Ellende :(
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 september 2004 02:41 PM

Aan het begin van het jaar kocht ik van mijn vader een BX Cannes 1.4i, altijd dealer onderhouden. Met moed begon ik te zoeken naar een GTI interieur, deze had ik snel gevonden, wat een lekkere stoelen zijn dat! Smile Na 100 km gereden te hebben begon mijn lampje van de accu te branden als ik aan het rijden was, wanneer het gas ingetrapt werd en de motor 4000 toeren draaide, was t lampje uit. Je raad het goed: De dynamo naar de knoppen.

Naar de sloop gegaan en daar een ruildynamo gehaald, een maatje van mij is monteur dus die was snel geplaatst. Enfin, ik kon weer rijden! Maar na 14 dagen rijd ik in op een zonnige dag naar Leiden, ineens een harde knal en me achterruit is in stukjes gebarsten. Voorzichtig heb ik de ruit uit me bx geklopt en afgeplakt met plastic, de verzekering gebeld, zo’n ruit zou me 400 euro gaan kosten bij Carglass. Nou laat maar zitten dacht ik direct. Weer naar de sloop gegaan en wat vond ik daar ! Een witte achterklep van een Deaville 1.4i uit ‘93. Deze geplaatst en de achterruit verwarming werkte zelfs perfect!  Very Happy. Toen weer lekker aan het rijden gegaan en een spoiler geplaatst + achterklep GTI zwart gespoten ik was weer goed in me sas. De zomervakantie was aangebroken en ik ging met me vriendin naar Valkenburg, lekker hotel geboekt. Me wagen volgetankt en olie bijgevuld, het ging helemaal goedkomen. De avond voordat ik weg wou gaan, wilde ik nog even naar de pomp om me banden op te pompen. Ik stap in trap de koppeling in en draai de sleutel om en >>KLIK<< de motor doet niks en dat op een zondagavond Sad

Maar goed, me maat opgebeld en die was gelukkig in 1 uur ter plaatse, conclusie: de startmotor is kapot. Wij op zoek naar een sloperij en we hadden geluk dat in de buurt een sloop was die op zondag nog wel mensen hielp. Een startmotor van een Ax gehaald, deze bleek niet te passen. Met geluk de auto van me maat geleend voor de vakantie en daarna de bx laten repareren. Ik ben benieuwd wat mijn bxje nog meer voor me in petto heeft, want ik geloof dat me vering t gaat begeven, af en toe komtie niet lekker omhoog en soms als ik ffe gereden heb en stil sta gaat de achterkant een standje omhoog… ZUCHT…. That’s my Story!

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 13 september 2004 03:33 PM
  [ # 1 ]

Re: Ellende Sad

gti_styling84 schreef:

Ik ben benieuwd wat mijn bxje nog meer voor me in petto heeft, want ik geloof dat me vering t gaat begeven, af en toe komtie niet lekker omhoog en soms als ik ffe gereden heb en stil sta gaat de achterkant een standje omhoog… ZUCHT…. That’s my Story!

Al met al valt het best mee. Een dynamo en een startmotor, tja, die dingen gaan een keer stuk. De achterruit is wel best bijzonder. Daar heb ik nog nooit van gehoord dat die zo kapot knalt.
Wat betreft je veersysteem. In je BX zit een hydraulisch veersysteem dat onderhoud nodig heeft. Iedere 60.000 km dient de LHM vervangen te worden. Gebeurt dit niet, dan krijg je allerhande storingen zoals slecht op hoogte komen, lekkages e.d.
Als de voorkant niet goed omhoog komt, kan dit liggen aan vervuilde hoogteregelaar. Ditzelfde geldt voor de achterkant. Dit komt echt door te lang doorrijden met vervuilde LHM.
Ook kunnen de voorveerpoten niet meer optimaal zijn. Naast de veerbollen zitten in beide veerpoten een gat. Schenk hier een beetje olie in en de veerpoten zullen soepeler worden. Let wel, dit is slechts tijdelijk.
De hoogteregelaars kun je misschien ook weer enigszins beter gangbaar krijgen door te gymnastieken. D.w.z. dat je de auto met stationair draaiende motor een paar keer laat inzakken in de laagste stand en dan weer naar de hoogste stand. De hoogteregelaars worden dan doorgespoeld. Let wel, dit kan ten koste gaan van de octopus die dan veel krijgt te verwerken. Ga niet ineens van de hoogste naar de laagste stand, maar doe dit in stapjes. De auto kan wel ineens van de laagste naar de hoogste stand.
Succes

Profiel  
 
giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 13 september 2004 06:07 PM
  [ # 2 ]

Re: Ellende Sad

Eric Vertogen schreef:

De achterruit is wel best bijzonder. Daar heb ik nog nooit van gehoord dat die zo kapot knalt.

Ik wel… Een vriend van me heeft een BX en die zat op een zaterdag-ochtend voor het raam. Alle mensen die voorbij liepen keken toch wel heeel erg lang naar zijn auto. Hij naar buiten en jahoor achterruit aan diggelen. De ruit stond helemaal bol, van binnenuit, dus was niet iets tegenaan gegooid ofzo….. Leek net of ie gewoon opgezet was door de warmte o.i.d.
Idd nieuwe achterklep gehaald op de sloop en voor 3 tientjes weer klaar

Giel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook