1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Visa Group B (1440cc 143pk uitvoering)
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 10 oktober 2006 10:48 PM

Ik ben zo’n zelfde motor aan het bouwen, maar ben naarstig op zoek naar de originele sproeierbezetting van de 45 mm Weber carburateurs.

Ik hoop dat iemand ergens deze specifieke informatie weet te vinden

Groeten Rudie

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 10 oktober 2006 11:40 PM
  [ # 1 ]

Ik ken die hele motor niet…. Meer info? Foto’s?

Test

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 oktober 2006 11:50 PM
  [ # 2 ]

welkom Wink

http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d21.html  Confused:

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 11 oktober 2006 12:01 AM
  [ # 3 ]

Dat is de motor die in de visa miles pistes ligt, de rally uitvoering ervan.
Het is een variant van die achteroverliggende motoren (150) etc.
Is weinig van bekend…

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 12:32 AM
  [ # 4 ]

HELP, goede sproeiers gezocht

Ik heb nog wat specs gevonden:

 
De visa chrono 2 groepB

 
De evolution uitvoering van de miles piste

En dat er weinig van bekend is… dat weet ik inmiddels

Ik race met mijn Talbot samba groep B, maar daar is alleen de 1285 group B officeel geleverd, ik ben dan naar de 1360cc gegaan, maar met de renaul 16 zuigers en een aantal aanpassingen kan je naar de 1440cc komen. Alleen heb ik geen goede setting voor mijn caruburateur want die staat standaard niet goed voor zo’n kleine cc inhoud. De 45 mm wordt meestal bij veel grotere motoren ( richting de 2000cc toegepast).

De motor is geheel gereviseerd en moet inlopen, tot die tijd moet ik een goede begin setting hebben voordat ik ze echt kan laten afstellen.

Aangezien ze dus op de Citroen Visa wel geleverd zijn hoop ik op dit forum die zeldzame info te vinden

ps ik heb meerdere visa’s gehad, waaronder een chrono en heb nu een (totaal verroeste Visa GTI met 1.9 motor)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 oktober 2006 12:39 AM
  [ # 5 ]

als het goed is rijdt er zo 1 in ned ik utrecht Wink

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 12:46 AM
  [ # 6 ]

Ik ben lid van de visa sportsclub, maar als ik me niet vergis is dit een 1360cc uitvoering, ik zal nog eens navragen

ik heb die persoon achter die franse site van hierboven twee weken geleden geemaild, maar geen antwoord.

Ik heb ook in het engels geschreven want het Frans beheers ik niet en dat maakt het al een stuk moeilijker communiceren (understatement!)

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 12:56 AM
  [ # 7 ]

Probeer eens bij een van de in carburateurs gespecialiseerde bedrijfjes in Engeland die Weber onderdelen leveren?
Je zal waarschijnlijk ook de juiste inlaatkelken moeten hebben?

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 01:15 AM
  [ # 8 ]

Er is een mooi computer programma waarmee je een standaard setting kan berekenen, dus ik ben al een aardig eind, maar het zou beter als ik de “echte” setting kan achterhalen. Van de Talbot Samba groep B heb ik ze wel allemaal op een rij, maar van de Visa ontbreken ze nog

Ik blijf graven ( heb de motor toch nog niet af)

Groeten Rudie

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 11 oktober 2006 11:10 AM
  [ # 9 ]

Neem eens contact op met Bruno Jammes, die kan je waarschijnlijk wel verder helpen. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Ajeto!!!

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 15 oktober 2006 11:24 PM
  [ # 10 ]

Ik heb hem een mailtje gestuurd ( wat door een vertaal machine heen gegooid) en nu maar hopen op een reactie.

Heb niet zo veel goede ervaring met info terug krijgen uit Frankrijk, omdat mijn frans bagger is.

Valt tegen wat er in Nederland nog aan info is over de snelle Visa’s en Talbot Samba’s, maar ja er wordt ook bijna niet meer gerallyd in Nederland.

Suggesties? Altijd welkom

Groeten Rudie

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 23 oktober 2006 07:47 PM
  [ # 11 ]

Bedankt voor de tip en hij heeft inderdaad terug gemaild met de juiste sproeierbezetting ( en venturi afmeting):

According to Denis Mathiot Competition (the compagny which had in charge the development of the 1000 Pistes Evolution), the caracteristics of the 45 DCOE depended on the desiderata of the driver. Its Visa (ex-work Visa Evolution) is fitted whith the following components :
  Chocke tube = 36
  Main jet = 145
  Air jet = 195
  Emulsifier = F9
  Aluminium trumpet 70mm ou 100mm depending on the desired torque

Geweldig niet!

Het zal wel 2007 worden wanneer het motorblok zijn mooie geluid zal gaan laten horen.

Groeten Rudie

Onderwerp kan hiermee afgesloten worden

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 oktober 2006 08:03 PM
  [ # 12 ]

Ik laat hem gewoon open, alleen te koop/gezocht topics worden gesloten Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 24 oktober 2006 10:22 AM
  [ # 13 ]

Bruno mailt altijd terug, het is echt een ontzettende aardige kerel.
Kent heel erg veel mensen met de juiste informatie.
Sorry dat ik even vergeten was te melden dat je perfect met hem in het Engels kan mailen.

Ajeto!!!

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 19 september 2012 10:21 PM
  [ # 14 ]

Het is alweer een hele tijd geleden, maar nogal wat tegenslag gehad en het was niet zo eenvoudig om van een Peugeot 104 een Groep B auto te maken.
Maar inmiddels APK gekeurd en het blok loopt als een lier, na de APK op Webers gelijk overgestapt op throttle bodies 40mm Jenveys, ook dat ging niet over rozen, maar het blok loopt nu op injectie en ik moet zeggen, er zit gang in.

Photobucket wil niet dus maar even een verwijzing naar mijn homepage

http://homepages.ipact.nl/~fermal/HumpieDumpie/jenveys.htm

ps door problemen met de gezondheid ga ik de hobby afbouwen, ga veel onderdelen weg doen. Ik zal een post gaan maken met daarin onderdelen aangeboden

Groeten Rudie en veel kijk plezier

Profiel  
 
ko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 16-11-2009

- Xantia 2.1TD Activa
- C15 1.4i
Gepost: 21 september 2012 12:27 PM
  [ # 15 ]

geweldig mooi jammer dat het over is natuurlijk,gezondheid verder wel goed ?
mvg ko

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook