2 van de 2
 < Vorige 1 2

vloeri- en dakisolatie
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 12 januari 2011 09:14 PM
  [ # 16 ]

Ik heb nu ook zo’n hitteschild liggen wat ik er in ga klussen.
Bij mij is de bestaande isolatie van het schild nog netjes, heb jij die anti dreunmatten aan de binnenkant A(schutbordkant) of aan de buitenkant B(motorkant) gedaan?
En wat heb je dan in geval A met de bestaande isolatie gedaan?

Groeten Peter.

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 483

Gepost: 12 januari 2011 09:55 PM
  [ # 17 ]

De bestaande isolatie was slecht, dus die heb ik verwijderd. Aan de achterkant van de platen heb ik de antidreunplaten van akoustiekwinkel geplakt. Even in de oven op 50 graden om ze goed verwerkbaar te krijgen. Aan de voorzijde heb ik Aluglas geplakt, een hitte- en geluidsisolerende glasvezelmat met een aluminium toplaag. Ik heb de beide lagen materiaal -door en door- met een bout en nylock moeren vastgezet. Hou met het aan de voorzijde van de platen bevestigen wel even rekening dat de gasstang naar de carburator goed vrij loopt.

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 12 januari 2011 10:29 PM
  [ # 18 ]

Ik heb eerst dreunmat aangebracht, hierna het hitteschild met bestaande isolatie..

Zie ook http://www.SPAM/@ds/fr_3december2010.html

Smile Succes

Profiel  

bartjes999
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 27 januari 2011 10:49 PM
  [ # 19 ]

La Bombe had ongeveer een jaartje terug ook een auto uitgerust met ik geloof noise-killer en hier testen mee gedaan. Het geluidsnivo met isolatie bij 120 km/h was als bij 100 km/h zonder de isolatie.
Lawaai vind ik ergens bog wel acceptabel (na een lange rit tuteren de oren lekker en weet je dat een een lekker stuk in de DS gereden hebt). Hitte is echter een groter probleem voor mijn gevoel, als iemand hier tips voor heeft, liefs in combinatie met geluidsisolatie, ik lees het graag.
Zo heb ik een kleine luchthapper gemaakt op de bodemplaat bij de versnellingsbak. Ook de horizontale spatlappen onder de voorportieren heb ik iets omlaag geduwd zodat er langs deze weg motor-warmte kan ontsnappen. Tevens heb ik met radiatorfolie het schutbord aan interieurzijde bekleed, onder de originele bekleding. Hetzelfde spul zit langs de schermen aan de motor-zijde om stralingswarmte op de ventilatieschachten te verminderen.
Alles bij elkaar zie je er zo goed als niets van en is het resultaat net aan merkbaar (of het is een placebo effect….Wink)

Groetjes, Bart

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook