cx break op grijs kenteken als camper?
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 november 2006 11:12 PM

Zijn er mensen die ooit onderzocht hebben of een cx break op grijs kenteken geschikt om als officiele camper om te bouwen?

Ik schat zo in dat de binnenmaten te klein zijn, maar heb geen break om dit na te kunnen meten.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 27 november 2006 11:13 PM
  [ # 1 ]

volgens mij kan dat wel maar je zit aan veel regels verbonden voor dat het een camper is

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 28 november 2006 12:48 AM
  [ # 2 ]

Denk dat het lastig wordt om hem op dit moment nog om te bouwen naar camper. De huidige eisen om voor een typegoedkeuring in aanmerking te komen is een vrije doorloop van voor naar achter. Dat wordt wat lastig vrees ik… En een keukenblok met stromend water en kastruimte…  Sad

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 28 november 2006 02:16 PM
  [ # 3 ]
J-Roen schreef:

Denk dat het lastig wordt om hem op dit moment nog om te bouwen naar camper. De huidige eisen om voor een typegoedkeuring in aanmerking te komen is een vrije doorloop van voor naar achter. Dat wordt wat lastig vrees ik… En een keukenblok met stromend water en kastruimte…  Sad

De eisen zijn me bekend… Een vrije doorloop moet alleen bestaan binnen een beperkte afmeting, die kan je creeren d.m.v. een hefdek te plaatsen, dat moet ook het probleem niet zijn. Een overzicht van de eisen kan je vinden op http://www.quickcamp.nl

Het is zo maar een ideetje dat me door het hoofd speelt. Eventueel kunnen we ook een ambulance kopen en deze alleen provisorisch ombouwen toe camper (ik kan hem wel grijs rijden ivm een eigen zaak, dan betaal ik ook een aantrekkelijker belastingtarief).

Ik zal wel eens zien waar we stranden…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook