1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Invoering GSA
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 27 november 2006 11:42 PM

In januari gaat het gebeuren, de GSA komt dan naar Enschede! Ik heb een paar vragen over de her-invoering. Waar gaan ze precies op letten? Moger er bijvoorbeeld gele peertjes in de koplampen zitten, hoe goed moeten de gordels werken enz. De gordel aan de bijrijderskans moet je heel langzaam uittrekken, deze blokkeert heel snel.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 november 2006 11:43 PM
  [ # 1 ]

als je slim ben laat je alleen het kenteken invoeren en laat je de apk ergens anders doen waar ze minder streng zijn

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 27 november 2006 11:55 PM
  [ # 2 ]

Nee, dat ga ik ook zeker niet bij de RDW laten doen. Mijn vriend heeft ooit een clio ingevoerd. De wagen werd afgekeurd op te hoog staande koplampen. Niet dat ze zoiets hadden van “dat stellen wij wel even af” nee hoor gewoon zelf doen en een nieuwe afspraak maken.

Wat gaan ze nou precies doen bij een herinkeuring? Alleen papiercontrole? Op de site en via de telefoon werd ik er niet veel wijzer van.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 november 2006 11:58 PM
  [ # 3 ]
mathijs schreef:

Nee, dat ga ik ook zeker niet bij de RDW laten doen. Mijn vriend heeft ooit een clio ingevoerd. De wagen werd afgekeurd op te hoog staande koplampen. Niet dat ze zoiets hadden van “dat stellen wij wel even af” nee hoor gewoon zelf doen en een nieuwe afspraak maken.

Wat gaan ze nou precies doen bij een herinkeuring? Alleen papiercontrole? Op de site en via de telefoon werd ik er niet veel wijzer van.

alleen als het goed is frame nummer kijken en kijken hoe het zit met bpm enz maar dat had ik zo bijv de cx

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2006 12:58 AM
  [ # 4 ]

De strengheid van een APK-keuring bij de RDW is volledig filliaal/humeur/weer/jaargetijde/weers/automerk/enz. afhankelijk.
Ik heb 2 RDW-ervaringen welke totaal het tegenovergestelde van elkaar waren.
Groningen staat er om bekend dat ze vrij gemakkelijk zijn, die ervaring heb ik ook.

Succes met keuren! Enneh… Pics???  Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 november 2006 01:05 AM
  [ # 5 ]

Heb heel wat autos ingvoerd, maar nooit onredelijke zaken gehad.
Ben eigenlijk van mening dat het makkelijker is dan een apk station

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 november 2006 07:11 PM
  [ # 6 ]

Het verschilt per keurmeester: de een controleert alleen chassisnummer en documenten,de ander maakt er een complete APK-keuring van.
In Almelo zijn ze de strengste niet hoor,maar het verschilt wel welke keurmeester je hebt.
Gele lampjes mag nog gewoon..ondanks dat men er mee bezig is deze te verbieden.
Let op algemene staat,remmerij en uitlaat etc.
Doe gewoon een check-up voor de tijd,dan moet het goedgaan.
Veel succes en uiteraard willen we wat foto’s zien!  Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2006 07:23 PM
  [ # 7 ]

Check vooral je achterremmen! Deze kunnen goed vast zitten.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 november 2006 07:50 PM
  [ # 8 ]

Er zat toch een nederlands kenteken op ?

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 28 november 2006 09:38 PM
  [ # 9 ]
citro-power schreef:

Er zat toch een nederlands kenteken op ?

Zat inderdaad, vandaar de herinvoering. Hij is verhuisd naar Belgie en staat weer op belgisch kenteken.

Over de algehele staat maak ik me geen zorgen, ik heb van verschillende mensen gehoord dat het een goede auto is. De eigenaar zelf zegt dat ook en hij onderhoud alles goed. Hij vervangt vaak onderdelen terwijl ze nog werken. B.v. de dynamo en het startrelais, ze functioneerden beide goed maar heeft ze al wel vervangen voor de zekerheid.

De bedoeling is dat ik de GSA van Roosendaal naar Enschede rijd op een eendagskenteken, die dag wordt ze natuurlijk ook ingevoerd. Als ik het kentekenbewijs heb gaat ze naar de keuring. Ik ben alleen benieuwd waar ze zoal op letten bij een herinvoering. Wat ik zo begrepen heb kijken ze alleen naar het framenummer en de BPM. De laatste is al een keer betaald als het goed is dus dat hoeft nu niet meer.

patje74 schreef:

Succes met keuren! Enneh… Pics??? Wink

De foto’s die ik heb zijn de zelfde foto’s als die hier gepost waren bij de rubriek aangeboden. Op deze link staan ze allemaal. Op de laatste foto staat de huidige eigenaar tegen de auto.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 november 2006 10:35 PM
  [ # 10 ]
mathijs schreef:
citro-power schreef:

Er zat toch een nederlands kenteken op ?

Zat inderdaad, vandaar de herinvoering. Hij is verhuisd naar Belgie en staat weer op belgisch kenteken.

.

Ohh , dat was ook zo , hij is verhuisd naar Belgie.

ik ken de auto + eigenaar , technisch hoef je er geen zorgen voor te maken. Je kunt zo bij de RDW langs gaan zomnder ergens naar te kijken , die GSA is perfect.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 november 2006 10:43 PM
  [ # 11 ]

wat wil je zelf eigelijk wil je bijv in 1 keer klaar zijn dan kan je bij de rdw een invoer en apk keuring doen maar let er wel op is er iets mis met je auto zo klein of groot ook ze doen er niks aan en is dus afkeur

je kan ook alleen invoer doen dan ben je vaak met een uur klaar het eninge wat ze doen zijn de papieren nakijken en vergelijken met de auto of die klopen en ze kijken of er niet gerommeld is met de nummers
dan gaan ze naar binnen en maken de papieren klaar voor de douane waar je mag kijken voor de bpm die nvt is voor jou
dan ben je klaar en krijg je kenteken opgestuurt dan platen laten maken en de auto gewoon apk laten keuren waar je maar wil

jij wil per eendagskenteken rijden let dan wel op dat er verzekkering bij zit deze is helaas wel erg duur en let erop dat zo plaat alleen is om naar de dichtbijzijnde rdw plek te rijden dus niet bijv van groningen naar zeeland Wink

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 29 november 2006 01:53 AM
  [ # 12 ]

het liefste laat ik de auto keuren bij de garage waar onze Xantia in onderhoud is, garage Lubbers in Hengelo. Die bevalt goed.

citroenc2 schreef:

jij wil per eendagskenteken rijden let dan wel op dat er verzekkering bij zit deze is helaas wel erg duur en let erop dat zo plaat alleen is om naar de dichtbijzijnde rdw plek te rijden dus niet bijv van groningen naar zeeland

Dus een enkeltje Roosenaal Enschede is een risico? Wat zijn de concequenties als ik aangehouden word als ik de trip wel aan het maken ben? Verzekering heb ik nog niet naar geinformeerd maar ik gok dat het niet duurder zal zijn dan de huur van een ambulance o.i.d. Ga ik van uit. Wat kost zo’n verzekering gemiddeld?

citro-power schreef:

ik ken de auto + eigenaar , technisch hoef je er geen zorgen voor te maken. Je kunt zo bij de RDW langs gaan zomnder ergens naar te kijken , die GSA is perfect.

Dat hoor ik inderdaad ook van de mensen binnen de GS - GSA club. Ik ben lid geworden en ik ben degene die het printwerk verzorgd van de Gazette, ik heb dus veel contact met Han Haanstra en hij kent weer mensen die Arjo kennen enz. Klein wereldje is het toch ook Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 november 2006 02:07 AM
  [ # 13 ]
mathijs schreef:

Dus een enkeltje Roosenaal Enschede is een risico? Wat zijn de concequenties als ik aangehouden word als ik de trip wel aan het maken ben?

Eéndagskentekenbewijs
Voor de dag van de invoerkeuring door de RDW kunt u, bij het maken van de keuringsafspraak, een (gratis) ééndagskenteken aanvragen. Het ééndagskenteken is alleen in Nederland geldig en wel op de keuringsdag. Het keuringsstation stuurt u het ééndagskenteken met de bevestiging van de keuringsafspraak toe. Het kenteken is bedoeld om met het voertuig van en naar het keuringsstation en het BPM-aangiftepunt te rijden.

Als u de BPM op een andere dag betaalt, moet u voor die dag bij het keuringsstation een nieuw ééndagskenteken aanvragen. U moet zelf zorgen voor de verzekering van het voertuig op de dag van de keuring.

Het kentekennummer van het ééndagskenteken moet met zwarte letters op een plaat met witte ondergrond worden geplaatst. Dit hoeft geen originele kentekenplaat te zijn.


Bron
Zoals ik het lees is het totaal geen probleem en hoef je dus niet eens direct naar het keuringsstation te rijden, maar mag dat ook later met een nieuw eendagskenteken.
Maar je kan ze natuurlijk altijd “even” bellen.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 29 november 2006 02:21 AM
  [ # 14 ]

De site en de telefonisten zeggen beide het zelfde. Volgens de mevrouw en de meneer die ik aan de telefoon heb gehad mag je in Nederland rijden met een eendagskenteken. Ze hebben niks gezegd over een dichtsbijzijnde keuringstation. Ook niet toen ik ernaar vroeg. Ze vertelden wel nadrukkelijk dat het alleen in NL geldig is, niet in het buitenland maar dat had ik zelf al uitgevogeld.

Ik ga gewoon rijden van daar naar hier en ik zie wel hoe vaak ik aangehouden word Razz

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 november 2006 10:09 AM
  [ # 15 ]
mathijs schreef:

Dat hoor ik inderdaad ook van de mensen binnen de GS - GSA club. Ik ben lid geworden en ik ben degene die het printwerk verzorgd van de Gazette, ik heb dus veel contact met Han Haanstra en hij kent weer mensen die Arjo kennen enz. Klein wereldje is het toch ook Smile

Ik hoorde het afgelopen zondag op de commisievergadering dat jij het clubblad drukt. Erg leuk om er weer een actief lid erbij te hebben.

Ben je er al uit of je de GSA ook s’winters gaat berijden ?

En wat dat kenteken betreft , wil Arjo de GSA niet brengen nu hij nog op Belgisch kenteken staat ? Kun jij een 1 dags kenteken aanvragen alleen voor de RDW.
Wil hij vast wel , hij ij de beroerste niet Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook