gisteren met een garage gebeld die de D-riem van de mijne ooit verving, bij 95dkm. Volgens hem is het vervangen van de D-riem meer dan een dag werk, zit er een terugroepactie op de waterpomp en kost alles bij elkaar dus veul!
Van de Laan en Civer hebben het gemiddeld over 450e, de Brezan heeft het aan materiaal over ongeveer 200,-, let wel, das voor de diesel.
Al met al een flinke klus, hoe dan ook, best veel geld maar wel een aorta van je xm, waar je beter op tijd bij kunt zijn
Ik kan nog een dikke 10.000 vooruit, dus eerst maar op wintersport!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:gisteren met een garage gebeld die de D-riem van de mijne ooit verving, bij 95dkm. Volgens hem is het vervangen van de D-riem meer dan een dag werk, zit er een terugroepactie op de waterpomp en kost alles bij elkaar dus veul!
Van de Laan en Civer hebben het gemiddeld over 450e, de Brezan heeft het aan materiaal over ongeveer 200,-, let wel, das voor de diesel.
Al met al een flinke klus, hoe dan ook, best veel geld maar wel een aorta van je xm, waar je beter op tijd bij kunt zijn
Ik kan nog een dikke 10.000 vooruit, dus eerst maar op wintersport!
Zo zie je maar weer, het kan ook goedkoop ![]()
Nou, ik weet niet wat die zogenaamde terugroepactie was maar zolang ik gewoon een nieuwe waterpomp kan kopen kan ik me niet voorstellen dat er iets fout kan gaan…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Zo te zien wordt iedereen behalve IJs hevig opgelicht.
ops:
Met aanschaf van onderdelen ben je er natuurlijk nog niet. Riemwissel bij een TurboD12 is ook best wat werk. Maar een hele dag vind ik wel wat erg gortig qua inschatting. Zolang er geen waterpompbouten doldraaien of afbreken (zoals bij mij: gelukkig met los blok) valt het best mee.
@Malle Pietje. Waar bestaat die terugroepactie voor de waterpomp uit? Heeft het met de pomp zelf te maken of iets aan het waterpomphuis? Maakt me wel nieuwsgierig.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
malle pietje schreef:
Van de Laan en Civer
Vader & zoon he
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ijs schreef:Zo zie je maar weer, het kan ook goedkoop
Dan ben ik toch wel benieuwd om welke merken het hier gaat! Ik kwam toen ook een merk genaamd ‘Ruville’ tegen die beduidend goedkoper waren (± €115 voor de gehele d-riem set). Daarover heb ik hier een vraag gepost, wie ervaring heeft met dit merk en hoe het kwalitatief ingeschaald moet worden. Maar er was geen hond die er ooit van gehoord had. In zo’n geval ga ik liever voor een merk wat een paar tientjes meer kost en zich bewezen heeft. Zeker als het om zoiets cruciaals gaat als de d-riem.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Ijs schreef:Zo zie je maar weer, het kan ook goedkoop
Dan ben ik toch wel benieuwd om welke merken het hier gaat! Ik kwam toen ook een merk genaamd ‘Ruville’ tegen die beduidend goedkoper waren (± €115 voor de gehele d-riem set). Daarover heb ik hier een vraag gepost, wie ervaring heeft met dit merk en hoe het kwalitatief ingeschaald moet worden. Maar er was geen hond die er ooit van gehoord had. In zo’n geval ga ik liever voor een merk wat een paar tientjes meer kost en zich bewezen heeft. Zeker als het om zoiets cruciaals gaat als de d-riem.
Overigens zullen de set voor turbo d12 en d12 niet exact hetzelfde zijn omdat in elk geval de waterpomp anders is en IN het onderblok zit gemonteerd in plaats van in een apart waterpomphuis dat achterop het blok zit zoals bij de Turbo D12).
mpostma schreef:Serge schreef:Ijs schreef:Zo zie je maar weer, het kan ook goedkoop
Dan ben ik toch wel benieuwd om welke merken het hier gaat! Ik kwam toen ook een merk genaamd ‘Ruville’ tegen die beduidend goedkoper waren (± €115 voor de gehele d-riem set). Daarover heb ik hier een vraag gepost, wie ervaring heeft met dit merk en hoe het kwalitatief ingeschaald moet worden. Maar er was geen hond die er ooit van gehoord had. In zo’n geval ga ik liever voor een merk wat een paar tientjes meer kost en zich bewezen heeft. Zeker als het om zoiets cruciaals gaat als de d-riem.Overigens zullen de set voor turbo d12 en d12 niet exact hetzelfde zijn omdat in elk geval de waterpomp anders is en IN het onderblok zit gemonteerd in plaats van in een apart waterpomphuis dat achterop het blok zit zoals bij de Turbo D12).
Ok, dat verklaard, waarom die waterpomp zo fucking duur was itt de rest.
Animal triste post coitum
Serge schreef:mpostma schreef:Serge schreef:Ijs schreef:Zo zie je maar weer, het kan ook goedkoop
Dan ben ik toch wel benieuwd om welke merken het hier gaat! Ik kwam toen ook een merk genaamd ‘Ruville’ tegen die beduidend goedkoper waren (± €115 voor de gehele d-riem set). Daarover heb ik hier een vraag gepost, wie ervaring heeft met dit merk en hoe het kwalitatief ingeschaald moet worden. Maar er was geen hond die er ooit van gehoord had. In zo’n geval ga ik liever voor een merk wat een paar tientjes meer kost en zich bewezen heeft. Zeker als het om zoiets cruciaals gaat als de d-riem.Overigens zullen de set voor turbo d12 en d12 niet exact hetzelfde zijn omdat in elk geval de waterpomp anders is en IN het onderblok zit gemonteerd in plaats van in een apart waterpomphuis dat achterop het blok zit zoals bij de Turbo D12).
Ok, dat verklaard, waarom die waterpomp zo fucking duur was itt de rest.
Op Hbase scheelt het 3 eur.
De riem voor de D12 is wel wat duurder. De spanrollen zijn gelijk. Dus IJs krijgt wel erg veel korting.
De spanrol is trouwens ook verkrijbaar zonder houder. Dat scheelt wel een euro of 30. Maar dat kan nog niet dat enorme verschil verklaren.
Zojuist weer even centen uitgegeven!
Nieuwe accu DETA 74 aH (90 Euro)
Nieuwe gloeibougies (40 Euro)
Morgen er maar even inzetten.
Ook nog even bij een andere zaak gevraagd (wel bekend, geen korting) kostte me totaal 198 euro voor complete distri span + looprol +waterpomp
geen idee wat die zogenaamde terugroepactie inhoudt maar ik geloof het wel. Ik koop gewoon een fatsoenlijke set en jas m erop, zolang het zomaar te koop is zal het echt wel goed zijn.. ![]()
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:geen idee wat die zogenaamde terugroepactie inhoudt maar ik geloof het wel. Ik koop gewoon een fatsoenlijke set en jas m erop, zolang het zomaar te koop is zal het echt wel goed zijn..
Was de terugroepactie niet gewoon voor de pompen die af fabriek waren gemonteerd? Dan zou je dezelfde problemen niet moeten hebben met de achteraf gekochte pompen, want de voorraad verkeerde wordt als het goed is ook direct teruggeroepen.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Zo, vanavond ff een eindje in de XM van Ijs mogen toeren. Nou, ik ben om
. Dat veercomfort, de ruimte, de zetels heeeeeerlijk. Zodra er het budget voor is over tich jaar of zo
komt er zeker wel een XM, maar dan een dikke V6 aan een automaat. Tot die tijd vermaak ik me prima met mijn GTi’tje ![]()
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zonde dat je er dan een automaat achter wilt
Handbak is toch veel leuker (en zeldzamer)
Test het de volgende meeting maar is
Xsara_Coupe
Als je nog 11.000 euro over hebt staat er nog een op marktplaats
Of je haalt er een voor minder als de helft uit Duitsland
Xsara_Coupe

