In een gesloten topic (verwarming xm defect) staan een oplossing voor een defecte kachel. Twee mac guyver kabeltjes langs het stuurhuis!!..
leuk en inventief hoor, Maar wat nu als je het probleem wilt oplossen?
Waar moet ik beginnen?
Hoe werkt het. Erzit geen kachelkraan in > de kachelradiateor is altijd heet. Dus me dunkt dat er ergens een klep zit die de luchtstroom regelt en die wordt aangestuurd door de temperatuurknop.
Die is electronisch! HELP.
Op een dag drink je geen grolsch meer,
maar rijd je XM!
Die klep wordt aangestuurd door een servomotortje. Daar zijn er drie van; die voor de temperatuur zit linksboven in de middenconsole. Er heeft al iemand een fotoverslag van die reparatie gemaakt:
Heb zelf ook zo’n motortje gereviseerd, is goed te doen
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Hartstikke bedankt voorl die perfecte link!
Je hebt me erg goed geholpen!
JanO schreef:Die klep wordt aangestuurd door een servomotortje. Daar zijn er drie van; die voor de temperatuur zit linksboven in de middenconsole. Er heeft al iemand een fotoverslag van die reparatie gemaakt:
Heb zelf ook zo’n motortje gereviseerd, is goed te doen
groet, Jan