1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Com2000 repareren
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 09 november 2006 09:38 PM

Ik ben het aan het proberen om de com2000 te repareren. Mijn richting aanwijzer doet het soms niet. Ik heb het ding uit elkaar gehaald en zie nu dat de sleep contacten smerig zijn, er zit een soort vet overheen.
Ik heb het schoon gemaakt en nu lijkt hij het weer te doen (lijkt want ik heb het nog nauwelijks getest).

Mijn vraag is nu hoort er een soort vet op de sleep contacten te zitten of is dit vervuiling waardoor hij het slecht deed. Is er een electronicus die dit weet.

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 10 november 2006 06:42 PM
  [ # 1 ]

zie het maar als vervuiling/slijtage van de contacten als ik jou was zou ik hel sleepcontactje van de knipperlichten omruilen met die van de ruitenwisser, deze is in de regel in een veel betere staat doordat hij minder intensief gebruikt word en dus minder versleten. op die manier kan je weer een behoorlijke tijd van je com gebruik maken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2006 06:46 PM
  [ # 2 ]

een beetje vet om oxidatie te voorkomen is ok maar meestal trekt vet vuil aan en is het middel erger dan de kwaal. Houd em maar droog en zonder vet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 11 november 2006 01:12 AM
  [ # 3 ]
sat2000 schreef:

als ik jou was zou ik hel sleepcontactje van de knipperlichten omruilen met die van de ruitenwisser, deze is in de regel in een veel betere staat doordat hij minder intensief gebruikt word en dus minder versleten. op die manier kan je weer een behoorlijke tijd van je com gebruik maken.

Goede tip, maar de sleepcontact jes worden op het moment voorzien van een nieuw goud laagje (mijn broer is tandtechnieker en die leg ze vanacht in een verguld bad), morgen vroeg zijn de klaar kan ik het weer inbouwen.
De ruitewisser contactjes zijn inderdaad veel minder versleten.

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 november 2006 02:33 AM
  [ # 4 ]

Ben benieuwd, heb al veel verhalen gehoord over dit kwaaltje wat een dure grap aangezien er volgens de garage maar 1 oplossing is en dat is vervangen.

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 11 november 2006 03:00 PM
  [ # 5 ]

Ik heb het gerepareerd. Er een een sleepcontact dat het schakelen van het knipperlicht aanstuurt. De sleepcontactjes oefenen niet meer genoeg druk uit op het sleepspoor op de printplaat . Als je deze bij buigt dan doet hij het weer.
Overigens heb ik de sleepcontactje ook op nieuw laten vergulden,  dit heeft in eerste instantie niets geholpen, het werkte pas weer toen de sleep contactjes bij gebogen waren.

Ik heb er ook weer nieuw vet opgegaan want dat hoorde schijnbaar, wat voor een vet het is weet ik niet maar het moet zuurvrij zijn (heb ik gekregen van iemand die monteur was voor copieermachines).

weer 400 euro uit gespaard

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 november 2006 03:06 PM
  [ # 6 ]

Revolutionair! Zo zie je maar dat je voor het specialistenwerk vaak bij de gevorderde hobbyist moet zijn.
Helemaal top!

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 11 november 2006 03:40 PM
  [ # 7 ]

bij de nieuwere com 2002 enz zijn de contacten ook groter gemaakt, en leveren ook minder problemen dan voorheen.
maar hoe je het ook wend of keert, de oude voorraden moeten wel eerst op.

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 02 januari 2007 07:13 AM
  [ # 8 ]

Ik heb wat contactspray erop gespoten en hij doet het weer perfect. Ik was voor 9,95 euro klaar!!!

Profiel  
 
kanakaris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 02 januari 2007 04:41 PM
  [ # 9 ]

mijn com 2000 doet ook zeer vreemd en zou moeten vervangen worden : kostprijs 250€ , ongeplaatst

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 02 januari 2007 04:48 PM
  [ # 10 ]

Ik zou dan toch maar even een busje contactspray kopen. Ik heb niet eens de behuizing weggehaald. 10 seconden klusje, maar pas op. Je handen kunnen vettig worden!!!

En zo’n gevoel krijg ik er dan bij:

Klant tegen Citroen dealer:
“Mijn benzinetank is leeg”
Citroendealer tegen klant:
“Dan vermoed ik dat u beter een nieuwe auto kunt kopen”

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 02 januari 2007 05:41 PM
  [ # 11 ]
EvE schreef:

Ik zou dan toch maar even een busje contactspray kopen. Ik heb niet eens de behuizing weggehaald. 10 seconden klusje, maar pas op. Je handen kunnen vettig worden!!!

En zo’n gevoel krijg ik er dan bij:

Klant tegen Citroen dealer:
“Mijn benzinetank is leeg”
Citroendealer tegen klant:
“Dan vermoed ik dat u beter een nieuwe auto kunt kopen”

ik vind het heel fijn voor jou dat jij je probleem tijdelijk hebt opgelost met een beetje contactspray, maar slijtage hef je daar op den duur niet meer mee op.
in eerste instantie kan de dealer proberen de 2 contactjes om te wisselen en het probleem zal dan waarschijnlijk verholpen zijn.
maar ik denk dat jij bij een tweede reparatie van de com2000 al wel begint te klagen over de kosten van de reparatie, want voor dat geld had je ook een com2000 kunnen kopen.
een dealer weet niet of een reparatie ook voor een langdurige oplossing zal zorgen en moet dan ook een keuze maken welke stappen te nemen.

maar ga niet zeggen dat de dealer alleen maar op je geld uit is. maar bekijk de zaak ook eens vanuit de dealer zijn oogpunt.

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 02 januari 2007 06:08 PM
  [ # 12 ]

Ik hoop het ook, maar ik weet wel waar ik het over heb. Het gezeik begint al bij de fabrikanten. Die willen de problemen niet aanpakken en zodra de thuismarkt Frankrijk dat ook gaat inzien en langzaam meer en meer Japanners de franse thuismarkt zullen overnemen zie ik ze de weg van de Engelse fabrikanten nog wel opgaan(1 voor 1 gaan ze eraan). Je kunt niet iemand een auto van 20000 euro of meer slijten waarbij zo ongelooflijk veel onnozele klachten zijn. Het is allemaal of te licht uitgevoerd of gewoonweg niet goed over nagedacht.

En het is niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk te kwetsen, maar tegenwoordig kan alleen nog de ene module voor de andere worden omgeruild. Je hoeft er bijna niet meer bij na te denken. Voor vakmensen is geen plek meer. Alleen nog voor onderdeelvervangers.

Zo had ik direct na aankoop al een LPG-probleem. Werd echt van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk ben ik 5 x naar de garage geweest om erachter te komen dat er een lullig slangetje loshing. Als ik de moeite had genomen om de motorkap open te doen had ik hem waarschijnlijk wel gezien. Maar niet bij de Citroen dealer en ook niet bij de LPG specialist.

Ik ben een autofiel van top tot teen, maar je kunt mensen geen rommel blijven verkopen. Ik heb de C5 gekocht omdat een Toyota gewoon te duur was. Maar zodra het kan ruil ik hem in.

En als je dan bedenkt dat ik die Toyota’s (en vrijwel alle japanners) echt te lelijk voor woorden vind. Maar nu zit ik met samengeknepen billen op de weg en hoop ik maar dat ik zonder problemen aankom. Zo ook nu weer met die richtingaanwijzer. Natuurlijk gaat hij over een tijdje weer haperen. Ik probeer gewoon de zaken uit te stellen.

Het is gewoon een goedkoop-duurkoop verhaal en deze soepkip wilde weer goedkoop uit zijn.

Vind je het trouwens niet een beetje zot dat bij zo’n jonge auto de richtingaanwijzer moet worden vervangen? Lijkt mij een onderdeel wat over het algemeen de auto moet kunnen overleven. Maar niet bij Citroen. En ik ben niet de enige.

Profiel  
 
kanakaris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 02 januari 2007 06:25 PM
  [ # 13 ]

EvE , heb je de contactspray gewoon gespoten waar de richtingaanwijzer de kolom raakt ?Zo simpel?

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 02 januari 2007 06:40 PM
  [ # 14 ]

Ja, echt. Ik heb niks losgemaakt en gewoon gespoten. En mijn richtingaanwijzer deed al weken vrijwel niks meer(alleen linksaf, rechtsaf heeft het al die tijd gewoon gedaan) En nu doet hij het weer als nieuw. Voor hoelang is de vraag, maar voorlopig houdt hij het. En om eerlijk te zijn verwacht ik dat dat ook wel zo blijft. Het is volgens mij een kwestie van vuil. Het verhaal van de slijtage vind ik weinig overtuigend.

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 02 januari 2007 07:03 PM
  [ # 15 ]

de ‘‘oude’’ com2000 is uitgevoerd met te kleine contact lipjes waardoor het contact oppervlak te klein is en aan slijtage onderhevig is. (dat is de rommel die je ziet)
de com is wel verbeterd nadiendoor grotere contact oppervlakten, maar de oude voorraden zullen toch eerst op moeten hoe je het ook wend of keert, (veel auto’s hebben geen problemen met de richtingaanwijzers).
en ja het is jammer dat dit een probleem is, die vanaf de introductie van de c5 bestaat. maar zoals bij ieder merk zijn er kinderziekte’s die na verloop van tijd opgelost zullen zijn.

en dat er voor vakmensen geen plek meer is? tja dat de module’s vervangen moeten worden is een feit, maar probeer maar eens een diagnose te stellen om welke module het gaat. ik verzeker je dat daar toch echt vakmensen voor nodig zijn. (ik praat hier niet over dit knipperlicht probleem zoals je begrijpt)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook