Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
citroenc2 schreef:55 ampere is dat niet te weining voor een cx
![]()
Zoals ik je al verteld heb zat er toen ik ‘m kocht zelfs 44 ampere in
Ging goed, maar vooral de startmotor vond ‘t eigenlijk niet leuk ops:
Met deze accu tot nu toe geen problemen gehad, heb ook geen stroomvreters (airco of boemboeminstallatie), maar toch lijkt het mij ook onderbemeten.

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmfz, grrrr, blijkt ineens de binnenste ashoes rechtsvoor gescheurd. Kan ik op en neer naar Leerdam, want alleen Beau Wouda heeft er eentje liggen.
Of heeft hier er nog iemand een liggen? Laat maar, ben over 5 minuten weg.
Utrecht - Leerdam is toch niet zo ver, je moet er wel wat voor over hebben
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat had ik er ook wel voor over, maar ‘t feit dat ‘ie kennelijk nu net scheurt, terwijl alleen de fuseekogel nog moest en dan kon ‘ie afgemeld worden…
Helaas had op en neer rijden naar Beau bij nader inzien geen zin meer, dan zou ik rond deze tijd, 15.30, pas weer terug zijn geweest en ze konden niet garanderen dat ‘ie dan om vijf uur klaar zou zijn, en overwerken zat er niet in. Beau had ook geen tijd en Walter van Broekhoven ook al niet, waarom is het overal zo druk?
Eigenlijk wel een geluk dat ‘ie deze week gescheurd is, weet niet of ik het anders zo snel door zou hebben gehad.
CX kwaaltje denk ik, de mijne ging met hele uitlaat op voorkeuring en bij terugkomst thuis bleek deze gescheurd te zijn. De dames houden er gewoon niet van als er aan ze gefrunninkt word.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Nou, dit jaar was het dus een soort hink-stap-stroffel-bonk-sprong-keuring, ondanks dat er niet zoveel aan de hand was, maar gisteren is ‘ie dan eindelijk afgemeld.
Wat is er uiteindelijk allemaal gebeurd:
- ashoes bakzijde + onderste fuseekogel rechts
- dashboardlampjes
- nieuwe gaskabel (na provisorische reparatie eind vorig jaar en gebruikte gaskabel eind juni die vorige week opnieuw brak)
- vier semi-nieuwe TRX-banden + velgen
- accu
- toevallig begaf de wisser-interval het ook nog, maar dat zou niets met de dashboardlampjes te maken hebben Kennelijk vinden ze ‘t echt niet leuk als er aan ze gefrunnikt wordt.
Kortom, au aan mijn portomonaie, zeker na de uitgebreide beurt van eind juni van ruim 600 euri. En helaas ben ik nu het beetje historie dat ik van de auto had (APK-papieren afgelopen drie jaar) ook kwijt, want die zijn enthousiast bij het oud papier gemikt
Accu is er opnieuw eentje van 55 ampere/u, schijnt toch voldoende te zijn, ik heb er ook nooit problemen mee gehad. Omdat ‘ie er ongevraagd in is gezet kreeg ik hierop nog 25% korting. Dat verdient wat mij betreft dan weer een pluim. Ik had ze gevraagd accu en dynamo te checken en de vorige accu bleek toch wel erg hard bezig te overlijden.
Over de TRX-banden/velgen, van 1 bleek het ventiel stuk - dag nadat ik ze gekocht had leeg. Een ander lekte langs de velgrand (belletjes in de waterbak - ook erg snel leeg. Dit laten ‘herstellen’ en ze laten vullen met stikstof maar alle 4 de banden lopen nog steeds erg hard leeg - erg irritant. Hoop dat het een kwestie is van nog een keer de velgen goed schoonmaken, anders mag het toch wel als miskoop van het jaar de boeken in.
Heeft niets met deze APK-keuring te maken, maar ik vind dat de olietemperatuur sinds de laatste beurt te hoog oploopt, 105 graden bij 120 km/u, 120 graden bij 180-200 km/u, terwijl ik gewend ben dat de olietemperatuur beneden de 100 blijft, dus maar weer ‘s andere olie proberen. Ik weet niet wat voor olie er nu in zit. Zijn er andere dingen dan het type olie op zich die dit kunnen veroorzaken? Watertemperatuur is normaal - 87 tot 91 graden.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Mooi, kan hij er weer een jaar tegen. Ik zou de metertjes niet TE veel geloven, die blinken niet echt uit in nauwkeurigheid.
beerpeet schreef:Nou, dit jaar was het dus een soort hink-stap-stroffel-bonk-sprong-keuring, ondanks dat er niet zoveel aan de hand was, maar gisteren is ‘ie dan eindelijk afgemeld.
![]()
Wat is er uiteindelijk allemaal gebeurd:
- ashoes bakzijde + onderste fuseekogel rechts
- dashboardlampjes
- nieuwe gaskabel (na provisorische reparatie eind vorig jaar en gebruikte gaskabel eind juni die vorige week opnieuw brak)
- vier semi-nieuwe TRX-banden + velgen
- accu
- toevallig begaf de wisser-interval het ook nog, maar dat zou niets met de dashboardlampjes te maken hebbenKennelijk vinden ze ‘t echt niet leuk als er aan ze gefrunnikt wordt.
Kortom, au aan mijn portomonaie, zeker na de uitgebreide beurt van eind juni van ruim 600 euri. En helaas ben ik nu het beetje historie dat ik van de auto had (APK-papieren afgelopen drie jaar) ook kwijt, want die zijn enthousiast bij het oud papier gemikt
![]()
Accu is er opnieuw eentje van 55 ampere/u, schijnt toch voldoende te zijn, ik heb er ook nooit problemen mee gehad. Omdat ‘ie er ongevraagd in is gezet kreeg ik hierop nog 25% korting. Dat verdient wat mij betreft dan weer een pluim. Ik had ze gevraagd accu en dynamo te checken en de vorige accu bleek toch wel erg hard bezig te overlijden.
Over de TRX-banden/velgen, van 1 bleek het ventiel stuk - dag nadat ik ze gekocht had leeg. Een ander lekte langs de velgrand (belletjes in de waterbak - ook erg snel leeg. Dit laten ‘herstellen’ en ze laten vullen met stikstof maar alle 4 de banden lopen nog steeds erg hard leeg - erg irritant. Hoop dat het een kwestie is van nog een keer de velgen goed schoonmaken, anders mag het toch wel als miskoop van het jaar de boeken in.
Heeft niets met deze APK-keuring te maken, maar ik vind dat de olietemperatuur sinds de laatste beurt te hoog oploopt, 105 graden bij 120 km/u, 120 graden bij 180-200 km/u, terwijl ik gewend ben dat de olietemperatuur beneden de 100 blijft, dus maar weer ‘s andere olie proberen. Ik weet niet wat voor olie er nu in zit. Zijn er andere dingen dan het type olie op zich die dit kunnen veroorzaken? Watertemperatuur is normaal - 87 tot 91 graden.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
beerpeet schreef:
Wat me onderweg ook opviel: acculampje brandde zwakjes zodra ik licht en radio aan had. Er zit een redelijk oude 55 ampere accu in, nieuwe accu bestellen of dynamo testen? (heb helaas geen multimeter liggen)
ik heb er een gereviseerde dynamo opzitten en een vrij nieuwe 102Ah accu en bij mij brand mn laadlampje heel flauw als ik de kachel aanheb, verders nooit, rijd er zo ook al 2 jaar mee zonder problemen ook in hartje winter.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

- BX 19 GT
- BX 16 RS
beerpeet schreef:En helaas ben ik nu het beetje historie dat ik van de auto had (APK-papieren afgelopen drie jaar) ook kwijt, want die zijn enthousiast bij het oud papier gemikt
Zeker een pluim, ze hebben de oude APK-papieren uit de oud-papierbak gevist en aan me opgestuurd

- BX 19 GT
- BX 16 RS
PHoskam schreef:beerpeet schreef:
Wat me onderweg ook opviel: acculampje brandde zwakjes zodra ik licht en radio aan had. Er zit een redelijk oude 55 ampere accu in, nieuwe accu bestellen of dynamo testen? (heb helaas geen multimeter liggen)
ik heb er een gereviseerde dynamo opzitten en een vrij nieuwe 102Ah accu en bij mij brand mn laadlampje heel flauw als ik de kachel aanheb, verders nooit, rijd er zo ook al 2 jaar mee zonder problemen ook in hartje winter.
Hmm, ook nogal een verschil 55Ah of 102Ah, wat moet ‘t nou zijn?
Origineel zit er een 55 ampere accu in,een cx met airco heeft een iets zwaardere accu.
Gr Raymond
Het was een cx of niks