Dieselpomp C35
basfoole
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-2006

Gepost: 29 oktober 2006 09:22 PM

Hallo,

Ik heb een Citroen C35 met dieselmotor. Ik heb de motor laatst uitgebouwd, het lager dat de prise-as aan de motorkant ondersteunt vervangen en de motor er weer ingebouwd. Nu startte hij direct, liep ongeveer 2 minuten en sloeg daarna af. Ik kreeg hem niet meer aan de praat en kwam er na het loshalen van de leidingen aan de verstuiverkant achter dat de dieselpomp geen diesel meer levert. Ik weet zeker dat de pomp wel brandstof krijgt. Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb tijdens het uitbouwen niets aan de pomp gedaan, behalve het loskoppelen van slangen..

Alvast bedankt! Groeten Bas

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 30 oktober 2006 09:40 AM
  [ # 1 ]

Heb je hem wel ontlucht?

Ajeto!!!

Profiel  
 
basfoole
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-2006

Gepost: 30 oktober 2006 02:21 PM
  [ # 2 ]

ja ik heb hem ontlucht en zoals in mijn werkplaatshandboek stond daarna de leidingen losgehaald aan de verstuiverzijde (op 1 na want die wil niet los) en de motor laten draaien tot er dus diesel uit de leidingen zou moeten stromen.. Na veel pogingen ook nog een doorzichtige slang, gevuld met diesel aan de pomp gemaakt en naar boven opgehangen om te kijken of er iets gebeurd, maar het niveau in de slang verandert absoluut niet.

Ik heb trouwens zo straks weer eens in mijn boek lopen kijken naar foto’s van de pomp. Er staat geen enkele foto bij van een aangesloten pomp, maar uit de schematische weergave en uit het feit dat op de foto’s bovenop de pomp (het hoogste punt zeg maar) een nippel zit waar 2 slangen op geschoven kunnen worden heb ik het gevoel dat dit de retourkant is. En dat dan de aansluiting die het dichtst bij de aandrijving van de pomp zit de aanvoerkant is. Bij mij is dit andersom. Ik weet 100% zeker dat het van tevoren ook zo zat, dus daar kan het probleem niet liggen, maar ik vind het wel vreemd. Weet iemand toevallig wat normaal is? De pomp is van het type Bosch BF100.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook