Berlingo boxen achter aansluiten
tokko1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-01-2007

Gepost: 09 januari 2007 09:36 PM

Hallo,

ik heb een net nieuwe Citroën Berlingo 1.6 Multispace (v2) en heb voorin de boxen al aangesloten+radio (met behulp van duitse forums).
Deze werken perfect alleen wou ik ook de boxen achter aansluiten en heb boxen gekocht (Pioneer boxen) en deze sluit ik aan op de kabels die in de vakjes voor de boxen zitten.
Alleen nu blijkt dat er in de stekker die ik aansluit op de radio dat de kabeltjes van achter “ontbreken”.
Deze houden dus ergens op in de auto.
Weet iemand waar deze zitten?
(ik heb al omdat er op sommige duitse forums word beweert dat ze achter het zekeringen kastje zitten, achter dat kastje gekeken en onder de stuurkolom maar niks gevonden.)

Alvast erg bedankt,

Groeten Thomas Hesseling

Profiel  
 
SQbullet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 25-10-2006

- Berlingo Model II B9 1.6 VTI
- Berlingo Model I Fase II 1.6 HDI
Gepost: 10 januari 2007 02:37 PM
  [ # 1 ]

Geen idee, maar gezien de kunstgrepen die ik heb moeten uithalen om de luidsprekers (tweeters) vooraan te installeren, wil ik het adres wel van die duitse forums. Zet je dit even in reply ?

thx

Profiel  
 
tokko1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-01-2007

Gepost: 10 januari 2007 05:42 PM
  [ # 2 ]
SQbullet schreef:

Geen idee, maar gezien de kunstgrepen die ik heb moeten uithalen om de luidsprekers (tweeters) vooraan te installeren, wil ik het adres wel van die duitse forums. Zet je dit even in reply ?

thx

Dit is het duitse forum
Inmiddels ben ik verder gekomen, na nog een paar uur zoeken op het internet bleek het dat de kabels naast het zekeringenkastje ophielden IN een stekker waar ook een veel andere kabels in zaten.
Dit hebben we getest door de boxen te plaatsen en toen een batterij in de -/+ pool bij het zekeringenkastje (die stekker) te doen en de boxen ginen inderdaad op en neer. dus dit waren de goede stekkers.
Maar nu zit ik voor het probleem dat ik deze kabels eigenlijk niet wil beschadigen(doorknippen). En dus aan de andere kant van de stekker waar ze in zitten kabels in te doen en deze naar de radio te lijden. alleen weet ik niet wat voor een “plugjes” aan de kabels moeten voordat ik ze in de stekker steek?
Weet iemand dit? (op de stekker staat de naam/nummer vermeld “PBT 20 GF”)[/url]

Profiel  
 
SQbullet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 25-10-2006

- Berlingo Model II B9 1.6 VTI
- Berlingo Model I Fase II 1.6 HDI
Gepost: 10 januari 2007 06:43 PM
  [ # 3 ]

Bedankt, zeer veel nuttige info maar helaas is mijn Duits slechter dan ik zelf dacht.

Iemand toevallig ook een link naar een engelstalige forum ?

Heel erg bedankt

Profiel  
 
tokko1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-01-2007

Gepost: 10 januari 2007 08:25 PM
  [ # 4 ]
SQbullet schreef:

Bedankt, zeer veel nuttige info maar helaas is mijn Duits slechter dan ik zelf dacht.

Iemand toevallig ook een link naar een engelstalige forum ?

Heel erg bedankt

tegenwoordig zijn er erg handige vertaal websites! (Google translator o.a.) en deze vertalen het wel dan niet vlekkeloos naar engels.. maar het is te lezen.. Wink

Hier vertaald via google translator..

Profiel  
 
kloom00
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Gepost: 10 januari 2007 08:50 PM
  [ # 5 ]

Ik heb voor de Berlingo van mijn ouders losse stekkertjes gekocht en die in de originele Iso stekker van de radio gedrukt en tevens in de stekker naast de zekeringenkast.
Maar volgens mij kun je ook een originele kabel kopen die de oude vervangt.
Ik zou anders gewoon even bij de dealer informeren. Succes.  Wink

Profiel  
 
tokko1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-01-2007

Gepost: 10 januari 2007 09:13 PM
  [ # 6 ]
kloom00 schreef:

Ik heb voor de Berlingo van mijn ouders losse stekkertjes gekocht en die in de originele Iso stekker van de radio gedrukt en tevens in de stekker naast de zekeringenkast.
Maar volgens mij kun je ook een originele kabel kopen die de oude vervangt.
Ik zou anders gewoon even bij de dealer informeren. Succes.  Wink

Bedankt,

Het is inmiddels gelukt.. ik heb de kabels bij de zekeringenkast doorgeknipt en doorgelust naar de radio,
In de aansluiting voor de radio (iso) extra ijzertjes gedaan met de doorgeluisde kabel.
En het Werk!
Volledige Pioneer Boxen set (voor+achter)
En JVC radio.. Razz

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook