











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je je bank weghaalt en de afdekplaat losschroeft kan je bij je vlotter. Door dat gat kan je met een zaklantaarn in je tank kijken of hij erg geroest is of vol blubber zit….Een schone benzine tank voor een carbu is nog wel te vinden. Reinigen met grint wordt ook wel gedaan.
Handje grint erin en schudden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
is het echt zo simpel als het klinkt? Wauw!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor het schoonmaken moet je em demonteren… Dat is ‘ietsje’ meer werk!
Laat even weten als je dat gaat doen.. Zou zo zonde zijn van je leidingen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
nou voorlopig eerst apk regelen, die verloopt volgende week. daarna ga ik hier aan beginnen denk ik…
hopelijk komt het stuurhuis door de apk, anders wordt het helemaal gehaast.
Jippieééé!!! In één keer door de APK!
De keurmeester was wel erg relaxed, bij mijn achterveerbollen was lekkage zichtbaar maar hij kneep een oogje toe… Verder waren mijn banden (profieldiepte) een aandachtpunt maar ook dat was geen probleem. TOen hij de kap opende keek hij alleen maar een beetje vaag naar de motor, en zag dus niet dat het rubber van mijn stuurhuis kapot is en dat het huis wat lekt. Gelukkig maar.
Verder is de auto dus helemaal goed.
Wel dient zich sinds gisteren een probleempje aan: sinds ik de bobine, spanningsregelaar en condensator heb vervangen, lijkt de auto wat luier te zijn geworden, maar dat kan komen doordat de ontsteking niet helemaal op tijd staat. Maar sinds gisteren stottert de auto onder de 2500 tpm regelmatig, vooral bij halfgas en optrekken. Rijden in de stad gaat met horten en stoten, met name bij warme motor. Ik snap er niks van, want alles lijkt goed! Dit doet ie sinds ik de verwarming regelmatig aanheb, maar daar kan het toch niet aan liggen?
kijk, dat vind ik nou een slimme truuk om het probleem te ontdekken, stom dat ik daar niet aan dacht. Ik moet straks zo’n 40 km rijden, dan zal ik eens zonder kachel doen! Thanks!






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
M'thijs schreef:kijk, dat vind ik nou een slimme truuk om het probleem te ontdekken, stom dat ik daar niet aan dacht. Ik moet straks zo’n 40 km rijden, dan zal ik eens zonder kachel doen! Thanks!
dat wordt bibberen
Bibberen….
Maaeuhm, mijn gezond (?) verstand zei me dat een bevroren verdamper het eigenlijk niet kan zijn, want het probleem is denk ik juist eerder hitte, als ik de kap open na een stotterende rit komt er juist veel warmte vanaf, heerlijk bij koude handen….
M'thijs schreef:Jippieééé!!! In één keer door de APK!
De keurmeester was wel erg relaxed, bij mijn achterveerbollen was lekkage zichtbaar maar hij kneep een oogje toe… Verder waren mijn banden (profieldiepte) een aandachtpunt maar ook dat was geen probleem. TOen hij de kap opende keek hij alleen maar een beetje vaag naar de motor, en zag dus niet dat het rubber van mijn stuurhuis kapot is en dat het huis wat lekt. Gelukkig maar.
Verder is de auto dus helemaal goed.
Wel dient zich sinds gisteren een probleempje aan: sinds ik de bobine, spanningsregelaar en condensator heb vervangen, lijkt de auto wat luier te zijn geworden, maar dat kan komen doordat de ontsteking niet helemaal op tijd staat. Maar sinds gisteren stottert de auto onder de 2500 tpm regelmatig, vooral bij halfgas en optrekken. Rijden in de stad gaat met horten en stoten, met name bij warme motor. Ik snap er niks van, want alles lijkt goed! Dit doet ie sinds ik de verwarming regelmatig aanheb, maar daar kan het toch niet aan liggen?
Hallo M’thijs,
Allereerst gefeliciteerd met je aanschaf. Ik heb mijn ID21F-break ook net: sinds 1 september j.l.
Intussen ben ik er al me naar Frankrijk geweest. Ook toen had mijn Godin last van stotteren, en af en toe een forse knal. Om dan weer volledig probleemloos terug te rijden naar Nederland.
Twee weken geleden op en zondagse rit, hetzelfde èn telkens afslaan.
De ANWB is er bij geweest en heb hem bovenstaande gegevens verteld. Daar was hij erg blij mee, want hij wist meteen waar hij zoeken moest: de ontsteking.
In de verdeelkap zit een piefje aan een veertje. Dat piefje was vuil en kon daarom geen contact maken met het plaatje eronder. Gevolg: rondvliegende vonken in foute volgorde.
Na schoonmaken van het piefje, tot op heden probleemloos gereden.
Ik hoop dat je iets aan hebt.
Succes en wellicht tot ziens op een meeting van de Club
Groeten Rikky
Hoi Rikky,
Ook jij gefeliciteerd met je aanwinst!! Leuk he, ID/DS rijden!
Bedankt voor je tip, ik zal eens kijken want inderdaad, soms wel, soms niet.
Vanavond dacht ik echt even dat mijn auto leeft (ik noem haar Christine…) want sinds ik de auto vanmorgen heb gewassen, een verse APK heb gegeven en wat ruitenvloeistof erbij, rijdt de auto weer als een tierelier! Oftewel: gisteren enzo was ‘ze’ gewoon wat onzeker… Maar nu is de test doorstaan en gaat ‘ze’ weer vol gas!
Alle gekheid op een stokkie: vanavond heen rit á 40 km gebibberd van de kou, geen gestotter. Heerlijk warm teruggereden: geen gestotter. Dus dat kan het niet zijn. Dan maar eens naar de ontsteking kijken. Ik snap niet precies wat jij bedoeld, maar zal eens checken. Is het niet de rotor waar je het over hebt? Bij mij draait de rotor rond in de verdeelkap (as usual… ) en in de kap zitten enkel 4 koperen punten die naar de bougiekabels gaan….
anyway, we zien wel. Vanavond heerlijk gereden!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In het midden zit een koolstiftje op een veertje. Dat kan wel eens naar boven blijven zitten en mist dan de rotor!
Nieuw kapje van 8 euri en klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
M'thijs schreef:is het echt zo simpel als het klinkt? Wauw!
![]()
MMM Ik heb de tank laten reinigen, dan snijden ze die open, alles peikfijn kuisen en de zaak weer ineen lassen.
Dat heeft me geen 50 euro gekost (45 om prescies te zijn ) en nooit meer zorgen in de komende 10 jaar.
Was dat maar met alles zo..die zorgenloosheid





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hey gefeliciteerd met de APK! Je hebt geluk gehad geloof ik! Mijn auto staat nu bij de garage voor de APK, spannend…
vikingo schreef:M'thijs schreef:is het echt zo simpel als het klinkt? Wauw!
![]()
MMM Ik heb de tank laten reinigen, dan snijden ze die open, alles peikfijn kuisen en de zaak weer ineen lassen.
Dat heeft me geen 50 euro gekost (45 om prescies te zijn) en nooit meer zorgen in de komende 10 jaar.
Was dat maar met alles zo..die zorgenloosheid
Hoi, waar heb je dat laten doen? Wel zelf de tank (de)monteren denk ik?
Enne, APK tip:
ik ging naar een neutraal APK station, die hebben geen baat bij afkeuren want ze repareren niks en keuren alleen maar aan de lopende band. Sterker nog, ze hebben baat bij goedkeuren aangezien je bij een afkeuring binnen 8 dagen een gratis herkeuring mag doen, maar dat is voor hun weer een extra investering in tijd, dus keuren ze als het natuurlijk niet te gortig wordt en de veiligheid ok is, bij voorkeur een auto goed! ‘T is maar dat je het weet…
M'thijs schreef:
ik ging naar een neutraal APK station, die hebben geen baat bij afkeuren want ze repareren niks en keuren alleen maar aan de lopende band. Sterker nog, ze hebben baat bij goedkeuren aangezien je bij een afkeuring binnen 8 dagen een gratis herkeuring mag doen, maar dat is voor hun weer een extra investering in tijd, dus keuren ze als het natuurlijk niet te gortig wordt en de veiligheid ok is, bij voorkeur een auto goed! ‘T is maar dat je het weet…
Daarom ga ik altijd naar een onafjhankelijk adres toe, die keuren gewoon het eerlijkst
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....