Heeft iemand hier net "mijn" CX 22 TRS gekocht?
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 november 2006 04:53 PM

Hoi CX-liefhebbers,

Zo af en toe check ik op de rdw-site nog hoe ‘t met mijn vorige zwevers is. Zo weet ik dat de 205 alweer 3,5 jaar bij de volgende eigenaar is, blijkbaar tevreden ook ermee Cool

Net zie ik alleen dat de CX 22 TRS (FP-JV-66) net weer een verse APK heeft, maar ook een nieuwe eigenaar.

Iemand van hier? En zo ja, vragen over de historie wil ik prima behandelen. En ben ook wel nieuwsgierig naar de staat, na de afgelopen paar jaar. Toen verkocht aan een Xsara-rijder die een oude HP-citroen wilde. Nu???

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 november 2006 05:10 PM
  [ # 1 ]

Zie hier:     Shocked  Wink

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 22 november 2006 06:05 PM
  [ # 2 ]
beerpeet schreef:

Zie hier:     Shocked  Wink

Als dit jou auto is dan ben ik wel nieuwsgierig naar de historie…

Jos van der Voort

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 22 november 2006 06:15 PM
  [ # 3 ]

Aan het kenteken te zien was het idd zijn auto!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15874
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 november 2006 06:34 PM
  [ # 4 ]

Lijkt me een hele nette prijs voor een hele nette CX!
En dan die historie erbij van een forummer.  Cool

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 22 november 2006 07:14 PM
  [ # 5 ]

Op de foto’s ziet ie er wel mega strak uit en mooi in de was.

Blijf benieuwd naar de historie.

Jos van der Voort

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 27 november 2006 12:00 AM
  [ # 6 ]
ZX-Enschede schreef:

Op de foto’s ziet ie er wel mega strak uit en mooi in de was.

Blijf benieuwd naar de historie.

Vind de foto’s zelf eigenlijk tegenvallen Rolling Eyes En de prijs nogal laag, gezien de staat waarin ik ‘r verkocht Confused En dat na slechts 5.000km in 2 jaar - staat ‘ie al 1 jaar stil ofzo??? Of heeft de eigenaar ‘m nu voor een nieuw speeltje ingeruild en gewoon wat verlies genomen?

Aanschaf particulier begin 2001, daarna in onderhoud bij Van Bemmelen (Delft) en Van Gompel (Eindhoven). Zelf dingen vervangen als accu en verbeteringen gemonteerd:
- harde gebruikte motorkap en kofferklep
- hoofdsteunen achterin
- lm-wielen laten balanceren en monteren
- vergane zwarte “siertape” rond zijramen verwijderd: hey daar zit gewoon mooi chrome onder Very Happy

De rekeningenhistorie is met de auto meegegaan, wat ik nog 1-2-3 weet:
- origineel Belgsche voiture, in 1993 (?) geïmporteerd door Citroville
- week na mijn aanschaf sloeg de fan niet aan, rood lampje, stilstaan, contactjes rommelen, klaar (en vervolgens braaf voor en na iedere winter die dingen schoongemaakt, vaseline erop en klaar)
- radiator vervangen
- remmerij is ook wel ‘s wat meer dan blokken vervangen (weet niet meer of ‘t voor of achter was, maar is toch gewoon slijtagewerk)
- druksensor LHM-circuit vervangen (na al tig keer door rode lampjes het peil onnodig gecontroleerd te hebben bij 100% functioneren van het systeem, leuk als een sensor zelf je fopt Rolling Eyes )
- gordel rechtsachter liep soms nogal stroef (heb wellicht zelfs nog een vervangdeel liggen)
- schuifdak is origineel, dakje had enkele netjes bijgewerkte plekken maar de belangrijkere bak was knalhard
- de linkerspiegel verstelde zichzelf als je de deur 2x wat hard dicht deed Wink
- er zaten toen 4 goede Michelins onder
- voor de duidelijkheid: er zit zeker GEEN katalysator onder

Verdere vragen: PM of reply gerust, ook voor foto’s uit 2004 Rolling Eyes  Zou ‘m voor dit geld bijna zelf terugkopen, maar dan krijg ik ruzie geloof ik Twisted Evil 
Reden van verkoop alhier trouwens:
- we hadden GSA, 205 en CX
- en na 3 jaar CX vond mijn vrouw ‘m nog steeds niet mooi (de GSA wel trouwens)
- de 205 diesel was wel erg klein met een kleine (en mijn 1m89)
- “dus” de lease-Xantia-HDi van vaderlief overgenomen en zowel de 205 als de CX verkocht
- waarna we nu dus weer juist een kleine diesel en een grote hobby-XM hebben (XM wordt wel gewaardeerd hier Twisted Evil )

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 27 november 2006 03:15 AM
  [ # 7 ]
Rogier Verhoef schreef:
ZX-Enschede schreef:

Op de foto’s ziet ie er wel mega strak uit en mooi in de was.

Blijf benieuwd naar de historie.

Vind de foto’s zelf eigenlijk tegenvallen Rolling Eyes En de prijs nogal laag, gezien de staat waarin ik ‘r verkocht Confused En dat na slechts 5.000km in 2 jaar - staat ‘ie al 1 jaar stil ofzo??? Of heeft de eigenaar ‘m nu voor een nieuw speeltje ingeruild en gewoon wat verlies genomen?

Aanschaf particulier begin 2001, daarna in onderhoud bij Van Bemmelen (Delft) en Van Gompel (Eindhoven). Zelf dingen vervangen als accu en verbeteringen gemonteerd:
- harde gebruikte motorkap en kofferklep
- hoofdsteunen achterin
- lm-wielen laten balanceren en monteren
- vergane zwarte “siertape” rond zijramen verwijderd: hey daar zit gewoon mooi chrome onder Very Happy

De rekeningenhistorie is met de auto meegegaan, wat ik nog 1-2-3 weet:
- origineel Belgsche voiture, in 1993 (?) geïmporteerd door Citroville
- week na mijn aanschaf sloeg de fan niet aan, rood lampje, stilstaan, contactjes rommelen, klaar (en vervolgens braaf voor en na iedere winter die dingen schoongemaakt, vaseline erop en klaar)
- radiator vervangen
- remmerij is ook wel ‘s wat meer dan blokken vervangen (weet niet meer of ‘t voor of achter was, maar is toch gewoon slijtagewerk)
- druksensor LHM-circuit vervangen (na al tig keer door rode lampjes het peil onnodig gecontroleerd te hebben bij 100% functioneren van het systeem, leuk als een sensor zelf je fopt Rolling Eyes )
- gordel rechtsachter liep soms nogal stroef (heb wellicht zelfs nog een vervangdeel liggen)
- schuifdak is origineel, dakje had enkele netjes bijgewerkte plekken maar de belangrijkere bak was knalhard
- de linkerspiegel verstelde zichzelf als je de deur 2x wat hard dicht deed Wink
- er zaten toen 4 goede Michelins onder
- voor de duidelijkheid: er zit zeker GEEN katalysator onder

Verdere vragen: PM of reply gerust, ook voor foto’s uit 2004 Rolling Eyes  Zou ‘m voor dit geld bijna zelf terugkopen, maar dan krijg ik ruzie geloof ik Twisted Evil 
Reden van verkoop alhier trouwens:
- we hadden GSA, 205 en CX
- en na 3 jaar CX vond mijn vrouw ‘m nog steeds niet mooi (de GSA wel trouwens)
- de 205 diesel was wel erg klein met een kleine (en mijn 1m89)
- “dus” de lease-Xantia-HDi van vaderlief overgenomen en zowel de 205 als de CX verkocht
- waarna we nu dus weer juist een kleine diesel en een grote hobby-XM hebben (XM wordt wel gewaardeerd hier Twisted Evil )

Volgens mij lijkt het ontwerp van de CX toch zeker wel erg sterk op het lijnenspel van een GS/A.

Wij hebben sinds j.l maart 2006 een GSA X1. En sindsdien is mijn vrouw erg te spreken over een CX. [Een CX is sinds de afgelopen 10 jaar al mijn droomauto]. Daarvoor deed een auto haar echt helemaal niks Confused  !
Nu is het mijn vrouw die mij aanspoort om een CX te kopen Very Happy
Terwijl ikzelf [met mijn hart] een CX wil rijden maar nog enigzins over de financiële gevolgen aan het nadenken ben !!

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 03 december 2006 12:55 AM
  [ # 8 ]

Tja, ik was gewoon zo naïef te denken dat je een ontwerpster van haar zeer uitgesproken mening kunt afkrijgen na een periode van gewenning Surprisedops:  Naturellement pas Wink
De link met het oorspronkelijke GS-ontwerp ziet ze ook wel. Een CX vindt ze alleen uit proportie getrokken, te laag en breed. Een GS/A is toch behoorlijk dynamischer, compacter vormgegeven.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook