1 van de 23
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Veer gebroken
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 05 maart 2007 09:45 PM

Ik trof onze C3 op de parkeerplaats aan met een gebroken veer linksvoor. Dat lijkt mij een abnormaal probleem.
Auto is uit 2002, km-stand 50.000.

Wie kan mij geruststellen dat dit heel gebruikelijk is? Of is dit toch vreemd?

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 11 maart 2007 09:56 PM
  [ # 1 ]

Aha! Daar is er weer een… Ik zou bijna zeggen: geen zorgen… dit komt vaker voor. Mijn C3 van oktober 2002 heeft dit probleem ook gehad (zo’n anderhalf jaar geleden).  Ik trek op en KLAP! Ik dacht eerst aan een klapband, maar het bleek dus de linkerveer. ANWB erbij gehaald en die man vertelde mij dat ik daarmee gewoon (rustig) naar de garage kon rijden. No way! Wegslepen (alsof ik dat nog nooit had meegemaakt Wink ) was de enige optie.

Van mij dealer hoorde ik toen dat er in de afgelopen twee weken al diverse C3’s met dezelfde problemen waren binnengekomen. Eentje had aanzienlijke schade omdat dit om de snelweg gebeurde. Lekker is dat Crying or Very sad

Het schijnt een fabrieksfout te zijn. De coating om de vering schuurt ergens langs. vervolgens treedt er roestwerking op en dan kan de vering opeens knappen. Auto’s van een latere productiedatum schijnen al andere veren te hebben.

Succes met de reparatie!

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 16 maart 2007 07:06 PM
  [ # 2 ]

De reparatie is achter de rug. Ik heb de reparatie laten uitvoeren bij Lanting in Purmerend. Hoewel er geen garantie meer op zat heeft Citroen alle onderdelen betaald. Er was nogal wat stuk. Veren zowel links als rechts vervangen. Lanting nam zelf het initiatief te contacten met Citroen. Dat vind ik een goede service.
Het arbeidsloon komt echter voor mijn rekening.  Confused
Al met al valt de rekening niet echt mee, maar ik heb weinig keus in dit geval.
Hij rijdt weer als nieuw Laughing

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 18 maart 2007 07:06 PM
  [ # 3 ]

Arno, ik weet niet of er inmiddels iets veranderd is bij Citroen, maar ik hoefde helemaal niets te betalen. Dus ook geen arbeidsloon! Ik begreep van mijn dealer dat de garantie op de veren is uitgebreid naar 5 jaar.

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 18 maart 2007 07:54 PM
  [ # 4 ]
AlexanderF schreef:

Arno, ik weet niet of er inmiddels iets veranderd is bij Citroen, maar ik hoefde helemaal niets te betalen. Dus ook geen arbeidsloon! Ik begreep van mijn dealer dat de garantie op de veren is uitgebreid naar 5 jaar.


Dankjewel voor je bericht. Ik zal er maandag achteraan gaan. Het lijkt mij dat er met 1 maat gemeten moet worden. Ik laat het nog weten.
Bij welke dealer heb jij het laten maken?

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 18 maart 2007 08:16 PM
  [ # 5 ]

Bij Noordegraaf Waddinxveen. Succes!

Profiel  
 
MrBello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 23-03-2007

Gepost: 23 maart 2007 02:27 AM
  [ # 6 ]
AlexanderF schreef:

Arno, ik weet niet of er inmiddels iets veranderd is bij Citroen, maar ik hoefde helemaal niets te betalen. Dus ook geen arbeidsloon! Ik begreep van mijn dealer dat de garantie op de veren is uitgebreid naar 5 jaar.

tsja laat mij gisteren hetzelfde zijn overkomen, met 1.4 hdi van 31-12-2002
is vandaag gerepareerd, bij dealertje in barneveld, heb nog geen factuur ontvangen, maar was vandaag al wel gerepareerd.
VRAAG: betreft dit bekende euvel alleen de linkerkant, want bij mij was ook de bestuurderszijde doorgezakken, en ik hoorde dat de rechter-veer niet vervangen was…. (zou niet nodig geweest zijn.., aldus monteur)

C3; 1.4HDI 16V, 66 KW = circa 90 paardjes
C3-Picasso; 1.6hdif, = circa 109 paardjes

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 23 maart 2007 11:45 PM
  [ # 7 ]
MrBello schreef:
AlexanderF schreef:

Arno, ik weet niet of er inmiddels iets veranderd is bij Citroen, maar ik hoefde helemaal niets te betalen. Dus ook geen arbeidsloon! Ik begreep van mijn dealer dat de garantie op de veren is uitgebreid naar 5 jaar.

tsja laat mij gisteren hetzelfde zijn overkomen, met 1.4 hdi van 31-12-2002
is vandaag gerepareerd, bij dealertje in barneveld, heb nog geen factuur ontvangen, maar was vandaag al wel gerepareerd.
VRAAG: betreft dit bekende euvel alleen de linkerkant, want bij mij was ook de bestuurderszijde doorgezakken, en ik hoorde dat de rechter-veer niet vervangen was…. (zou niet nodig geweest zijn.., aldus monteur)

Ik heb helaas geen antwoord op jouw vraag, maar kan je laten weten welk deel van de kosten aan jou zijn berekend? Ik heb van mijn dealer nog geen antwoord. Hij ging nog op zoek naar de regeltjes.

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
MrBello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 23-03-2007

Gepost: 25 maart 2007 02:13 PM
  [ # 8 ]

Ik heb helaas geen antwoord op jouw vraag, maar kan je laten weten welk deel van de kosten aan jou zijn berekend? Ik heb van mijn dealer nog geen antwoord. Hij ging nog op zoek naar de regeltjes.

‘k heb vooralsnog de volledige rekening, (materiaal en arbeidsloon) betaald, want m’n dealertje moest er ook nog achterheen.

wel heb ik diverse linkjes doorgestuurd (waaronder dit forum) daar het erop lijkt dat er in germanie en in de uk terugroepacties voor geweest zijn. hier zijn die bewuste linkjes nogmaals:

http://www.theaa.com/allaboutcars/recalls/recalls.jsp?&modelName=C3&makeName=Citroen&modelID=E5&makeId=A7&lowIndex=3

http://www.citroenpicasso.org.uk/citroen/index.php?showtopic=603

http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=10049

http://www.auto-mobil-forum.de/modelle_erfahrungsberichte/index.php?seite=modelle&h=citr&m=1700351301

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=356973#356973

tot zover, groet’n

C3; 1.4HDI 16V, 66 KW = circa 90 paardjes
C3-Picasso; 1.6hdif, = circa 109 paardjes

Profiel  
 
xsaracoupe
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 22-02-2004

Gepost: 25 maart 2007 03:03 PM
  [ # 9 ]

Is het dan ook niet tijd dat Citroën NL komt met een terugroepactie ?

2 weken geleden de Smart van mijn vrouw ook in de garage geweest na een terugroepactie voor de voorveren…. en kosteloos,zoals het hoort.

Profiel  
 
MrBello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 23-03-2007

Gepost: 25 maart 2007 03:36 PM
  [ # 10 ]
xsaracoupe schreef:

Is het dan ook niet tijd dat Citroën NL komt met een terugroepactie Confused:

2 weken geleden de Smart van mijn vrouw ook in de garage geweest na een terugroepactie voor de voorveren…. en kosteloos,zoals het hoort.

indien u de weg weet en dit voor de c3 rijders uit 2002 & 2003 zou kunnen regelen, houd ik me aanbevolen, maar ik denk dat de kans klein is dat er na 4 jaar een dergelijke terugroepactie gestart gaat worden.
volgende week zal ik wel meer horen over de eventueel door citroen vergoedde schade, hier heb ik nog een bijkomend probleem, dat de mijne reeds meer dan 150.000 gelopen heeft. Zodra ik het hoor zal ik dit forum wel weer eventjes bezoeken, en m’n bevindingen noteren. Greetings from Thuis

C3; 1.4HDI 16V, 66 KW = circa 90 paardjes
C3-Picasso; 1.6hdif, = circa 109 paardjes

Profiel  
 
AlexanderF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-01-2007

Gepost: 26 maart 2007 09:47 PM
  [ # 11 ]

Om nog even terug te komen op een vraag in dit forum…

Ja, ik had begrepen dat het altijd om de linkerveer (dus bestuurderskant)gaat, die knapt. Het probleem is bekend bij Citroen. Om die reden is de garantie van veren voor alle C3’s (mogelijk uit een bepaalde productieperiode) naar 5 jaar verhoogd. Overigens heeft mijn dealer WEL de rechterveer meevervangen, dat leek hun veiliger….

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 27 maart 2007 04:49 PM
  [ # 12 ]

Mijn dealer kan niets voor mij doen. Ik heb nu contact opgenomen met Citroen Nederland en die bellen mij binnen 2 werkdagen terug.
Mochten zij niet over de brug komen, ga ik starten met de zaak schriftelijk aanhangig te maken.
Laten we elkaar op de hoogte houden ajb.

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 20 april 2007 07:17 PM
  [ # 13 ]

Goed nieuws voor mij. Citroen betaalt alle kosten voor mij vernam ik zojuist. Ik krijg dus nog zo´n 300 euro terug via de dealer.
Citroen is mijn beste vriend Laughing

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
MrBello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 23-03-2007

Gepost: 23 april 2007 12:15 PM
  [ # 14 ]
Arno schreef:

Goed nieuws voor mij. Citroen betaalt alle kosten voor mij vernam ik zojuist. Ik krijg dus nog zo´n 300 euro terug via de dealer.
Citroen is mijn beste vriend Laughing

ik kreeg afgelopen vrijdag ook bericht via m’n dealertje, en inmiddels is de rechterveer ook vervangen, en alle kstn zouden coor citroen vergoed gaan worden. ‘k krijg dus ook nog en credit.

C3; 1.4HDI 16V, 66 KW = circa 90 paardjes
C3-Picasso; 1.6hdif, = circa 109 paardjes

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 23 april 2007 12:28 PM
  [ # 15 ]

Dit onderwerp kan worden toegevoegd aan de tiplijst. Mocht iemand een C3 2e hands willen aanschaffen dan is het goed om te weten of er al een modificatie is toegepast.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 23
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook