Hallo
Vandaag startte de auto niet. Accu bijna leeg. De display van computer deed het nog vaag en stond op 1 januari en melde een storing in de abs en later een storing in de automatische startonderbreking. Nu vraag ik me af: krijg ik een storingsmelding omdat de accu bijna leeg is, of is de accu leeg vanwege de storing? Inmiddels staat de accu voor een nachtje aan de lader. De accu is een jaar oud.
Nu is de auto net terug van een schade reparatie. Daarbij is de abs sensor rechtsvoor los geweest en vervangen en na een storingsmelding weer vervangen bij de citroen garage, dus ik ga zeker even bellen met het reparatie bedrijf en of de citroen garage.
De combinatie van een lege accu en de melding maakt mij benieuwd of anderen dat ook herkennen, en of het probleem weg is met een goede accu? Wie weet meer? Ik zoek ondertussen verder.
Vincent
xsara break 1.6 16v 2001
Nadat de accu weer was opgeladen, startte de auto. Gaf nog wel een melding van een ABS storing. Na een rondje rijden, uitzetten en weer starten, was de melding niet meer te zien. Toch maar even langs geweest bij de citroen dealer. Ze hebben de computer uitgelezen en de storingen gewist. Omdat het al 17.45 was, konden ze me niet vertellen welke storingen (meer dan ik zag?) en al helemaal niet waardoor het kon komen. Accu en dynamo zijn gemeten en in orde. Lang leve de computer in een auto! Een doorgewinterde monteur zei mij eens: een computer hoort op een bureau, niet in een auto.
We rijden en computeren vrolijk verder.
Vincent
xsara break 1.6 16v 2001