Temperatuurmeter van slag?
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 14 januari 2007 05:15 PM

Gisteravond vertoonde de temperatuurmeter (6 ledjes) van mijn C3 kuren. Na een uur rijden met normale bedrijfstemperatuur (3 gele ledjes), schoot de temperatuurmeter plots omhoog tot in het rood om vervolgens weer snel te zakken. Daarna bleef hij rood. Auto gestopt en alles gecontroleerd. Koelwaterniveau was prima, niet heel erg warm net als de motor zelf. Ook de fan draaide normaal. 

Auto 15 tot 20 minuten laten staan. Vervolgens weer een uur gereden met normale bedrijfstemperatuur tot het probleem zich herhaalde! ANWB erbij gehaald, maar kan niks vinden omdat verder alles normaal functioneert.

Heeft iemand een idee?

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 14 januari 2007 08:08 PM
  [ # 1 ]

Dankje! Zal ik zeker doen! Overigens was gisteravond ook de stuurbekrachtiging uitgevallen… vandaag geen problemen gehad met zowel temperatuurmeter als stuurbekrachtiging.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 15 januari 2007 01:31 AM
  [ # 2 ]

temperatuurcontact

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 15 januari 2007 11:33 PM
  [ # 3 ]

Ben inderdaad vanmorgen bij de dealer geweest. Computer laten uitlezen, maar die had geen storingen opgeslagen. Garage heeft verder gekeken naar koeling e.d. maar er is geen lekkage, niveau’s zijn in orde en fan slaat aan bij de juiste de temperatuur. Wanneer het weer voorkomt, gaan ze verder kijken (bedrading, contact etc)

Wat betreft de stuurbekrachtiging kreeg ik de mededeling dat deze gedeeltelijk moet zijn uitgevallen (ik wist niet dat dat mogelijk was),  omdat bij gehele uitval het stuur ontzettend zwaar moet gaan… En zo zwaar ging het nu ook weer niet. Vreemd, maar de afgelopen twee dagen zijn de klachten niet teruggekomen.

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 15 januari 2007 11:41 PM
  [ # 4 ]

Ook es voorgehad in de Xsara, maar daar is het met een metertje en een melding op de BC..

Gewoon verder rijden Wink

temperatuurcontactje/sensor die wat sleet heeft of slecht contact of hoe gaat dat me die dingen.. Op de onderhoudsbeurt is dat zo gefixt!  Wink

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 19 januari 2007 08:54 PM
  [ # 5 ]

Vandaag nieuwe sensor gekregen voor mijn temperatuurmeter. Na een uur opnieuw problemen met de meter. Auto teruggebracht naar garage voor verder onderzoek. Wat blijkt nu? Hij heeft twee sensoren… Maandag wordt de andere vervangen… Hopen dat het hier bij blijft.

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 19 februari 2009 12:33 PM
  [ # 6 ]

Na mijn laatste bericht op 19 jan 2007 is dus de andere sensor vervangen. En dat heeft gewerkt, het probleem is niet meer teruggekomen. Als ik het goed heb begrepen conflicteert een kapotte sensor met de andere (nog goed werkende) sensor en daardoor krijg je dus die kuren in de temperatuurmeter op het dashboard. Veel succes en houdt ons op de hoogte!

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 05 juli 2011 11:58 AM
  [ # 7 ]

Hoi Alexander,

Welke andere sensor is vervangen?
Onze C3 heeft ook nog altijd problemen maar onze Citroen garage weet er geen raad mee.

Groet,
Danny

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 05 juli 2011 12:00 PM
  [ # 8 ]

Ik heb iets vergelijkbaars gehad in mijn C2 en dat bleek een draadbreuk te zijn van de draad die de koelventilator aanstuurt. Er gaat ook een signaal terug (als alles goed gaat uietaard) over de controledraad en als de ECU geen signaal terug krijgt slaat hij alarm. De draad naar de koelventilator bleek dusdanig gebroken te zijn (alleen het koper, zn plastic jasje was nog intakt dus je zag er niks aan) dat hij de ene keer wel contact maakte en de andere keer niet. En als hij geen contact maakt is het simpel:
- Koelventilator krijgt geen signaal om aan te gaan.
- Koelventilator stuurt geen signaal terug.
- ECU krijgt geen signaal terug en slaat alarm (piepjes en temeratuurmeter in het rood).

Soms deed hij het dan ineens weer wel en ging hij idd direct terug naar de normale 3 streepjes. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook