Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
baroen schreef:En het heeft nogal geregend de laatste week. Ik gok toch op water via de eerder genoemde goot. Gaten in de bodem, dan moet je er met doornatte wegen mee gereden hebben en dan nog. Dat de mat bij het schutbord droog (droger?) is komt zoals je zelf al beschrijft, door de zwaartekracht. Het is trouwens een vaker voorkomend fenomeen. Ik heb twee Cx-en gehad met een natte voetenbak. De eerste was gelijk einde oefening want bij de zoektocht kwam zoveel te voorschijn. De tweede was zoals gezegd via die goot. Ik heb dat toen maar volgespoten met siliconenkit(!). Voor mij was het toen een uitstel oplossing. Op goed geluk volgespoten en inderdaad was de lekkage toen over. Wil je echter nog heel lang met je CX gaan doen dan raad ik dit niet aan. Het lekkage-gat heb ik nooit kunnen aanschouwen omdat je er niet bij kunt. Als het daar zit en je wilt een duurzame oplossing, tsja, ik vrees dat het spatbord er dan af moet. Wellicht kan je via de voetenbak de plek ook bereiken maar dan moet er toch geslepen worden.
Ik hoop dat het voor jou simpeler op te lossen is.Jeroen
Gisteren bij een restauratiebedrijf geweest, diagnose: waarschijnlijk idd die goot waar baroen ‘t over heeft, al weet ik nog steeds niet waar die zit. Binnenscherm rechtsvoor is ook niet helemaal jofel en de kriksteun linksvoor mag ik ook niet meer gebruiken. Ook zit een bevestigingsblok van de bestuurdersstoel los en zo zijn er nog wat dingetjes. Vreemd, net nieuwe APK (bij een Citroendealer) en onlangs een inspectie bij een CX-clubmeeting en allemaal niet gezien/gemerkt. En ook ondanks een antiroestbehandeling 2 jaar geleden, waar ik niet meer zoveel van geloof.
Zit nu ernstig te twijfelen wat te doen. Oprijden tot de volgende APK, of afscheid nemen. Want hoe meer ik aan die auto laat doen, des te banger ben ik dat ineens iets cruciaals en onbetaalbaars ‘t begeeft.
Schade nu is zo’n 2300 euro inclusief volledige antiroestbehandeling. En voor dat bedrag kun je een hele mooie roestvrije CX hebben, met een beetje zoeken. Maar dan kun je ook weer opnieuw beginnen…
Iemand trouwens ervaring met autorestauratiebedrijf De Boom?

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
De goot die ik bedoel kan je niet zien en loopt onder de bovenste spatbordrand. Als je de motorkap opent en je kijkt naar het spatborddeel waar de kap invalt dan zie je volgens mij een paar openingen. Daarachter loopt die vermaledijde goot, wellicht onderdeel van het binnenscherm?.
2300 euro is wel heel veel geld voor reparatie. Maar een aanzienlijk deel daarvan zal voor de roestbehandeling zijn. Dan nog blijft het veel. Kloppen de opmerkingen allemaal wel gezien het niet eerder is opgemerkt?
Voor 2300 een hele goede roestvrije? In Frankrijk zeker of een echte mazzelaankoop. Maar ik heb alleen ervaringen met de 2500’s.
Sterkte met den beslissing!
Jeroen
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
laat nog een keer naar je auto kijken bij een ander bedrijf

- BX 19 GT
- BX 16 RS
baroen schreef:
2300 euro is wel heel veel geld voor reparatie. Maar een aanzienlijk deel daarvan zal voor de roestbehandeling zijn. Dan nog blijft het veel. Kloppen de opmerkingen allemaal wel gezien het niet eerder is opgemerkt?
Jeroen
Vind ik ook veel geld, maar idd een groot deel ervan (zo’n 800) is antiroestbehandeling. Verwachting was 2 dagen laswerk.
Ondanks dat het niet eerder is opgemerkt, kloppen de opmerkingen allemaal wel, heb er (net als bij de inspectie van de CX-club) zelf bijgestaan en ‘t zelf allemaal gezien. Het lijkt erop dat vooral in de laatste 2 maanden ineens allerlei zaken ‘door’ zijn gegaan.
laat nog een keer naar je auto kijken bij een ander bedrijf
Ga ik zeker doen, maar ik wantrouw deze opgave niet.
Punt is eerder dat er nog zoveel andere dingen op ‘t lijstje staan die ook (t.z.t.) moeten gebeuren, zoals:
- stuurhuis/diravi vernieuwen
- LHM lekkage bij voorraadvat (= ook nieuw)
- minimale olielekkage bij turbo (= al drie jaar zo, maar verbruikt geen olie, d.w.z. hoef zelden bij te vullen tussen beurten)
- wiellager linksvoor lekt op een of andere manier olie (= ook al drie jaar zo, tot nu toe geen probleem geweest)
- veerbollen achter vernieuwen
- en dan nog de nodige cosmetische zaken.
Kortom, na er al ruim 8000 in geinvesteerd te hebben in de afgelopen 3 jaar, begin ik een beetje moe te worden.
misschien een stom idee,
maar ooit gedacht aan de voorruitrand?
dit is ook een plek waar onzichtbaar vocht langs lekt en zodra je de ruit eruit hallt komt de gatenkaas je tegemoet misschien een idee om naar te kijken…....
succes verder!
Geen stom idee, maar ik denk in dit geval niet waarschijnlijk. Als het wel zo is houdt ‘t wat mij betreft echt op

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zwembad in m’n CX!?!—> opgelost!
De oplossing van het nattevoeten vraagstuk was leuk
Net even bij Beau Wouda langsgeweest. Met CX op de brug zag hij gelijk waar de lekkage vandaan kwam.
Het kachelventilatorhuis heeft een waterafvoer, vanwege inregenen via ‘t rooster op de motorkap. De afvoerslang was compleet verstopt met prut van waarschijnlijk 20 jaar lang blaadjes opzuigen…
Waardoor ‘t water dus via ‘t kachelhuis naar binnen liep.
Soms kan ‘t heel simpel zijn
Wat betreft ‘t laswerk, Beau bevestigde de verschillende punten, maar nuanceerde de ernst nogal (kriksteun bijv. gewoon bruikbaar). Het zijn veel kleine dingetjes waar je idd wel 2 dagen mee bezig kunt zijn. Zijn advies is om ‘t in etappes te laten doen, wanneer plekken echt door zijn.
Wat betreft de kosten, hij doet alles in 1 keer voor hooguit 2/3 van de eerde opgave (dus hooguit 1000 euro).
‘s Kijken wat ik ga doen.
Overigens bij Beau ook nog een “nieuwe” achterwielkap gescoord (ben er laatst onderweg ongemerkt één kwijtgeraakt
).
Met die vervangplaat kom ik er alleen achter dat ik niet het witste wit heb wat op een CX geleverd is (Blanc Meije), kennelijk is er een nog witter wit :
Of de kleur klopt niet. Zal de kleurcode nog ‘s checken…
Kijk dat is bemoedigend, 1000,- is toch goed te doen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Idd. Is vooral spiegelogies, maar dit maakt ‘t weer wat overzichtelijker

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmm, nat
Droogopstelling
En na eindeloos uitwringen en 2 uur fohnen is ‘t eindelijk weer droog
Fototoestel leeft in een geheel eigen realiteit wat data betreft
re
Als je alles laat lassen probeer dat dan in de zomer te laten doen. Als je hem dan terug krijgt alles waar gelast vol pompen met tectyl. Je hebt nu van die tectyl spuitbussen met een slangetje die je in de holtes kan duwen.
Misschien is het roest duiveltje dan wat banger voor je auto.
Opel: Overal Plezier En Liefe