C35 onderkant en roest
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 03 september 2006 01:47 PM

Ben net in het bezit gekomen van C35 camper van 1979 . zag dat aan de onderkant de profielbalken die in de lengterichting lopen plekken doorgerot waren .

In hoeverre is dit toegestaan (voor nieuwe apk) en wat zijn de andere belangrijke (roest)plekken voor controle en eigen veiligheid .

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 31 december 2006 01:21 PM
  [ # 1 ]

Of je aan de balken mag lassen is nog maar de vraag.

Andere plekken: wielkasten achter.
Voor de rest had mijn 35 nauwelijks roest (en die was toen al 13 jaar!)

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 31 december 2006 01:43 PM
  [ # 2 ]

Een kokerbalk is een dragend deel dat wel, deze mag een rotteplek hebben en ook gerepareerd worden doormiddel van laswerk.

Hoeveel het roestgat mag zijn voor de apk is afhankelijk van de grote van de kokerbalk en natuurlijk roestgat. Ook de plaats is van belang, dicht een ophangpunt of niet, bv stuurhuis,motorsteun of subframe.  Daar is een richtlijn voor ...... de zogenaamde e-norm.

Nogmaals afhankelijk van de plek mag het 7 tot 15 procent rot zijn. Hoe het precies zit moet ik na zoeken, maar kan daar nu niet bij.

Aan de wielophanging, bijvoorbeeld draagarmen, subframes mag niet aan gelast worden ( tenzij je het profesioneel en onzichtbaar kan )

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 01 mei 2007 02:53 AM
  [ # 3 ]

bij mij de kokerbalken achteren wielkuipen, komend door oxidatie tussen 2 platen in, maar dwarsbalken zijn bij mij geaal.

zolang je hem rondom helemaal dichlast is het goed dus niet voor 50% lassen anders krijg je hem terug zonder APK.

*APKtip: als jouw c35 weining gewichtachterin bevat effe reserveband en garage krik achterin leggen voor de remdruk.

(dit was bij mij een discussie punt geworden voordat ik er gewicht in had gegooit)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook