Iemand tips hoe je dit het makkelijkst doet ?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Jawel; de enige goede manier.
Ruit verwijderen,geleidingsrails verwijderen en dan kun je fatsoenlijk bij de deurklink zonder polsacrobatiek…
‘Spirit of avant-garde’
Ik was er al bang voor…












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het kan ook zonder maar dan wordt je niet blij…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Blij niet, maar is wel te doen, met een beetje voorbereiding
Zorg dat je moertjes met hand erop en eraf kunt draaien (ze niet te stroef gaan).
-Verwijder de raamsnor (binnen) en raamrubber (buiten)
-Draai het raam omhoog
-Draai het moertje met revet aan de achterkant van de deurgreep (er zit een sleufgat in de deur) er een slag op.
-Monteer de handgreep voorzichtig in de deur. Let op dat je de greep zonder de lak te beschadigen naar achter schuift terwijl je aan de binnenkant de achterplaat op zijn plaats houdt en het revetje aan de goede kant blijft zitten.
-Let op dat de achterplaat niet in de deur valt. Breng revet en moertje aan bij voorste draadeind. Schroef nu met de hand het voorste moertje handvast (lukt na wat proberen) en draai ‘em met een ringsleutel vast.
-Draai achterste moertje aan met de hand vast
-Draai het raam omlaag en schroef met een lange ringsleutel de achterste moer vast.
-Monteer de slotstift door de handgreep helemaal omhoog te schuiven
-monteer rubber en raamsnor.
-Drink een grote kop koffe, of beter twee borrels jenever. Nog drie deuren te gaan…..





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Oh F(?).....
Er staat DEmonteren…. ops:





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
GeraldDSuper schreef:
-Verwijder de raamsnor (binnen) en raamrubber (buiten)
-monteer rubber en raamsnor.
Kan dat niet gewoon blijven zitten?
.
.komma












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met het raamrubber (buiten) eraf kan je tussen de ruit en de deur met een steeksleutel bij de moertjes…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:GeraldDSuper schreef:
-Verwijder de raamsnor (binnen) en raamrubber (buiten)
-monteer rubber en raamsnor.Kan dat niet gewoon blijven zitten?
Heb inmiddels de greep vervangen door goede gebruikte, zonder raamsnor en raamrubber te demonteren: met afgezaagd pijpsleuteltje 10 kun je er toch bij.
Het monteren van de slotstift ging ook zoals beschreven, het afstellen geeft nog probleem(pje):
Nu alles weer aan de deur zit kan ik de deur van binnenuit openen (=ok), ook van buiten openen (=ok), maar niet meer vergrendelen…(= niet ok!).
Heb nu de slotstift maar weer gelost, is dit afstelprobleem, en moet ik met “trial and error” de juiste afstelling vinden?
Ik heb bij geopende deur de vanger teruggezet (alsof de deur in het slot ligt) en toen de slotstift vastgedraaid, kan niks anders verzinnen.
Idee?





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De stang die vanaf de hendel aan de binnenkant van de deur naar achteren loopt, moet afgesteld worden (zit met een boutje vast aan de slotkant van de deur). Met wat proberen zou je het zo moeten kunnen krijgen dat je van binnenuit zowel de deur kunt openen als op slot kan doen.
Anders even wat WD40 op het slot spuiten, misschien zit alles een beetje vast…





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
fluidphreak schreef:De stang die vanaf de hendel aan de binnenkant van de deur naar achteren loopt, moet afgesteld worden (zit met een boutje vast aan de slotkant van de deur). Met wat proberen zou je het zo moeten kunnen krijgen dat je van binnenuit zowel de deur kunt openen als op slot kan doen.
Anders even wat WD40 op het slot spuiten, misschien zit alles een beetje vast…
Even wachten, hoor….
Het gaat me om het palletje IN het slot: als de deur openstaat, kun je dit palletje verzetten. Ik ben/was in de veronderstelling dat na het sluiten van de deur dit palletje omgezet wordt, nu twijfel ik.
Wellicht gaat het palletje heen en weer bij het sluiten, en kun je de buitengreep gewoon vastzetten in de “open”-stand, morgen proberen, dus.
Je kunt namelijk wel de beweging “vergrendelen” en “openen"met de binnendeurklink maken. het probleem is dat de deur in de vergendel-stand toch van buiten open kan worden gemaakt.
Wordt vervolgd.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vlietmansje schreef:fluidphreak schreef:De stang die vanaf de hendel aan de binnenkant van de deur naar achteren loopt, moet afgesteld worden (zit met een boutje vast aan de slotkant van de deur). Met wat proberen zou je het zo moeten kunnen krijgen dat je van binnenuit zowel de deur kunt openen als op slot kan doen.
Anders even wat WD40 op het slot spuiten, misschien zit alles een beetje vast…
Even wachten, hoor….
Het gaat me om het palletje IN het slot: als de deur openstaat, kun je dit palletje verzetten. Ik ben/was in de veronderstelling dat na het sluiten van de deur dit palletje omgezet wordt, nu twijfel ik.
Wellicht gaat het palletje heen en weer bij het sluiten, en kun je de buitengreep gewoon vastzetten in de “open”-stand, morgen proberen, dus.Je kunt namelijk wel de beweging “vergrendelen” en “openen"met de binnendeurklink maken. het probleem is dat de deur in de vergendel-stand toch van buiten open kan worden gemaakt.
Wordt vervolgd.
Dan is er waarschijnlijk een heel klein rotveertje IN/OP je slot weg. Er zitter er dacht ik 2 op. 1 is van het palletje dat naar beneden moet vallen als je deur op slot zou gaan.
Vervangen betekent het slot uitbouwen…. ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:
Ik heb bij geopende deur de vanger teruggezet (alsof de deur in het slot ligt) en toen de slotstift vastgedraaid, kan niks anders verzinnen.
Idee?
Opgelost!
Heb de slotstift min of meer aangedraaid met gesloten deur (dus van binnenuit), daarna de deur geopend en definitief vastgezet: nu is hij correct afgesteld.
Gebruik gemaakt van schroevedraaier, met 6-kant maat 8mm: handig!
Als nieuw, nadat ik ook alles gesmeerd had (4 deuren, 8 scharnieren enz)












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan zat ik er -gelukkig - naast!
goed gedaan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zie dat hier nog aardig is vddorgeborduurd op mijn vraag. Nu het demonteren is inderdaad vlot gegaan. Met al die tips wordt het terugplaatsen wellicht ook een haalbare kaart.