jumper : roest carter en andere motordelen + schakelen
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 23 februari 2007 06:15 PM

Op mijn nieuw aangekochte tweedehands Jumper 2.8 zijn bepaalde motordelen erg geroest, oa het carter en nog wat dingen die ik nog niet kan thuisbrengen Surprisedops:
Is dit een gekend probleem?? Bij mijn dubbel zo oude C 15 was er nauwelijks roest!
Hoe is dit te verhelpen?

Het schakelen gaat eerder fors… het in zijn één zetten meer dan fors. Ik had hier op het forum eens gelezen dat de hydraulisch geregelde koppeling ‘bij te stellen’ was door de pedaal op te tillen. Ik krijg daar geen millimeter beweging in. Ik neem dus aan dat ze goed geregeld is. Kan het aan de kabels liggen?

Voor de rest rijdt ze super Exclamation

Dieter

Profiel  
 
rodeHY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 23 februari 2007 10:46 PM
  [ # 1 ]

Ik ben nu met mijn tweede Jumper bezig. Eerst een 2.5 TDi gehad, geen roest en prima schakelen. Nu een 2.8 HDi (uit 2006) en (uiteraard!) geen roest en schakelen als een mes door de warme boter! Ook het ontkoppelen gaat heel licht. Wel is er een lagertje dat zich momenteel nadrukkelijk laat horen, maar da’s weer een ander probleem.
Wellicht dat het motorblok van jouw Jumper voor de verkoop met thinner is schoongespoten. Alle bescherming is dan weg en het roestduiveltje kan zich lekker uitleven. Tevens zou het kunnen zijn dat de thinner bijvoorbeeld de teflon voering uit de schakelkabels heeft aangetast (of is het puur het pedaal dat zwaar gaat?).

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 25 februari 2007 05:19 PM
  [ # 2 ]

Pedaal gaat normaal denk ik (nog nooit eerder met Jumper gereden).
Het gaat echt om het in versnelling zetten en het veranderen van.
Bedankt alvast voor je antwoord!

Dieter

Profiel  
 
rodeHY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 04 maart 2007 06:20 PM
  [ # 3 ]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe is het nu met het schakelprobleem?

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 07 maart 2007 12:03 AM
  [ # 4 ]

Wel, probleem is wel een té groot woord. Ik kan goed rijden. Alleen tijdens het rijden (lees: bollen) in één zetten gaat niet of zeer moeilijk. Misschien ben ik verwend door onze Picasso…?
Ik heb er nog niets aan kunnen doen. Weet niet zo dadelijk waar te beginnen.
Heb nu een werkplaatshandboek besteld (in het Frans, slik) in de hoop een beter zicht te krijgen op dit gecompliceerde beestje!

Als ik wat vind laat ik het weten.
Groet
Dieter

PS: een HY staat hoog op het verlanglijstje! Heb helaas geen garage vrij… (en we hebben er twee Surprisedops: )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook