Mijn snelheidsmeter is sinds vanmiddag nog maar half verlicht. Lampje gesneuveld. Ga gelijk maar alle lampjes in de klokkenwinkel vervangen. Weet iemand hoeveel lampjes ik daarvoor moet halen? En zitten er ook nog lampjes IN die kast, of alleen aan de achterkant. Ben namelijk al eens eerder bezig geweest, maar ik hou altijd een donkerder plek, precies bij 120, dus bovenaan.
Weet iemand of dit ook opgelost kan worden?
geen idee, maar ik zit met hetzelfde probleem.
en ga ook eerdaags in het dashbord duiken om het op te lossen.
is het een idee om samen aan de slag te gaan?
of ga je niet in groningen aan het werk?
groet erik
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Vanmiddag ALLE lampjes vervangen. Donkerder plek bovenin de snelheidsmeter blijft. Heb daarbinnenin ( beetje tussendoor gluren) ook geen lampje kunnen ontdekken. ‘T zal wel weer een van de verborgen charmes van de CX zijn…

Totaal aantal Berichten: 765
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Er zitten plastic licht geleiders in de klokken. Maak ze maar eens schoon.
Maar kijk uit bij het de - en monteren.
Daarvoor moet dan zeker alles los, dus inclusief het inmiddels keiharde plastic waarop de prints voor de lampjes zitten? Volgens mij krijg je het dashboard anders niet open.
Kan nog een leuk klusje worden als dat er allemaal af moet…
Hoe groot is de kans dat dat goed gaat?
nou dat gaat wel goed, heb het al meerdere keren gedaan, is wel even geleden. Maar was niet ingewikkeld.
Alleen wat irritant is dat je met je hoof er niet in kan kijken, ik keen gewoon van buiten naar binnen, dan kom je er wel uit.
Je moet wel al die stekkers los halen, gewoon met een vilt stift nummeren gaat het niet door elkaar.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Da’s het punt niet. Heb vanmiddag die hele klokkenwinkel er al uit gehad.
Piece of cookie.
Volgens mij komen de problemen als je probeert die handel te scheiden. Er lopen van die -inmiddels keihard geworden- stukken plastic over de gehele achterkant, waar de lampjes ingedraaid zitten. Dat moet los om binnenin te komen.
Volgens mij is dat een heel goed recept voor allerlei rare storingen