hoekstukken bumper Serie I
santman1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 08 november 2006 03:57 AM

Zoals wel vaker voorkomt zijn de steunen/houders die de chromen hoekstukken van de bumper op z’n plek houden totaal verroest bij mij. en valt dat ding er dus vanaf. Heeft emand tips/ideeen over hoe dit eventueel weer te repareren. Aangezien de steunen normaal aan het hoekstuk vast zitten zijn ze niet los verkrijgbaar.

Life is short !!!
Drive fast !!!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 08 november 2006 08:53 AM
  [ # 1 ]

Ik heb gewoon nieuwe gescoord op ebay. Laatst had ik een splinternieuw bumperhoekje RA voor 30,- inclusief verzendkosten. Dan zien die bouten er nog maagdelijk uit Smile M.b.t. de oude, ik heb mijn garagist wel eens gevraagd of hij er een stuk bout op kon lassen maar daar was geen beginnen aan volgens hem.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

santman1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 09 november 2006 02:55 AM
  [ # 2 ]

Ik heb het e.e.a. nog eens goed bekeken en de steunen zijn gewoon op de laspunten losgeraakt van het hoekstuk. Ik denk er aan om met van die kneedpasta voor metaal (een soort klei welke keihard word en een goede hechtende werking heeft) de hoekstukken weer gewoon aan de steunen te bevestigen.
Deze “klei” heb ik trouwens ook eens gebruikt om een uitlaat aan het spruitstuk te bevestigen toen alle bouten hiervoor afgebroken waren. Is natuurlijk maar een tijdelijke oplossin maar het werkte wel. (JB Weld is zo’n merk).

Life is short !!!
Drive fast !!!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 09 november 2006 12:27 PM
  [ # 3 ]

Tuurlijk, als dat werkt gewoon doen. Maar houd dan ook een oogje open op ebay of evenementen. Op zowel eurocitro als citrorama heb ik nieuwe hoekjes en bumpers zien liggen, hoekjes heb ik nooit naar gevraagd maar een nieuwe chromen bumper heb ik voor 80,- zien liggen. Verscheidene malen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1377

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 09 november 2006 02:47 PM
  [ # 4 ]
santman1 schreef:

Ik heb het e.e.a. nog eens goed bekeken en de steunen zijn gewoon op de laspunten losgeraakt van het hoekstuk…

Kan je ook gewoon terug vastlassen met de halfautomaat,heb ik al meermaals met succes gedaan.
Wel opletten dat je niet losdoor de rvs last, eventuele blauwe plekken van oververhitting kan je simpel weg poulieren.

Succes

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook