Hey Jaco,
Check even je mail. Ik ben op zoek naar de productiecijfers van de Turbo2?
grt Remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Door alle aanpassingen aan de motor, kon een T2 me een langere eindoverbrenging uitgerust worden zonder dat de duivelse prestaties er onder te lijden hebben.
In de hoogste versnelling maakt een T2 dan ook duidelijk minder toeren dan een T1.
Al met al scheelt het aanzienlijk in het verbruik, zeker bij hogere snelheden. Een T2 komt in de buurt van die van een “gewone” GTI; daar kan de T1-chauffeur (m/v) alleen maar van dromen…
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zorgt dat er dan ook voor dat je 100 km/h in de tweede versnelling haalt? Dit zou de betere acceleratietijd voor de T2 verklaren. Want ik las dat je bij de T1 dat net niet haalt bij 6000 tpm in de tweede.

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mja… het kan zijn maar is niet zeker waarschijnlijk het vliegwiel dat lichter is bij een T2 nu het verbruik is vooral minder boven de 160…. dus zoveel rijden we dat nu ook weer niet denk ik. Voor de rest kan je de twee wagens best wel vergelijken hoor.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
De snellere acceleratietijd wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de motor veel sneller op toeren komt (door het lichtere vliegwiel).
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Re: Exclusiviteit Turbo’s 1 en 2
jmmj schreef:‘De mijne is exclusiever’... Nee, de mijne is exclusiever! Nietes! Welles! Kijk, voor dit soort problemen kan het CX-Register dus uitkomst gaan bieden…
Tussen de 1461 CX-en die bij het RDW bekend zijn en die inmiddels in het Register staan, zitten er 62 GTi Turbo’s en 110 GTi’s Turbo 2.
Tussen die laatste 110 Turbo 2’s zitten 6 exemplaren uit 1986, daarbij zou de informatie dat het een Turbo 2 is en geen Turbo dus fout kunnen zijn - hoe dan ook, de ‘Turbo 1’ blijkt, in Nederland in ieder geval, exclusiever!
Groet,
JacoPS Prestige Turbo: 13 exemplaren, Prestige Turbo 2: 27 exemplaren
Waar is het register in te zien?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Ik heb zelf ook een gti t2 uit laat ‘86 gehad,zijn allemaal van modeljaar ‘87.
Verder heb ik geen enkele gti t gehad die hetzelfde reed,die een is soepeler,de andere sneller.
Mijn gti turbo serie 1 is ook uit laat ‘84,maar modeljaar 85.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het klopt idd. Gti T2’s zijn er vanaf modeljaar ‘87 wat in de praktijk betekent dat ze vanaf eind zomer ‘86 geleverd zijn.
De Gti Turbo 2 heeft ook een fractioneel lagere turbodruk (ik geloof 0.03 bar minder max turbodruk). En ze rijden allemaal idd wat anders van elkaar… alleen ik vind dat je het verschil tussen een T1 en T2 echt wel merkt, los van de variaties tussen Gti T(2)‘s onderling…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
baroen schreef:jmmj schreef:‘De mijne is exclusiever’... Nee, de mijne is exclusiever! Nietes! Welles! Kijk, voor dit soort problemen kan het CX-Register dus uitkomst gaan bieden…
Wordt door de CCCN aan gewerkt! Zie topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185341&highlight=register
Ben je al lid trouwens? Zo nee, mail dan even naar: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) !
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
baroen schreef:jmmj schreef:‘De mijne is exclusiever’... Nee, de mijne is exclusiever! Nietes! Welles! Kijk, voor dit soort problemen kan het CX-Register dus uitkomst gaan bieden…
Wordt door de CCCN aan gewerkt! Zie topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185341&highlight=register
Ben je al lid trouwens? Zo nee, mail dan even naar: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) !

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Remco H. schreef:baroen schreef:jmmj schreef:‘De mijne is exclusiever’... Nee, de mijne is exclusiever! Nietes! Welles! Kijk, voor dit soort problemen kan het CX-Register dus uitkomst gaan bieden…
Al bijna 10 jaren Ik heb mijn gegevens destijds ook doorgegeven maar kreeg even de indruk dat de gegevens ergens openbaar staan. Niet dus begrijp ik.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
@ baroen: Met hulp van velen, onder andere van een aantal geweldige Forummers, is door de CX-Club een lijst samengesteld van bekende nog rijdende CX-en in Nederland. Hoewel we het niet zeker weten - het RDW geeft geen lijsten van types auto vrij, alleen als een kenteken bekend is kan bij het RDW enige informatie online worden bekeken - gaan we ervan uit dat de 1461 CX-en die nu op de lijst staan tussen de 90 en 100% van het totaal zijn - daarvan hebben we basisgegevens als type, kleur en (meestal) een foto. Deze lijst is echter nog lang niet compleet en ook (wegens privacy-redenen) (nog?) niet openbaar - in een van de komende nummers van La CX en Route (ledenblad van de CX Club) zal uitgebreid aandacht worden besteed aan de voortgang van dit Register.
Jaco

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
sans-pareil schreef:Het klopt idd. Gti T2’s zijn er vanaf modeljaar ‘87 wat in de praktijk betekent dat ze vanaf eind zomer ‘86 geleverd zijn.
De Gti Turbo 2 heeft ook een fractioneel lagere turbodruk (ik geloof 0.03 bar minder max turbodruk). En ze rijden allemaal idd wat anders van elkaar… alleen ik vind dat je het verschil tussen een T1 en T2 echt wel merkt, los van de variaties tussen Gti T(2)‘s onderling…
Wat ik gemerkt heb is dat mijn cx gti turbo 1 serie 2 een pak strakker op de baan lag dan de T2 maar misschien komt het omdat die nog ma 120.000km heeft gelopen…

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk dat dat inderdaad betekent dat je eens al je stuurkogels, fuseekogels en draagarmlagers moet nakijken op speling… ik kan je uit ervaring vertellen, dat scheelt nogal veel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
ja dat denk ik ook…ik stel mijn vraag hier nog eens, is het mogelijk om een vliegwiel van een t2 op een t1 te zetten… in principe gaat die dan even hard niet?