



















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik wilde voor de 3000k gaan. Iemand daar ervaringen mee??





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
@IJS
Tover eens een plaatje hoe je de elektriciteit hebt aangesloten? Heb je het op de gewone 4 polige stekker van de koplamp bedrading aangesloten?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmmm, 3000k is ook nog wel aardig, in het kader van “houdt uw Citroen geel”...
plaatje
En hier nog wat vergelijkingen tussen hoe halogeen en 4300, 5000, 6000 en 8000k xenon eruit zien.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hmmm ziet er ook wel chic uit
Willem schreef:@IJS
Tover eens een plaatje hoe je de elektriciteit hebt aangesloten? Heb je het op de gewone 4 polige stekker van de koplamp bedrading aangesloten?
Zal even kijken of ik geschikt plaatje voor je kan maken, maar wat bedoel je met 4 polige stekker?. H1 heeft 2 stekkertjes waarvan 1 op de achterkant van lamp word gedrukt en de andere in de zijkant van het gat waarin je de lamp in steekt die in verbinding staat met de zijkant.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja, ik begin juist weer te twijfelen tussen 5000 en 6000…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik heb nu 6000k en zou wellicht bij nieuwe aanschaf naar 8000k gaan…
Overigens, Ijs, heb jij ook gaten moeten boren in die zwarte doppen die op de achterkant van je koplampen zitten ?
Jep, gaten in geboord en gebruik gemaakt van meegeleverde rubbere afsluiting..






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Xenon
Ik heb ook fijn xenon op mijn diesel gezet: 4300K dimlichten in compleet nieuwe lichtarmaturen mèt de beruchte glaasjes. 4300K omdat ik lees dat hoe lager de temperatuur hoe meer licht, het blauwe licht van de hogere temperaturen is niet effectief begrijp ik. Is klusje van niks; oook de gaten geboord in de plastic doppen.
In mijn V6.24 heb ik Dim en grootlicht van 4300K voorzien in nieuwe armaturen… met glaasjes…
Ben besig met de mistlichten. Daarvoor heb ik 3000K H3 Xenon gekocht. En nieuwe mistlichtarmaturen met gele reflector (toch nog een beetje Frans haha!) De H3 pitten passen niet in de mistlampen ze zijn te lang. Daarom heb ik het metalen kapje dat in de reflector zit en de directe straling tegen moet houden aan de bovenkant afgeknikt. Dan nòg passen ze niet: is boor oook een 10mm gaatje in de refelctor: nu passen ze. De fitting komt weer in de rubberdop die in een gat in de deksel van het armatuur komt. Daardoor past het niet in het vak waarin het armatuur vastgeklikt wordt: hiertoe zaagde ik een 3x3cm inham in het vak, juist waar de fitting uit de deksel van het armatuur steekt. Een en ander heb ik eerst geoefend met een oude rotte armatuur.
Overigens: ik heb één kompleet nieuwe mistlamp RE over: die is voor iemand beschikbaar. Ook heb ik nog een rotte over m te oefenen.
En nu maar wachten totdat de V6 weer wil draaien…
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ijs schreef:
Zal even kijken of ik geschikt plaatje voor je kan maken, maar wat bedoel je met 4 polige stekker?. H1 heeft 2 stekkertjes waarvan 1 op de achterkant van lamp word gedrukt en de andere in de zijkant van het gat waarin je de lamp in steekt die in verbinding staat met de zijkant.
‘k snap ‘m al, je tapt de stroom vanaf het punt waarop je normaal de H1 lamp aansluit. Ik dacht dat je de stroom direct vanaf de stekker moest halen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Harm schreef:Begin jij nou ook al met het namen geven aan auto’s? brr…
Dan heb je in een jaar tijd amper 30.000 km gereden, dat valt nog wel mee, schreef je ergens niet dat je ieder jaar nieuwe banden moest hebben? Dan heb je toch een bijzondere rijstijl
Dom foutje gemaakt overigens.. ik heb 43 500 km gereden ipv 33 500 ops:
Vandaag 260 500 km bereikt..
Okay…. dat verhaal van Sweef om het passend te krijgen in zijn mistlampen, dat hoor ik nu voor het eerst.
Zijn er meer die hier tegen aan zijn gelopen of is dit bij type 2 mistlampen niet het geval ??
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar!!
Ik sta op het punt xenon te bestellen, maar twijfel nog erg over de mistlampen.. Dit zou voor mij wel het onderscheid kunnen maken…
Xsara Coupe
Ik wacht ff op de reactie vanb sweef, maar ergens snap ik het niet helemaal.
Je bestelt de xenon in de lamp versie die je nodig hebt. Voord e koplampen is dit H1 meen ik. Dan past dat spul er toch gewoon in???
Geen idee wat voor een normaal halogeen lampje er in de mistpitten gaat. Stel dat dit H7 is en je bestelt xenon H7 dan heb je toch het verkeerde gekregen als het dan niet blijkt te passen? H7 is H7 ...