt om er fatsoenlijk plezier aan te beleven.
Sinds zo’n drie kwart jaar volg ik van dichtbij de stand van zaken bij een volledig gerestaureerde SM en ik kan niet anders constateren dat ook die auto, met beroeps Citroën idioot/sleutelaar achter het stuur, altijd wel ruimte heeft voor verbetering.
Een SM waar je fatsoenlijk langere afstanden op de leukere hoge snelheden mee kunt rijden is een financiëel potentieel prijzige aangelegenheid.
Veel onderdelen mogen dan wel vanwege de relatie met DS delen eenvoudig verkrijgbaar zijn, voor veel Maserati delen zal hetzelfde gelden, maar er zijn genoeg dingen die niet eenvoudig zijn.
Wat denk je van een stuurhuis? Compleet nieuw welteverstaan, kost je dus (als je eraan kunt komen) €2500 en dan gaat de teller lopen.
En wat is een gereviseerd deel? Is dat echt helemaal uitelkaar geweest? Of is de verf vernieuwd en heeft het een poetsbeurt gehad? Komt meer voor dan je hoopt.

Voor mij dus geen SM, tenzij ik rijk genoeg word om een momenteel aanmodderende Citroën/Maserati expert-monteur in dienst te nemen. Kan die gelijk m’n andere auto’s onderhouden.
Maar erover dagdromen kan wel, en gelukkig hoor ik er regelmatig een starten…

2500 euro voor een stuurhuis??? daar koop je een hele SM voor man!
een nieuw en dus origineel stuurhuis kost 1500, en is te krijgen! Maar dit ff terzijde…. een sm hoeft niet duur te zijn, maar het KAN wel…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 september 2006 12:01 AM
  [ # 60 ]

[

2500 euro voor een stuurhuis??? daar koop je een hele SM voor man!
een nieuw en dus origineel stuurhuis kost 1500, en is te krijgen! Maar dit ff terzijde…. een sm hoeft niet duur te zijn, maar het KAN wel…

Een harde complete SM voor 2500 euro Confused:

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook