Raar verschijnsel: mijn kachelaanjager draait altijd. Mij lijkt het dat het ding ook helemaal stil moet kunnen staan. Het is een aanjager uit de serie1 icm een airco. de standen1/2 en 3 doen het naar behoren maar als ik de schuif naar achteren zet (dus nog voorbij stand1) zou de aanjager geheel uit moeten zijn lijkt mij. klopt dit, of draait deze altijd een beetje? Verder is het zo dat als ik de stekker op de startmotor losmaak (die uiteindelijk de startmotor aanstuurt om te gaan draaien dmv het contactslot) dat de kachelmotor ook stopt met draaien. als ik naar de schema’s kijk kan ik de link tussen deze twee onderdelen niet zien.
Vraag is dus herkent iemand bovenstaande verschijnselen of wil iemand het even voor me uitproberen bij zijn bolide?
Life is short !!!
Drive fast !!!






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb vanavond ook “weer” een cx gekocht, nu mijn 3e…
ik weet nog uit een grijs verleden te vertellen dat het een defect relais is.
Dit schijn je te kunnen vinden ergens in de buurt van je dashboardkastje.
Misschien is het schuifcontact in je schakelaar ook wel defect/vies?
gewoon even de schroefjes losmaken en even met contactspray spuiten kan ook wonderen doen.
Maar goed, mijn kachelventilator wil ook alleen maar “full pull” draaien.
Ik hou jullie op de hoogte!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh ja, bij de antieke sèrie 1 cx zit het relais bij de rechterveerpoot onder de motorkap (schijnt…)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist