Weet iemand of je op een 22trs de CO kunt bijstellen?
Lijkt mij van wel, kan het allen niet echt vinden.
Verder vind ik dat ie moeilijk loopt als hij koud is, je moet de choke flink uitrekken, dat ie flink toeren maakt, anders slaat ie af.
Ik heb verder alles gedaan volgend mij, nieuwe bougies, kabels verdkap en de kleppen gesteld.
Nog tips?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dat kan natuurlijk!
Op de carburateur zit een schroef hiervoor. Het is een soort van bijna verzonken schroef waarvan het spleetje voor de schroevendraaier uit het midden zit. Even goed de carbu bekijken.
CO afstellen heeft overigens alleen zin met een tester. Je moet namelijk de waardes meten. Even naar de garage dus….
Groet,
Mike
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: CO2 22TRS bijstellen?
verkuilm schreef:Weet iemand of je op een 22trs de CO kunt bijstellen?
Lijkt mij van wel, kan het allen niet echt vinden.Verder vind ik dat ie moeilijk loopt als hij koud is, je moet de choke flink uitrekken, dat ie flink toeren maakt, anders slaat ie af.
Ik heb verder alles gedaan volgend mij, nieuwe bougies, kabels verdkap en de kleppen gesteld.
Nog tips?
Werkt het electrisch verwarmingselement in het inlaatspruitstuk wel en het automatisch verhoogt toerental bij koudemotor?
CO bijstellen zou ik enkel doen als deze te hoog is of extreem laag staat.
Er zit idd ergens een stelschroef op de carbu. kan nu niet direkt uit m’n hoofd zeggen waar ie zit…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Nou ik heb inderdaad dat het verwarmings deel niet werkt?
Is dat lectronisch dat zie ik niet zitten.
Ik zie wel een bezine afsluiter.
Dat verhoogt toerental, dat werk denk ik niet.
Hoe kom je daar achter??
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
verkuilm schreef:Nou ik heb inderdaad dat het verwarmings deel niet werkt?
Is dat lectronisch dat zie ik niet zitten.
Ik zie wel een bezine afsluiter.
Dat verhoogt toerental, dat werk denk ik niet.
Hoe kom je daar achter??
Je kan testen of het verwarmingselement stroom krijgt, er hangt een rode draad onder het inlaatspruitstuk.
Trek de stekker uitelkaar en meet of er stroom opzit , de stroom word voorzien door 3 relais en een thermocontact.
Als er geen stroom toekomt zul je moeten gaan meten…
Verhoogt toerental werkt met de onderdrukslangetjes, kijk of ze allemaal aangesloten zijn.
Bij het inschakelen van de airco (met warme motor) moet het toerental ook verhogen, werkt namelijk met het zelfde systeem als de verhoogde toerental regeling bij koude motor.
Normaal moet je CX makkelijk op 1000t blijven draaien bij koude motor.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Bedankt voor de info, ga ik eens kijken.
Maar het verwarmingselement zit in het spruitstuk??
Dat verhoogt toerental waar wordt dat door getriggerd?
Is dat een sensot of zo iets??
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dat ding zit inderdaad in je inlaatspruitstuk.
Zo’n ding wordt ook wel een “egel” genoemd. Als je het ding ziet weet je ook waarom
Het verwarmd de instromende lucht in de opwarmfase.
je kunt zien dat er stroomdraden onder aan het inlaatspruitstuk zitten…
Nu moet ik zeggen dat ik eens een motor met egel ingebouwd heb in een type dat nog geen egel had, en dat ding dus nooit aangesloten.
Liep overigens prima….. ook nooit startproblemen gehad, dus of nu hier je probleem inzit betwijfel ik….
Verhoogd toerental werkt ook doormiddel van de choke, die trekt een hevel om die het toerental verhoogd in de opwarmfase.
Staat je choke wel goed afgesteld??
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
verkuilm schreef:Bedankt voor de info, ga ik eens kijken.
Maar het verwarmingselement zit in het spruitstuk??Dat verhoogt toerental waar wordt dat door getriggerd?
Is dat een sensot of zo iets??
Een thermostatisch luchtklepje bediend het verhoogd toerental bij koude motor.
Het zit onder in het struitstuk geschroeft en is verbonden met 2 vacumslangetjes.
Verwarmings ellement zit langs de onderzijde in het spruitstuk en heeft 1 stroomdraad (een rode dacht tik)
Word mede bediend door het thermokontakt dat langs de zijkant in het spruitstuk zit en waarop 2 draden zitten.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Het verhoogs toerental werkt niet.
Als je de airco aanzet beweegt het verhoogd toerental mechanisme niet.
Zo te zien kun je er een draad op aansluiten, maar die zit er niet.
Ik kan niet zien of die er wel een gezeten heeft, want de carburatuur is nieuw, die is pas vervangen.
Dus is er nog iemand met een 22trs met airco? En kun je zien of op het verhoogd toerental mechanisme een draad zit?
Het kan volgens mij niet anders dan het electrisch wordt aangestuurd.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
verkuilm schreef:Het verhoogs toerental werkt niet.
Als je de airco aanzet beweegt het verhoogd toerental mechanisme niet.
Zo te zien kun je er een draad op aansluiten, maar die zit er niet.
Ik kan niet zien of die er wel een gezeten heeft, want de carburatuur is nieuw, die is pas vervangen.Dus is er nog iemand met een 22trs met airco? En kun je zien of op het verhoogd toerental mechanisme een draad zit?
Het kan volgens mij niet anders dan het electrisch wordt aangestuurd.
Ik heb een 22TRS met airco maar bij mij zit er geen draad aan het verhoogd toerental systeem voor koude start,er zitten enkel vacuumslangetjes op.
Het verhoogd toerental voor de zelf airco word wel bediend door 2 electrische vacuum klepjes die onder de rechter koplamp zitten.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
dan is dat dus wel goed, want dat heb ik ook inderdaad.
Er lopen een hele bos van die vacuum slangen inderdaad.
Ga ik eens kijken onder de koplamp.
Maar waar komt dat vacuum dan vandaan?
Of bedoel je dat als je de airco aanzet er ergen klepje open gaat en er een extra vacuum is en dus de motor weer harder loopt??
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
verkuilm schreef:dan is dat dus wel goed, want dat heb ik ook inderdaad.
Er lopen een hele bos van die vacuum slangen inderdaad.
Ga ik eens kijken onder de koplamp.Maar waar komt dat vacuum dan vandaan?
Of bedoel je dat als je de airco aanzet er ergen klepje open gaat en er een extra vacuum is en dus de motor weer harder loopt??
Vacuum komt van het inlaat spruitstuk.
Als je de airco aanzet worden de 2 vacuum klepjes geschakeld waardoor de verhoogde toerental regeling op de carburator bediend word, en waardoor de motor dus stationair sneller gaat lopen.
Ik zou eens kijken of alle vacuum leidingen nog goed zijn en zijn aangesloten en of de overblijvende aansluitpunten op de vacuum klepjes zijn afgedopt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
en met die vaccum klepjes bedoel je die onder de koplamp zitten??
En die klepjes worden electrisch aangestuurd?
Want in de electrisch schema kan ik ze niet terug vinden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
verkuilm schreef:en met die vaccum klepjes bedoel je die onder de koplamp zitten??
En die klepjes worden electrisch aangestuurd?
Want in de electrisch schema kan ik ze niet terug vinden.
idd die zitten onder de rechter koplamp en worden electrisch bediend, je kan ze horen klikken als je het contact aan zet en dan de airco (met niet draaiende motor moet je ze zeer duidelijk horen)
Electrisch schema van een TRS met airco is bijna niet te vinden je vind overal het schema van de gewone TRS waar dus niets opstaat van de airco (als er 1 ventilator op het schema staat heb je 1 zonder airco staan er 2 op met…)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
nou bedankt voor de tips, werkt weer!
Iemand had twee vacuum slangen omgedraait daarom werkte het niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
verkuilm schreef:nou bedankt voor de tips, werkt weer!
Iemand had twee vacuum slangen omgedraait daarom werkte het niet.
Goed om lezen dat het opgelost is
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.