2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
accu steeds leeg..
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 19 januari 2007 09:58 PM
  [ # 16 ]

vanmiddag gekeken en hij had een lekstroom van -0,14 ampere maar dit is toch vrij normaal Rolling Eyes , wat wel de boosdoener kan zijn is de niet originele radiografische deurvergrendeling dus heb haar vanavond met de sleutel op slot gedaan, morgen weer zien !

heb btw de kofferbak verlichting schakelaar dingetje losgehaald voor alle zekerheid.

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 januari 2007 10:32 PM
  [ # 17 ]
xm'metje schreef:

vanmiddag gekeken en hij had een lekstroom van -0,14 ampere maar dit is toch vrij normaal Rolling Eyes , wat wel de boosdoener kan zijn is de niet originele radiografische deurvergrendeling dus heb haar vanavond met de sleutel op slot gedaan, morgen weer zien !

Dat is helemaal niets. Het is normaal dat je alarm etc de eerste 5 min een ampere trekt, daarna moet het snel inzakken naar de waarde die jij geeft.

Laat je accu(s) eens doormeten…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 januari 2007 10:36 PM
  [ # 18 ]

Had je al gechecked of hij voldoende laadt?

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 19 januari 2007 10:46 PM
  [ # 19 ]

rond de 12 dynamo is goed en nieuw ,wij stonden ook voor een raadsel Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 19 januari 2007 10:52 PM
  [ # 20 ]

0,14 Amp kan nooit je accu leegtrekken in 24 uur.

Dat is hooguit een ledje en wat aansturing.

Dat is de boosdoener niet.

Om te meten of die bij laadt moet je meen ik ongeveer 13,4 a 13,8
volt meten over je accu tijdens draaiende motor.
Let wel dit is een aanname van me gebaseerd op auto kennis van
oudere auto’s (10 a 15 jaar oud).
En daarnaast ook geen 100 % bewijs dat die opgeladen wordt.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 januari 2007 11:23 PM
  [ # 21 ]
xm'metje schreef:

rond de 12 dynamo is goed en nieuw ,wij stonden ook voor een raadsel Rolling Eyes

12V over de polen met draaiende motor is niet OK!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 19 januari 2007 11:36 PM
  [ # 22 ]
patje74 schreef:
xm'metje schreef:

rond de 12 dynamo is goed en nieuw ,wij stonden ook voor een raadsel Rolling Eyes

12V over de polen met draaiende motor is niet OK!

was de accu zelf ,met draaiende motor niet getest Rolling Eyes  Surprisedops:

maar hij laadt ook wel goed bij anders had ik allang stil gestaan !! rij al een week zo met starten met de startkabels..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 januari 2007 11:43 PM
  [ # 23 ]

Dat hoeft niet. Als je dynamo niet voldoende leverd om te laden maar wel voldoende om de zaak rijdend te houden, kom je niet stil te staan. Alleen s’ochtends heb je een probleem…

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 januari 2007 01:56 AM
  [ # 24 ]

zie morgenvroeg wel even aan, anders toch maar even meten , bedankt tot dusver Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 20 januari 2007 11:51 AM
  [ # 25 ]

Ha Roy,
Ben geen techneut, maar wij hadden met onze auto iets vergelijkbaars, even duwen en hij startte. Als de motor een tijdje draaide dan kon je m uitzetten en gewoon opnieuw starten. Na een paar uur was die weer leeg. Was gewoon een slechte accu. Nieuwe accu en hij start weer als vanouds.

Wat ik begreep is dat je per accucel 1,2 Volt spanning hebt, dus voor een accu met 6 cellen 13,2 Volt. 12 Volt is zoals al aangegeven veels te weinig. En het lijkt mij dat je de spanning moet testen met motor uit. Op dat moment geeft de accu te weinig spanning. Bij draaiende motor zal ie waarschijnlijk wel wat bijladen of althans een poging doen lijkt mij… Maar als gezegd ben geen techneut….

Succes en wie weet krijg je wel een nieuwe accu van je vriendin voor je verjaardag…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 januari 2007 12:00 PM
  [ # 26 ]

Da’s een beetje een redenatiefoutje. 12V over de polen van een accu is prima, alleen moet de spanning hoger zijn met draaiende motor om hem op te kunnen laden.

Ik heb dan ook het vermoeden dat het probleem bij de laadstroom zit. Naast de dynamo kan het dan ook o.a. aan smerige polen, smerige contacten (- en +) liggen.

Mijn redenatie; er is nagenoeg geen lekstroom aanwezig. Er is dus niets wat hem leeg trekt in ruste.
Wat blijft er dan over; accu slecht? Nee, want deze was reeds goed bevonden. (is hij niet toevallig helemaal plat geweest? Dan kan je vaak een nieuwe accu weggooien!)
Het enige wat er dan over blijft is het feit dat hij nimmer goed opgeladen wordt.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 januari 2007 07:51 PM
  [ # 27 ]

o ja !! ze hebben de + pool en de min pool, ik bedoel de klem wel vervangen want deze zaten los, ook wou ze gewoon starten vanochtend na een nachtje slapen ,zou het over zijn??

ga vanavond de cv uitproberen of het daar aan ligt heb haar afgelopen nacht gewoon op slot gehad.

Roy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 21 januari 2007 10:08 PM
  [ # 28 ]

ze strat weer gewoon ,waren het dan toch de polen?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 januari 2007 10:15 PM
  [ # 29 ]

Die kans is zeer groot, ik had al zo’n vermoeden. Zelf heb ik dit ook al eens gehad. In mijn geval werd de weerstand tijdens het rijden zo groot dat de klem gewoon weggefikt was!

Maar mooi dat je er van af bent, dit zijn rot probleempjes. Er is niets rottiger dan elke ochtend maar hopen dat ze wil starten…

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 21 januari 2007 10:46 PM
  [ # 30 ]
patje74 schreef:

Die kans is zeer groot, ik had al zo’n vermoeden. Zelf heb ik dit ook al eens gehad. In mijn geval werd de weerstand tijdens het rijden zo groot dat de klem gewoon weggefikt was!

Maar mooi dat je er van af bent, dit zijn rot probleempjes. Er is niets rottiger dan elke ochtend maar hopen dat ze wil starten…

klopt als ze steeds niet wil starten ept het vertrouwen langzaam wat weg… maar volgens mij is het weer in orde moet alleen nog steeds de cv testen gebruik nog steeds de sleutel..

in ieder geval patrick en alle anderen bedankt voor het meedenken ! Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook