

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Weet iemand het onderdeelnummer van de dikke spanrol van de waterpomp van een 2400 GTi? Ik neem aan dat het dezelfde is als van de 25 GTi en GTi Turbo. Misschien ook de prijs? Ik denk dat hij versleten is. Er resoneert iets gruwelijk, ik voel het in het gaspedaal en je hoort het onder de kap. Of dat of de waterpomp. Ik heb nu een 2ehandsje, maar als nieuw te betalen is ga ik liever voor nieuw. Alle info welkom…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Onderdeelnummers HAVAM: SP 56615 zonder airco
SP 56616 met airco
Reken ongeveer op een EUR 100,- zonder airco en met airco EUR,-115
Maar resonaties? Heb je al aan je onderste motorsteun gedacht, zeker wanneer je het in je gaspedaal voelt…..??
Groeten,
Mike
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ha Mike, daar had ik nog niet gekeken idd alhoewel ik de site wel kende. Ik wil een prijsopgave van Wim Dorsman en die wil graag het Citroën nummer. De prijzen staan niet meer op zijn site, teveel misbruik van gemaakt misschien? Maar nu heb ik iig een idee. Vind ik erg veel voor een spanrolletje. Eerst die 2ehands maar eens proberen.
Het is een resonantie, geen trilling. Je hoort het onder de kap en voelt het aan het blok en lijkt dus daarvandaan te komen. Mijn expert zei dat het of de rol, of de waterpomp, of het nokkenaslager is. Ik begin maar met het makkelijkste. De watepomp is iig niet lek.
CEE-IKS schreef:Onderdeelnummers HAVAM: SP 56615 zonder airco
SP 56616 met airco
Reken ongeveer op een EUR 100,- zonder airco en met airco EUR,-115Maar resonaties? Heb je al aan je onderste motorsteun gedacht, zeker wanneer je het in je gaspedaal voelt…..??
Groeten,
Mike
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Hoi Ernst,
Ben je hier nog verder mee gekomen? Ik denk nl. hetzelfde te horen bij mijn GTi. Er is sprake van een ‘brom/resonantie’ bij optrekken en versnellen op de snelweg. Zo rond de 110- 115 waar te nemen bij iets van 4000 touren. Daarna is het weer weg. Dacht eigenlijk aan de uitlaat, maar hoorde vandaag van de garage dat het de baksteun ook wel kon zijn.
Is het bij jou al opgelost?
Erik


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tis niet zozeer horen, maar wel voelen. Mijn specialist liet zien dat het of de onderste motorsteun kan zijn, of de ophanging waar de uitlaat doorheen gaat bij de versnellingsbak. Die is opgehangen in rubber en als dat rubber weg is, gaat het resoneren. Dat lijkt me tot nu toe het meest plausibele. Binnenkort moeten we er eens naar kijken. Het is iig geen motorisch probleem, daar ben ik wel zeker van. Ik houd jullie op de hoogte.
Prestige2400 schreef:Hoi Ernst,
Ben je hier nog verder mee gekomen? Ik denk nl. hetzelfde te horen bij mijn GTi. Er is sprake van een ‘brom/resonantie’ bij optrekken en versnellen op de snelweg. Zo rond de 110- 115 waar te nemen bij iets van 4000 touren. Daarna is het weer weg. Dacht eigenlijk aan de uitlaat, maar hoorde vandaag van de garage dat het de baksteun ook wel kon zijn.
Is het bij jou al opgelost?
Erik
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”