Deuren op slot en toch gaan ze beiden open:welke oplossing?
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2006 11:22 AM

Onlangs ontdekte ik dat als de beide deuren op slot zijn bij de SM,dat als ik ze dan zelfs een paar mm hef,zo weer open heb! De deuren zijn op slot want de klink zit geblokeerd,dus wat ik wil zeggen is dat de klink niet beweegt zoals de deur los is!! Maar toch gaan ze open alle 2,door lichtelijk te heffen!!
Wat is de oorzaak en wat moet ik eventueel bijstellen en/of vervangen??
graag helpende antwoorden graag aub? Zijn het de slotvangers kant stijl die aan vervanging toe zijn of is het ,het slotmechanisme op de deur zelf?? Ik vind het raar dat het op beide kanten te gelijk is,dus vermoed ik dat er misschien ergens wel iets bij te stellen valt ook??

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 oktober 2006 10:25 PM
  [ # 1 ]

ECHT NIEMAND????

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 oktober 2006 11:07 PM
  [ # 2 ]

Begin eens met de afstelling van het stangetje dat het slot lostrekt een beetje langer af te stellen .

WALTER

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 oktober 2006 02:57 AM
  [ # 3 ]
wbogaerts schreef:

Begin eens met de afstelling van het stangetje dat het slot lostrekt een beetje langer af te stellen .

WALTER

Hoe bedoel je?? moet dat stangetje meer spannen of losser gezet worden? je bedoelt dat die klink geen mm mag bewegen?? Hoe haal je er een deurbekleding af?? Staat da ergens in de boeken? Heb jij de uwe niet gedemonteerd onlangs om uw vervanging te doen van…?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 18 oktober 2006 10:41 PM
  [ # 4 ]

Stangetje moet wat losser gezet worden zodat de klink een grotere verplaatsing moet maken voor ze het slot ontgrendeld .

Deurpaneel gaat er makelijk af : staat wel in de boeken .

Uit het hoofdje ( maar dat durft al eens mis ziojn hé ) :
vijsjes van RVS paleel onderaan deur los
twee vijzen ter hoogte van het midden van het paneel voor en achter op de kop

Bovenste deel van de klink afnemen , dan onderste deel demonteren , steun kan blijven staan
in het kaartenvak onder de armsteun zitten ook nog twee boutjes verstopt .

Dan kan je het paneel onderaan oplichten en zo onder de chroom sierlijst bove,naan de ruit laten zakken .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook