2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Eerste aankoop Citroën
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 22 februari 2007 05:27 PM
  [ # 16 ]

eerste aankoop citroën

Ik heb prive altijd Citroen gereden en ben nooit geconfronteerd met problemen. (zie de opsomming) Gemiddeld 30.000 km per jaar met iedere Citroen was alleen maar genieten dankzij het comfort en de betrouwbare, zuinige motoren. Alleen bij de 2 Ax’en een keer de dynamo moeten vervangen, that’s it.

Zakenlijk (moest van werkgevers, die hadden wat tegen Citroen om onbegrijpbare redenen) ook gereden in:

Passat TdI, defecte katalysator, olielekkage
Mondeo TDDI, oncomfortabele stoelen,
Focus 1.6, oncomfortabele stoelen, hoog verbruik
PT Cruiser 1.6, trage motor, hoog verbruik
Astra 1.6 LpG, trage motor, oncomfortabel, hoog verbruik

Mijn conclusie, ben nu eigen baas, alleen nog maar Citroen. Zeker de 2.0 HDI die ik nu rij bevalt echt prima, zeer comfortabel en een beresterke motor. Heb ook proefgereden in de 1.6 HDI maar ik ben blij dat ik de 2.0 HDI heb besteld, een wereld van verschil en elke euro meer dan waard!

Succes met onderhandelen en het maken van de keuze!

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
Marco99
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 26-02-2007

Gepost: 27 februari 2007 01:15 PM
  [ # 17 ]

Wordt ook onze eerste Citroën, heb dus eerst bij verstokte Citroën rijders binnen mijn werkkring informatie opgevraagd en stuk voor stuk enthousiast maar wel nuchter. Natuurlijk heb je altijd wel iets, mechanische dingen kunnen kapot maar hoe ligt het dan met de kosten. Heb zelf Opel - VW - BMW - Mazda - Peugeot gereden en zeker de BMW en Mazda (was V6) waren bij reparaties niet echt om blij van te worden.

De familie Mazda (Premacy) die we prive nu rijden (wordt dus opgevolgd door een heerlijke C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive) heeft ons in bijna 2 ton nog nooit in de steek gelaten….ik heb het al eens op Autoweek forum ook gezegd, echte slechte auto’s bestaan niet meer. Jammerlijke is dat vooral liefhebbers van duitse merken daar soms wat anders over denken.

DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip

Profiel  
 
Eddy B-flat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 01 maart 2007 10:08 AM
  [ # 18 ]

Ik heb gisteren een streep getrokken onder de studie die ik maakte ivm de aanschaf van een nieuwe auto.
Na een korte proefrit is de beslissing gevallen: ik heb de Grand Picasso besteld. Automaat in 1.6 HDi (benzine was inderdaad een mogelijkheid maar ik maak nogal wat kilometers).
Ik heb proefgereden in de nieuwe “gewone” C4 Picasso. Met uitzondering van de kofferruimte is hij zowat identiek aan de grand. Het is wat wennen dat de hendels voor de knipperlichten wat lager staan door het vaste stuurblok. Anderzijds viel het me op dat als de automaat schakelt , dat je het wel duidelijk voelt. Ik dacht dat dat vloeiender zou verlopen. Maar misschien was het wel omdat ie nieuw was en ik nog niet zo vertrouwd was met de wagen.
Eind juni zou ik ‘m moeten hebben, tenzij ik een stockwagen zou nemen. Maar dat hangt af van de verkoop van m’n handgeschakelde Zafira die nu eerst de deur uit moet.
Aan iedereen bedankt voor het advies en tot rijdens.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 maart 2007 10:40 AM
  [ # 19 ]

Gefeliceteerd met je keuze!  Wink

Profiel  
 
KAarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-11-2006

Gepost: 01 maart 2007 11:30 AM
  [ # 20 ]

Een goede beslissing. Ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult beleven. Het is het wachten waard kan ik uit eigen ervaring zeggen! Wink

Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 01 maart 2007 12:09 PM
  [ # 21 ]

Sterkte!!

Jeroen

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 01 maart 2007 12:10 PM
  [ # 22 ]

gefeliciteerd met je aanschaf. Dat er maar veel betrouwbare citro-kilometers mogen volgen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 maart 2007 05:32 PM
  [ # 23 ]
KAarts schreef:

Ik kreeg en krijg van mijn collega’s ook opmerkingen in de trand van “zou je dat wel doen, Citroën???” en “Duitse auto’s, dat is het”.

Meen je dat? Bestaan dat soort mensen echt nog? Ik vertoef gelukkig in een omgeving waar het juist andersom is…

Profiel  
 
MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 01 maart 2007 05:37 PM
  [ # 24 ]
Handjes schreef:
KAarts schreef:

Ik kreeg en krijg van mijn collega’s ook opmerkingen in de trand van “zou je dat wel doen, Citroën???” en “Duitse auto’s, dat is het”.

Meen je dat? Bestaan dat soort mensen echt nog? Ik vertoef gelukkig in een omgeving waar het juist andersom is…

*grin*  Ik heb mijn BMW ingeruild voor een G-Picasso Wink Over ironie gesproken Laughing

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  
 
Marco99
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 26-02-2007

Gepost: 01 maart 2007 05:37 PM
  [ # 25 ]

Als het andersom is dan is het net zo erg. Dus echte Citroe-fielen die geen kwaad woord willen horen over Citroën zijn net zo kortzichtig als die andere. Wees toch eens blij voor elkaar dat we in de gelegenheid zijn, prive of lease, om deze mooie auto’s te kunnen kopen. Ongeacht merk-type of wat dan ook.

Ok, misschien moet ik dit ook wel op andere merken-fora zetten…maar ja, ik heb nu eenmaal Citroën gekocht…..

DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip

Profiel  
 
Eddy B-flat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 01 maart 2007 06:24 PM
  [ # 26 ]

Als ik zo lees wie allemaal een grand picasso besteld heeft moeten we dringend een “treffen” organiseren.
Eens ze allemaal geleverd zijn uiteraard.
Gaan we weer dezelfde weg op als de 2pk’tjes clubs, lekker gezellig.

Profiel  
 
Marco99
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 26-02-2007

Gepost: 01 maart 2007 06:31 PM
  [ # 27 ]
Eddy B-flat schreef:

Als ik zo lees wie allemaal een grand picasso besteld heeft moeten we dringend een “treffen” organiseren.
Eens ze allemaal geleverd zijn uiteraard.
Gaan we weer dezelfde weg op als de 2pk’tjes clubs, lekker gezellig.

Leuk idee, zeker om eens de gezichten achter de forum-namen te zien. Wel hele grote parkeerplaats nodig dan met al deze grands…overigens is er nog tijd zat voor de organisatie vanwege je voorwaarde dat ze allemaal geleverd moeten zijn….in huidig tempo kan dat nog wel even op zich laten wachten very sad

DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 maart 2007 06:33 PM
  [ # 28 ]

Schrijf mij maar in!  Wink

(zal dan wel een nazomertreffen worden, denk ik…)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook