3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Twijfelende achterkant
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2006 12:56 AM
  [ # 31 ]

Nou ja, het hydraulisch systeem is wel een erg ruim begrip, ik denk dat de hoogteregelaar vol drek zat….
Maar waar is die drek nu?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 november 2006 12:59 AM
  [ # 32 ]

In je filters Wink

 

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 24 november 2006 01:15 AM
  [ # 33 ]
Ries schreef:

Nou ja, het hydraulisch systeem is wel een erg ruim begrip, ik denk dat de hoogteregelaar vol drek zat….
Maar waar is die drek nu?

Onderweg naar de voorste hoogteregelaar? Laagste punt!  Laughing
Ik rij zelf nu met spoelolie en heb van die tijdelijke vage verschijnselen door loskomend vuil, zoals stuurbekrachtiging even minder, vering minder enz. Paar keer gymnastieken en drukloos maken verhelpt de klachten altijd. De oude lhm-olie was extreem zwart (pas ververst volgens vorige eigenaar..)
Misschien is een tijdje spoelolie ook wel goed voor jouw systeem?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2006 01:22 AM
  [ # 34 ]
René van Maren schreef:

In je filters Wink

Optimist!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2006 01:23 AM
  [ # 35 ]
JanO schreef:
Ries schreef:

Nou ja, het hydraulisch systeem is wel een erg ruim begrip, ik denk dat de hoogteregelaar vol drek zat….
Maar waar is die drek nu?

Onderweg naar de voorste hoogteregelaar? Laagste punt!  Laughing
Ik rij zelf nu met spoelolie en heb van die tijdelijke vage verschijnselen door loskomend vuil, zoals stuurbekrachtiging even minder, vering minder enz. Paar keer gymnastieken en drukloos maken verhelpt de klachten altijd. De oude lhm-olie was extreem zwart (pas ververst volgens vorige eigenaar..)
Misschien is een tijdje spoelolie ook wel goed voor jouw systeem?

Ja, lag ook in de planning…

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 februari 2007 06:01 PM
  [ # 36 ]

Vandaag de dame bij de APK boer opgehaald (afgekeurd Evil or Very Mad ) lag mevrouw met de kont op de grond.

Starten, 2 minuten wachten, en…......jaaaaaa hoor, weer die wippende achterkant, komt zo maar weer opzetten na exact 3 maanden   Shocked

Stukkie gerejuh en thuis een keertje hoog en normaal zetten en, voila, de achtervering is weer heel.

Vreemde storing, niet?

groet.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 21 februari 2007 06:41 PM
  [ # 37 ]
Ries schreef:

Vandaag de dame bij de APK boer opgehaald (afgekeurd Evil or Very Mad ) lag mevrouw met de kont op de grond.

Starten, 2 minuten wachten, en…......jaaaaaa hoor, weer die wippende achterkant, komt zo maar weer opzetten na exact 3 maanden   Shocked

Stukkie gerejuh en thuis een keertje hoog en normaal zetten en, voila, de achtervering is weer heel.

Vreemde storing, niet?

groet.

Lijkt me niet zo fijn, als je hydraulische druk weg valt tijdens het rijden werkt de rembekrachtiging ook niet meer.

Geeft je display geen melding over de weggevallen druk?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 februari 2007 07:23 PM
  [ # 38 ]

Nee.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 februari 2007 07:29 PM
  [ # 39 ]

heb je er al spoelolie ingehad?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 februari 2007 07:51 PM
  [ # 40 ]

Ook nog niet, mede door het feit dat de klacht uitbleef.
Als er geen klachten zijn word ik altijd een beetje lui… sleep

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 februari 2007 08:23 PM
  [ # 41 ]

...daar istie trouwens niet op afgekeurd hoor, mochten jullie dat denken.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 februari 2007 09:02 PM
  [ # 42 ]
Ries schreef:

...daar istie trouwens niet op afgekeurd hoor, mochten jullie dat denken.

wat zeur je dan?!  Evil or Very Mad

Razz

maaruh waarop wel dan?  Rolling Eyes

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 21 februari 2007 09:17 PM
  [ # 43 ]

Bij mijn V6 van 1993 met sportstand, lijkt het wel of bij het optrekken de achterkant niet zo goed weet wat hij moet doen.

Hij blijft eerst gelijkmatig, om vervolgens een paar tellen later in te zakken om vervolgens hem weer gelijk te pompen, ik krijg dan ook altijd de melding van “Hydraulic Level” en het stoplampje. Terwijl het niveau goed is.

Heeft iemand een idee????

Groet, Tim

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 februari 2007 09:55 PM
  [ # 44 ]

Dat vind ik niet zo gek, wel dat het lampje oplicht…

Als je optrekt registreert de veercomputer dit (gaspedaalsensor) en gooit de boel een paar tellen in de sportstand.
Daardoor blijft ie vrij horizontaal, als na die enkele tellen de middenbollen weer mee gaan doen zakt ie iets naar beneden.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 februari 2007 09:56 PM
  [ # 45 ]
ieksEmmu schreef:
Ries schreef:

...daar istie trouwens niet op afgekeurd hoor, mochten jullie dat denken.

wat zeur je dan?!  Evil or Very Mad

Razz

maaruh waarop wel dan?  Rolling Eyes

Stuurhoes gescheurd en 1 lampie stuk van de kentekenplaatverlichting…

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook