Ik heb mijn c15 van de zomer voro ik op vakantie ging laten ‘maken’, er zou een remdrukverdeler vervangen worden omdat hij slecht remde.
Je moest het pedaal bijna tot op de grond rammen voordat ie ging remmen, en dat ging dan ook heel langzaam.
Na de reparatie voelde het toch niet helemaal ok, en inmiddels moet ik vaak eerst 1 keer intrappen, en zit er daarna pas weer druk op.
Iemand een idee waaraan dit ligt en hoe dit te verhelpen is?
groetjes
The world is yours!
volgens mij heb je ergens een lek.
parkeer je auto eens op schoon wegdek of een wit laken en trap eens flink op de rem.
als ‘ie lekt weet je meteen waar (misschien je vat?)
bij mij waren het ooit de rubbertjes van de achterremcilinders.
succes, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
een lek kan zeker, kan je ook zien of het reservoir nog op pijl is
en verder zit er lucht in het systeem
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Bedankt mannen! Hij lekt trouwens helemaal geen vloeistof! Vanochtend geprobeerd op de brug en reservoir gecontroleerd, keurig op peil…
Enig idee?
The world is yours!
en het systeem ook ontlucht?
welke olie zit erin ? donker bruine of licht bruine?
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Lichtbruin / gelig, waar/hoe doe ik dat ontluchten?
The world is yours!
dan is de remolie denkelijk nog voor een jaartje goed, ontluchten, staat ergens bij de niet model gebonden topics
ik zal wel even mee kijken
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965