







Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Dag mensen,
al jaren en jaren ben ik verliefd op de CX. Mijn vrouw en ik zijn nu zover dat we het wel zien zitten om een keer een CX, of een XM aan te schaffen. Een XM vind ik wel mooi, maar niet zo mooi als een CX. Plus daar komt nog bij, een CX kun je al belastingvrij kopen en dat vind ik ook wel een optie.
Als iemand in de buurt van Enschede woont en het aandurft dan mag hij wel eens langskomen, dan kan ik mijn vrouw eens in een CX zetten en eens zien wat ze er van vind. We hebben al eens in een CX prestige gereden, maar dat is alweer jaren geleden.
Mijn voorkeur gaat uiteindelijk uit naar een CX 2.0 of een 2.2 Een 2.5 GTI vind ik net iets teveel verbruiken.
Maar nu komt het toeval dat een kennis van mijn in Frankrijk in zijn schuur nog een CX heeft staan.
deze
Ik kan hem waarschijnlijk voor vrij weinig overnemen van hem. Maar hij heeft hem hier 15 jaar geleden geparkeerd en hij is nooit meer verplaatst.
Wat kun je dan verwachten bij zo’n auto. Wat ik er van weet is dat hij uit 1983 komt en hij echt bikkelhard is en weinig kms, volgens mij iets in de 70.000. Hij heeft hem nooit gereden omdat het hem te duur was om hem te verzekeren. Dus is de auto de schuur in gereden en er nooit meer uit gekomen. Nu moet hij weg omdat ze de boerderij gaan verkopen.
Remmen zitten vast, LHM leidingen vervangen, veerbollen, motorolie, versnellingsbak olie, lagers etc…
Dat lijkt mij een behoorlijk stuiver gaan kosten. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Trouwens, als iemand interesse heeft moet hij het zeggen hoor, ik ga er vanuit dat het mij veel te veel werk zal opleveren en het liefst heb ik een rijdend exemplaar natuurlijk
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Wat je kan verwachten kan zeer verschillend zijn. Al het rubber zal in ieder geval vervangen moeten worden:
- banden
- distributie
- keerringen
- retourleidingen
- al het rubber van de wielophanging
Daarnaast kan de motor vast zitten, bak kan inwendig corrosie vertonen en dus stuk gaan.
Bekleding kan schimmel bevatten.
Stekkerverbindingen kunnen corrosie vertonen.
Zijn vast nog wel meer dingen die je tegen kan komen, het hoeft niet. Hangt er vanaf wat er gedaan is om de auto in goede staat te bewaren.
Als je al het werk moet uitbesteden,zou ik er niet aan beginnen.
Dan kun je beter in ned. een nette cx kopen,veel goedkoper.
Ik zou haar voor zo’n 800 euro als doe hetzelver weer apk waardig hebben,met her en der wat 2dehands materiaal.
Bij een specialist ga je snel richting 2500 euro,zonder invoer.
Dan ga ik ervan uit dat het blok eruit moet,nwe koppeling erin, keeringen,grote beurt ,techniek aanpakken.
Gr Raymond
Het was een cx of niks








Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
ray schreef:Als je al het werk moet uitbesteden,zou ik er niet aan beginnen.
Dan kun je beter in ned. een nette cx kopen,veel goedkoper.
Ik zou haar voor zo’n 800 euro als doe hetzelver weer apk waardig hebben,met her en der wat 2dehands materiaal.
Bij een specialist ga je snel richting 2500 euro,zonder invoer.
Dan ga ik ervan uit dat het blok eruit moet,nwe koppeling erin, keeringen,grote beurt ,techniek aanpakken.Gr Raymond
In het geval dat ik het zou doen, zou ik het over het grootste gedeelte inderdaad zelf gaan doen, anders rijzen de kosten de pan uit. Veel dingen als remmen, banden uitlaat ophanging kan ik rustig zelf doen, genoeg ervaring, motor dat wordt weer wat moeilijker, want het is geen 2CV blok wat je er even uit tilt
Het is absoluut verstandiger hier wat te gaan zoeken, of net over de grens in Duitsland, dat kan van mij ook nog.
Deze auto staat in Frankrijk, zo’n 900 km hier bij Enschede vandaan. Ik kan wel een goede trekauto regelen, maar ambulance zal toch gehuurd moeten worden, dan de auto ophalen, plus de kosten van aanschaf, zit je al heel snel op zo’n 1500 euro verwacht ik, dan moet je hem nog repareren, ga maar rustig uit van 1250 euro, zo niet 1500 euro dan zit je al op een heel leuk exemplaar wat je hier ook kunt aanschaffen dacht ik zo.
Ach het is allemaal nog koffiedik kijken, het zal pas volgend jaar zijn dat ik serieus ga zoeken, op het moment het geld er nog niet voor, teveel wat aan het huis moet gebeuren en sommige dingen gaan nog even voor
Mijn vrouw is ondertussen wel gematigd positief, Er stond net een DS in de straat geparkeerd en ze zei tussen neus en lippen door dat die ook wel heel leuk was. Volgens mij is die nog weer van een kennis van mij, dus misschien daar ook maar eens een ritje mee maken dan
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
zo hard is hij ook niet meer achterklep roest al dus ben bang dat er nog veel meer te vinden zou zijn
verder zolang stil staan betekend heel veel vervangen








Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik denk dat het inderdaad een berekend risico wat je met deze auto zou nemen. Hij schijnt wel hard te zijn. Ik heb hem verder niet meer bekeken onder het zeil. Misschien dat ik in juni nog terug ga, dan kan ik nog eens kijken hoe hij er bij staat.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Laatst heb ik er nog eentje uit F gehaald (‘79 GTi, 6 jaar stilgestaan). Op zich vrij hard, wel rommelig maar technisch geen tegenvaller. Radiateur, accu en achterremmen gedaan, stuurkogel, LHM ververst, RDW’tje, APK en de hoofdbol en bollen voor gedaan (dat is echt zo gefixt). Afgelopen weekend Belgische Ardennen vv mee gereden (600 km). Heerlijk!
Banden voor moeten nog, dat zijn van die cover dingen. Maar goed, aanschaf, transport, RDW en alle techniek gaat aardig in de papieren lopen. Voordeel is wel dat je weet wat je, op een gegeven moment, hebt. En het leuke aan deze auto is dat alles nog werkt. Hemeltje moet nog, bollen achter voor het gevoel en een anti-roest behandeling is zeker geen luxe. Toch is dit leuker investeren dan in een Xantia D (de beste Citroen die ik ooit gehad heb…). Qua lol en gevoel is het zelf importeren zeker de moeite waard, economisch twijfelachtig hoewel ik denk dat je in het begin een hele goede basis kan leggen voor een goede wagen. Daarmee bedoel ik dat je voorlopig geen omkijken meer hebt naar bollen, radiateur, banden etc.Ik overweeg nog de montage van een gereviseerde dynamo en een goeie watertemperatuurmeter. Nog een paar maanden laten rijpen en dan kan de Xantia exit…
Enne, een CX stuurt zoveel lekkerder dan een DS….
@prestige2400
ik kan een break diesel kopen uit belgie. Volgens mij moet ik ook nog zo’n 850/900 euro betalen aan BPM, bij de invoer. klopt dit? Anders laat ik ‘m staan, dan wordt ie te duur. Hoeveel ben jij ongeveer aan invoeren kwijt geweest bij je laatste invoeravontuur? aanschafprijs hoef je niet vrij te geven hoor
Life is short !!!
Drive fast !!!








Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Dat zal wel ongeveer kloppen die bpm prijs, kijk even bij autoweek, daar kun je de bpm premie ongeveer berekenen.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
heb net eea opgezocht hierover. Ik kan me op de “tegenbewijs formule” stortten. Dan moet je de werkelijke dagwaarde van de auto aantonen mbv een taxateur of zoiets. Stel de auto is nog maar een 1200 euro waard dan kost het me natuurlijk maar 120 euro (90% van de waarde is te betalen BPM).
mmmmmmmm morgen toch maar eens met de Douane bellen.
Life is short !!!
Drive fast !!!