Zo mensen….vanmiddag is de Punto TD verkocht. :-#
Het was qua motor e.d. een prima karretje, maar ik trap natuurlijk een open deur in als ik zeg dat het qua vering niet overhield (heel zachtjes uitgedrukt) zeker als je jaren een BX gewend bent.
In krap 4 maanden toch 13.000 km er mee gereden, verbruik viel mij toch tegen voor een auto van 985 kg….namelijk 1 op 15 nu, met wat lagere temperaturen en toen ik hem net had en het nog 20 graden was haalde ik er net 1 op 16 mee. :-s
Ik mistte trouwens ook de 2 achterdeuren…..maar wat mij het meeste opviel was, dat de dealers je gewoon 3 tot 4 weken (!) laten wachten op iets simpels als een motorsteun….en dan het bericht krijgen dat Fiat Italie helaas geen motorsteun meer kan vinden. :doubt:
*Ja mijnheer, dat komt omdat dit model al 8 jaar niet meer gemaakt wordt….althans met de 1.7 TD motor…..mijn antwoord : Rot op, ik kan zelfs nog onderdelen krijgen van de BX die al 20 jaar oud is, bij wijze van spreken. ](*,)
Heerlijk gevoel wel, toen ik tegen die dealer zei dat ik weer snel terug ging naar Citroen (PSA) die WEL de meeste onderdelen kan bestellen. =P~
Enfin…..ik heb nu 2 Citroens op het oog…..het hangt er even vanaf of de eigenaar van de ZX zo vriendelijk is om even terug te keren van vakantie in Friesland..of dat ik de trein moet pakken naar Brabant.
De keuze gaat tussen een 5-deurs ZX 1.9 D met st.bekr. of (jawel) een BX TZD.
V.w.b. de BX…..die staat hier ook op het forum, alleen doet de st.bekr. het even niet en staat hij nu in de garage.
I.i.g. (Thijs) maak ik mijn voornemen waar….toch ?
(Zodra ik de Citroen heb zal ik de titel van dit draadje even wijzigen)





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
he he, eindelijk, duurde ook alweer veel te lang in die fiat
Welkom thuis
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:
Wat heb je trouwens met Friesland?
![]()
Jeroen
Alleen daar begrijpen ze hem ? :-k
Gefeliciteerd Bram!!!!
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
heel goed =D>
weg met de fiat ......aaaaaaaah sielug {|=
anyways.. nog gezeik gehad met je kilometerstand? je had toch 113000 gereden in die korte periode
wel weer goed dat je terugbent moderator postitie nog vacant?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Re: Zo, hè hè...de Punto TD is EX. (wat nu)
Bram schreef:
In krap 4 maanden
Heb je er nog zolang over gedaan?
Okee, vertel: wie had het goed geraden?
Maaruh: Bram: veel geluk en wijsheid met de keuze. Komen de Xsara’s trouwens niet inmiddels in beeld?
Hè hè hè....leuk die reactie’s
Ik weet niet WAT ik met Friesland heb….alhoewel ik er graag zou willen wonen, als ik uit Haarlem weg zou moeten zou dat mijn eerste keus zijn.
Lekker nuchtere mensen (wel iets normaler dan LE uiteraard ).
Als er weer een Elfstedentocht zou komen gaat deze jongen er weer naartoe, alleen al om het sfeertje daar te proeven….typisch Hollands (sorry)
Hun mentaliteit bevalt me dus wel…en verder heb ik er (toevallig ?) goede Citroen’s vandaan gehaald de afgelopen jaren. (Saxo 1.5 D, BX diesels en 1 Xantia TD).
Mocht het inderdaad die groen metallic BX gaan worden, dan ontstaat hier de *unieke* situatie, dat als Renz weer terug is er 2 BX diesels staan in exact dezelfde kleur.
Arme buren \:D/
Nee EW….de Xsara zit helaas ver boven mijn budget, alhoewel ik dolgraag een HDI zou willen hebben, maar dat is toekomstmuziek.
En er is toch niks mis met een ZX, als die het zou gaan worden ?
Ik heb er gelukkig al eentje gehad, alleen deed ik die weg omdat die nogal wat olie lekte en 3-deurs was, maar hij zat verder goed voor mij.
En i.i.g. een stuk soepeler geveerd als een Punto.
Moet ik je nu condoleren of feliciteren?
Test
Kijk eens aan Bram, verstandige keuze, het FIAT hok de deur uit en weer op zoek naar een BX of ZX!
Ik heb ook een maand als tussenauto een [schelden in de kerkmode] daihatsu Applause [/schelden in de kerk mode] gehad, zwaar k*t natuurlijk en gelijk weer een BX!
Als citroën in je bloed zit gaat het er niet weer uit!
Succes met BX/ZX kopen!
Emiel







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Na ooit zelf 14 maanden noodgedwongen (want lease) Punto te hebben gereden kan ik zeggen: verstandige keus.
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Thijsvandebles schreef:Moet ik je nu condoleren of feliciteren?
Doe maar feliciteren, Thijs.
Ik had hem al 1.5 week op MP staan, maar tot de kerst slechts 1 reactie gehad die overigens niet meer kwam opdagen.
Vandaag was het echter een gekkenhuis op m’n mobiel…..5 reactie’s vanochtend en de 2e kocht hem meteen dus kon ik die anderen weer afzeggen.
(viel me trouwens op dat het 4 dames waren en 1 man die reageerden….de man heeft hem uiteindelijk gekocht)
Ach…netto gezien heb ik niet slecht geboerd want hij heeft met het koerierwerk de reparatie’s *zelf* betaald en ik heb er 175 euro meer voor gevangen dan ik hem kocht.
Overigens kreeg ik vanuit Kamp Holland in Afghanistan de kreet op MSN te horen (met Capslock aan) : HIJ WORDT NIET VERKOCHT of GERUILD !! (renz dus over de tzd-turbo…hahaha)






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Abonneer op dit onderwerp is aangeklikt…
PBO schreef:Na ooit zelf 14 maanden noodgedwongen (want lease) Punto te hebben gereden kan ik zeggen: verstandige keus.
Ach ja, Pieter… (hoi trouwens)....het is best een leuk karretje om te zien en om er in te zitten hoor, zo’n Punto.
Genoeg opbergruimte aanwezig….alleen weer van die akelig kleine luidsprekerboxjes in het dashbord (9 cm geloof ik) en in de deuren kunnen geen speakers. [-(
Stoel zat redelijk goed en zolang je maar op een snelweg reed was het best te doen.
Maar in binnensteden (vooral in Haarlem) zakten m’n nieren in mijn sokken….vandaar dat toen ik 2 dagen geleden weer in de BX van Renz reed (mijn ex dus) kreeg ik weer dat gevoel wat ik jullie niet hoef uit te leggen. :8







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Ik had eentje van januari 2002 (vorige model). Het enige positieve was de 1.9 JTD motor die aardig aan het gas hing. Het totale gebrek aan vering daarentegen….. Dat is bij een ZX (en BX al helemaal) een stuk beter voor elkaar.
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Gaat het hier verdikkeme weer over die PUNTO ](*,) [-X
Emiel







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
BX19trs schreef:Gaat het hier verdikkeme weer over die PUNTO ](*,) [-X
Emiel
Afscheid van de P**** ijlt kennelijk nog wat na Wordt hoog tijd voor een BX/ZX.
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)