2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
tikkend geluid bij motor , normaal?
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 06 maart 2007 12:47 PM
  [ # 16 ]

ik denk dat ik de riem in de garage laat vervangen . Spanrol kos rond de 65euro . Is dat niet veel ? Heb naar een paar garage’s gebeld , ze hebben toch allemaal moeilijkheden om de juiste riem te vinden . Via chasis nr lukt het niemand . Puur op uiterlijk van de auto en cilinder inhoud toch gek of niet ?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 maart 2007 09:21 PM
  [ # 17 ]

kunnen ze toch op motorcode vinden (staat vooraan op het blok naast de versnellingsbak)
ik betaalde zoveel voor de set Confused

BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 maart 2007 09:23 PM
  [ # 18 ]
leoneke schreef:

ik denk dat ik de riem in de garage laat vervangen . Spanrol kos rond de 65euro . Is dat niet veel ? Heb naar een paar garage’s gebeld , ze hebben toch allemaal moeilijkheden om de juiste riem te vinden . Via chasis nr lukt het niemand . Puur op uiterlijk van de auto en cilinder inhoud toch gek of niet ?

Komt omdat het TU blok zowel in lichtmetaal als in alu is geleverd en schijnt nogal lastig te zijn om te bepalen wat er daadwerkelijk is ingeschroefd. Meestal lichtmetaal (met een 107 tands riem) maar soms ook een gietijzeren onderblok (met een 101 tands riem) waarbij het waterpomphuis niet los achterop het blok zit, maar de waterpomp gewoon in het blok.

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 08 maart 2007 12:53 PM
  [ # 19 ]

hey , kan het probleem van de kleppen komen dan . Men probleem als motor koud is trek ik choke op ; maar als ik rijd trekt die langs geen kanten . Zet ik de choke half rijd die iets beter maar soms met stotteren . Als motor warm is zet ik choke af maar bij optrekken totaal geen kracht , je hoort de motor toeren maken maar hij pruttelt wat voorbij .

Ik hoop dat dat met de ontregelde kleppen zijn .

groeten

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook