3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Ami 8 - Opknappen motorruimte
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9481
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 april 2007 02:00 AM
  [ # 31 ]

gebruik je WD40 om in te vetten bij montage?

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 456
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 07 april 2007 02:15 AM
  [ # 32 ]

Neehoor, gewoon schone motorolie. Ik had er wel wat boutjes en moertjes last-minute mee schoongemaakt. Dan draaien ze lekker. Daarom staat die bus daar.  Very Happy

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9481
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 april 2007 02:16 PM
  [ # 33 ]

ah dat is beter Very Happy
ik gebruik zelf ook een hoop WD40 maar monteren toch met echte olie
wat ik vaak doe is van die heel fijne olie gebruiken, hier noemen ze het naaimachineolie
erg handig in zo een klein busje met tuit

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 456
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 08 april 2007 10:15 PM
  [ # 34 ]

Ik gebruik een handspuitje met motorolie, idd zo’n naaimachine flesje is ook wel een goeie.

Heeft iemand nog tips mbt de keerring?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 456
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 22 april 2007 01:39 PM
  [ # 35 ]

Gisteren de nieuwe zuigers en cylinders gemonteerd. Voor vandaag staan de koppen op het programma om terug te bouwen. Hier wat plaatjes:






idd op die laatste foto zit de zuiger scheef. ik heb em later opnieuw gemonteerd omdat ik merkte dat bij verdraaiing ook de slotopeningen van de zuigerveren meedraaien naar verkeerde posities…:oops:

grtz, Michiel

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 23 april 2007 11:56 PM
  [ # 36 ]

Ziet er goed uit dat blokkie!
Ik heb net zelf in de schuur een blok schoongemaakt voor een kennis, de nodige nieuwe rubbers e.d. gemonteerd, maar niet zo professioneel als dit Smile

De motor zit nu in elkaar, binnenkort wordt hij ingebouwd, nu maar hopen dat ik alles goed heb gedaan, was de eerste keer dat ik zo uitvoerig een motortje heb aangepakt.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 456
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 25 april 2007 12:36 AM
  [ # 37 ]

Ja het is spannend. Ik kan ook niet wachten tot ik hem ga inbouwen, de grote vraag is “heb ik alles wel goed gedaan?”. zo hoorde ik vandaag dat de nokvolgers niet verwisseld mogen worden, maar ik had ze niet gemerkt. Wel apart gehouden links en rechts verder niet. Tsja wat nu… Ik ga er nog even over denken.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 april 2007 01:01 AM
  [ # 38 ]
Mach2 schreef:

Ja het is spannend. Ik kan ook niet wachten tot ik hem ga inbouwen, de grote vraag is “heb ik alles wel goed gedaan?”. zo hoorde ik vandaag dat de nokvolgers niet verwisseld mogen worden, maar ik had ze niet gemerkt. Wel apart gehouden links en rechts verder niet. Tsja wat nu… Ik ga er nog even over denken.

dan maak je maar niet druk en ga lekker slapen.
zolang de volgers schoon en gangbaar zijn is er niks an de hand.
sterker.
je kunt ze opnieuw zette op een glasplaat met schuurpapier 800 en een scheut olie en een klodder vet.

enigste wat volgers kaduuk maakt is geen smering en vastzitten.
dan maken ze een mooie put, en hoepla blok in de poeier.

so no sweat,, ff op polijsten met schuurpapier 1000 met olie en vet, en inbouwen…
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 april 2007 02:20 AM
  [ # 39 ]

ik zie dat je een origineel am2 blok gereviseerd hebt?
ik kan me vergissen maar heb je nu niet onbedoeld de compressie verlaagd, door minder hoge zuigers te monteren?

Zwarte CX prestige

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 456
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 25 april 2007 09:51 PM
  [ # 40 ]

Klopt. Ik kon alleen aan nieuwe 8.5 zuigers komen. Liever een goeie nieuwe set dan ouwe spullen monteren denk ik dan maar. Scheelt wel een paar (3?) PK en ik moet mijn sproeiers iets aanpassen geloof ik?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 25 april 2007 10:59 PM
  [ # 41 ]

sproeiers hoef je volgens mij niet aant e passen hoor, die zijn redelijk universeel!
Ik heb op mijn blokje ook een carburateur zitten van een AM2, maakt helemaal niets uit.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 april 2007 01:57 AM
  [ # 42 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

sproeiers hoef je volgens mij niet aant e passen hoor, die zijn redelijk universeel!
Ik heb op mijn blokje ook een carburateur zitten van een AM2, maakt helemaal niets uit.

ik zou kijken wat er in een AM2a zit, je hebt nu effectief bijna een am2a gebouwd namelijk. dwz een blok met 8,5 zuigers en “geblazen carb”
ik geloof niet dat het niks uitmaakt, het maakt mogelijk zoveel uit dat je het niet direct merkt. Maar een motor die net te arm loopt heeft op de lange duur meer slijtage. Een motor die net te rijk is afgesteld heeft op de lange duur meer koolaanslag.

Zwarte CX prestige

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23930
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 april 2007 12:19 PM
  [ # 43 ]

Liever iets te rijk. daarbij, een carb is altijd een compromis. Er zal nooit over het hele gasbereik het exact juiste mengsel worden samen gesteld…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 456
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 30 april 2007 01:47 PM
  [ # 44 ]

Ik hoorde dat er carburateur revisiesetjes zijn, compleet met pakkingen, sproeiers en alles. Die ga ik maar eens aanschaffen. De motor is bijna helemaal klaar. Nu nog de vraag ga ik hem voor of na de vakantie inbouwen en inrijden. Ik denk erna. Het risico is me toch net iets te groot, en de balasting door een volgepakte auto voor zo’n “nieuw” motortje ook.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 456
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 06 oktober 2019 03:08 PM
  [ # 45 ]

Even het stof van dit topic afblazen. Inmiddels rijdt de Ami alweer een paar jaar met het gereviseerde motortje en het loopt perfect.
Het werd deze zomer wel weer tijd om de Ami wat liefde te geven. De binnenschermen aan de achterzijde waren bij aankoop al een beetje verdacht; zwarte verf was rommelig aangebracht over de plek waar aan de wielzijde de beruchte draagarmstop gelast zit. Elke Ami 8 heeft er last van; het is zo’n beetje de meest roestgevoelige plek door combinatie van open constructie, dubbel plaatwerk en blootstelling aan water, zand, pekel en andere ellende.

Ik liet het zo’n beetje 18 jaar zitten, met als resultaat; ernstige roest. Daar moest iets aan gedaan worden. Reparatiestukken van goede kwaliteit zijn sinds kort beschikbaar, dus niets stond mij in de weg. Bij het demonteren van de achterschermen bleek er meer aan de hand; ook verschillende andere plaatdelen waren aangetast. Stukje c-stijl, bevestigingsplaat bumpersteun en nog wat plekjes.

Dus alles uitgeslepen, plaatjes gemaakt, ingelast en de boel weer afgewerkt en holle delen van Dinitrol voorzien waar nodig. In één zinnetje klinkt het als een kort klusje, maar ik ben er uiteindelijk best lang mee beziggeweest. Vooral het oude metaal is lastig lassen, zoals velen van jullie weten; je brand er zo doorheen. Behoedzaam werken en gaatjes dichtbreien is het devies. Ook nog nieuwe polyester achterschermen zelf gespoten en gemonteerd (geen roest meer, maar slechte pasvorm). Ook nog nieuwe Michelins achter, een nieuwe benzinevulslang en verse APK erop en ze kan er weer een tijd tegen! Er staat meer op mijn website die ik nieuw leven heb ingeblazen: https://www.ami8.com, maar hier een kleine impressie van de werkzaamheden.

Ze kan er weer een tijdje tegen!!!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook