




















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Omdat ik het teveel werk vind en voorlopig er niet aan toekom wil ik mijn duitse CX opknapproject weg doen. Heb er 950 voor betaald en er honderden ingestoken aan nieuwe onderdelen en reparaties.
Het gaat over mijn CX 2200 Pallas uit 1976 met blauw interieur en vierbak.
*De bodem is goed op een gaatje in de dorpel na,
*de ski’s zijn hard,
*front en achterkant kunnen beter,
*er zit een roestgaatje onder de voorruit,
*de lak is slecht, ik wou dat ik het gezien had maar de auto is zwart gespoten op een ontzettend slechte manier en ze hoort zilvergrijs metallic te zijn,
*ophanging voor de achterruit moet opnieuw gemaakt worden op sommige plekken, dit is tevens de ophanging van de hemel
*er zit een klapdak in wat lekt
*het interieur is lichtelijk verkleurd en de deurpanelen lijken nergens op
*accubak moet uiteraard gelast worden
Ik denk dat ie zo door de keuring komt voor een kenteken. De vraag is of dat handig is want dan moet je gelijk verzekering gaan betalen. Ja ook zonder achterruit gemonteerd komt een auto door de keuring.
Wat zit er nieuw aan:
veerbollen,
achterbanden,
bougies,
contactpunten,
alle vloeistoffen.
Wat vinden jullie, slopen en onderdelen verkopen, in deze staat verkopen of eerst een kenteken er op zetten en dan verkopen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is het ook een optie om hem zo te koop te zetten en eventueel tegen een meerprijs met kenteken?
Verder vind ik het ontzettend moeilijk om vanaf een omschrijving te beoordelen wat ik er mee zou gaan doen.
Succes!
Accubak is APK afkeur bij een CX dus daarmee krijg je em niet door de keuring.
Afgezien daarvan, iemand moet er maar net brood in zien in zon projectje, of voor onderdelen en dan is 950+honderden euro’s weer aan de prijs. Ik denk niet dat er generieke oplossing is die altijd werkt. Wil je erop toeleggen dan zet je hem zo te koop voor onderdelen, wil je er nog wat aan verdienen dan moet ie op kenteken en rijdbaar verkopen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik denk dat als je de moeite erin steekt om het kenteken erop te krijgen, dat je er beter mee kan gaan rijden.
In onderdelen verkopen lijkt me zonde, is een hoop werk en ik denk dat het financieel ook niet zal renderen. Probeer em gewoon in zijn geheel te verkopen zonder kenteken.
In alle gevallen denk ik niet dat je erin zal slagen om uit de kosten te komen. Ik denk dat je met kant en klaar verkopen wel een flink verlies moet nemen, maar dan heb je er het minste werk aan.
Bijkomend probleem ( althans daar ‘loop’ ik steeds tegenaan ) is dat iedereen maar vind dat je beter een harde ‘nieuwe’ CX kan kopen uit .fr of .es voor hetzelfde geld dat je in deze zou steken. Dat is althans altijd het advies wat ik krijg van iedereen En een 2000/2200 super/pallas is nooit zo gewild als een serie1 gti
Overigens heb ik evt wel interesse in wat plaatwerk alsie in onderdelen weg gaat.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik wil wel 500 geven!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ik wil wel 500 geven!
Moet jij met een CX?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
T(h)ijs schreef:bogaard77 schreef:Ik wil wel 500 geven!
Moet jij met een CX?
Rijden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Had ie overigens wel of geen DiRaVi? EDIT: Ja dus:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164959&highlight;=
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoe zijn de banden? Zijn het nog de smallere banden voor?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mulder schreef:Hoe zijn de banden? Zijn het nog de smallere banden voor?
Not sure… het instruktieboekje vermeldt 185 HR 14 of 175 HR 14
Ik denk dat ik de dame maar opknap niet om geld te vangen maar idd om in te rijden. Dat betekent alles lassen wat gelast moet worden en daarna de boel met de roller matzwart maken, LPG er in kwakken en VEEL kilometers maken. Gewoon als gebruiksauto a la een BX van 50 euro. De techniek is best goed maar voor de rest wordt het gewoon een lekkere hobbyauto om rare dingen in te bouwen met veel schakelaars en andere troep (misschien zelfs een digitaal dash? heb er nog 1 liggen).
Dat betekent ook dat ik de hemel wil vervangen. Past de hemel van een type 2?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Ik denk dat ik de dame maar opknap niet om geld te vangen maar idd om in te rijden. Dat betekent alles lassen wat gelast moet worden en daarna de boel met de roller matzwart maken, LPG er in kwakken en VEEL kilometers maken. Gewoon als gebruiksauto a la een BX van 50 euro. De techniek is best goed maar voor de rest wordt het gewoon een lekkere hobbyauto om rare dingen in te bouwen met veel schakelaars en andere troep (misschien zelfs een digitaal dash? heb er nog 1 liggen).
Dat betekent ook dat ik de hemel wil vervangen. Past de hemel van een type 2?
Goedzo, daar zijn CX’en voor gemaakt. Ik rijd ook vrolijk rond met mn rode owatrol vlekken M.b.t. de hemel, in een serie1 is het gespannen en in een serie2 is het geplakt op spaanplaatmuk ( zoiets? ) Ik weet niet of die spaanplaat onder een serie1 dak past.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Alcyone schreef:Mulder schreef:Hoe zijn de banden? Zijn het nog de smallere banden voor?
Not sure… het instruktieboekje vermeldt 185 HR 14 of 175 HR 14
Ik denk dat ik de dame maar opknap niet om geld te vangen maar idd om in te rijden.
Lijkt me een mooi plan! Had je de DS al verkocht? Want dat geeft je mogelijk weer wat ruimte (in tijd en financien) om de CX gebruiksklaar te maken.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lijkt me zonde om te slopen na alles wat je er aan gedaan hebt.
En een 2200 Pallas is toch ook leuk , hoeft toch niet perse altijd een 1e serie GTI of een GTI Turbo 2 te zijn :
citro-power schreef:
En een 2200 Pallas is toch ook leuk , hoeft toch niet perse altijd een 1e serie GTI of een GTI Turbo 2 te zijn
:
Absoluut Alleen gaan die modellen wel altijd als eerste de shredder in
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
T(h)ijs schreef:citro-power schreef:
En een 2200 Pallas is toch ook leuk , hoeft toch niet perse altijd een 1e serie GTI of een GTI Turbo 2 te zijn
:
Absoluut
Alleen gaan die modellen wel altijd als eerste de shredder in
Jammer genoeg wel , is bij elk automerk zo denk ik , terwijl dat best wel wat heeft een basis uitvoering.
En een Pallas is best leuk aangekleed en met een 2200 cc is best uit te houden