4 van de 23
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Veer gebroken
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 februari 2008 11:06 AM
  [ # 46 ]

Lees het nou gewoon eerst eens.

En denk er dan even rustig een paar minuten over na.

En probeer daarna nog eens een antwoord te formuleren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 februari 2008 11:10 AM
  [ # 47 ]
tinkerbell3006 schreef:

leuk dit allemaal hoor, maar het gaat hier om de gebroken voorveer van de citroen c3 uit 2002…wat the f@ck heeft fiat hiermee te maken….
Is er nu echt niemand die wat nuttigs kan roepen over dit probleem en hulp kan bieden ipv alleen maar te zeiken over of het tot een kwaliteitmerk behoord of niet??

Graag…...kunnen jullie mij please documentatie sturen waarin Citroen jullie toegeeft dat het een fabrieksfout is en de kosten vergoed…..!!!

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Zo, je voelt je hier wel erg snel thuis he! Check je PB en probeer je intussen een beetje in te houden. Geloof mij, dat is echt beter.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 05 februari 2008 12:07 PM
  [ # 48 ]

Re: gebroken linker veer

tinkerbell3006 schreef:

...mijn auto heb ik in oktober 2007 2de hands gekocht bij Knaap Autobedrijven…

Geeft meneer Knaap geen garantie op zijn gebruikte auto’s dan? Of heb je die ‘eraf onderhandeld…’

Gr Martijn

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 februari 2008 12:59 PM
  [ # 49 ]

jij koopt de auto bij van der Knaap, dus hij moet voor de garantie optreden.
en als vander knaap op zijn beurt vindt dat dit door citroennl betaald moet worden moet hij dat maar uitvechten.

klinkt hard maar zo werkt het wel.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 februari 2008 01:03 PM
  [ # 50 ]

Re: gebroken linker veer

Wat ik eigenlijk nog steeds niet helemaal begrijp. Aan de ene kant heb je het wettelijke recht op garantie zoals geformuleerd in het burgerlijk wetboek en aan de andere kant datgeen wat Citroen en evt. een 2ehands verkoper nog eens hard op papier garandeert.

Als je je garantie afkoopt (mocht dat gebeurt zijn) kan ik me voorstellen dat de verkoper zegt: “dikke lul, zoek het zelf maar uit”. Daar hoeft geen sprake van te zijn natuurlijk. Bij een Bovag garantie is de garantie geloof ik al 6 maanden?

Toch hebben we het hier niet over iets lulligs. Dat je op deze leeftijd niet moet zeuren over een kapotte bobine, waterpomp of radiateur lijkt me duidelijk. Maar een gebroken veer is gezien de op dit forum al regelmatig terugkerende topics gewoon een verborgen gebrek. Je mag eigenlijk verwachten dat een veer helemaal niet breekt.

Nou kan het nog zijn dat een op knappen staande veer met preventief onderhoud makkelijk te herkennen is en dat de Citroen dealers erop getriggerd zijn om dit op te sporen en dan te vervangen. In DAT geval kan ik me nog voorstellen dat Citroen de boot afhoudt als de auto niet volgens het boekje is onderhouden. Maar toch.. ik krijg er altijd een wat goedkoop gevoel van… Een merk dat prat gaat op kwaliteit zou gewoon moeten instaan voor dit soort kwaliteitsfouten.

@Martijn. Heb jij enig idee hoe dit nu zit met preventief opsporen van dit probleem? Je hoort er toch zeer regelmatig over.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 05 februari 2008 03:21 PM
  [ # 51 ]

Nog maar eens dezelfde vraag:

Geo schreef:

Wij hebben een van de eerst C3’s in Nederland (ex-demo), een 1.6 exclusive. Heeft deze wellicht andere veren (omdat het een 1.6 is), of moeten we ook bang zijn voor een veerbreuk…? Bij mijn weten is er geen modificatie op uitgevoerd.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 februari 2008 11:38 PM
  [ # 52 ]
tinkerbell3006 schreef:

Hier heb ik dus niets aan.
Krijg net te horen dat Citroen nederland helemaal niets vergoed….en ik dus voor de kosten kan opdraaien.
bedankt voor de hulp!

Zo, en begin je nu dan misschien eindelijk te begrijpen waarom we “aan het zeiken waren” over de terugroepactie van Fiat?

Dat overkomt dus iedereen met een C3 waarvan een veer breekt - en dat zijn er zo te horen nogal wat.

Ik heb geen C3 dus ben geen belanghebbende. Maar misschien kan iemand het voortouw nemen en een poll toevoegen aan dit draadje zodat duidelijk wordt hoeveel klachten er op dit forum alleen al bekend zijn.

En dan maar eens richting Citroën Nederland stappen, en als die stoïcijns blijven een belletje met Tros Radar plegen wellicht?

En dan sta je misschien zomaar op dezelfde plek als Fiat. De link zal nu wel duidelijk zijn?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
RitjeC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 06 februari 2008 12:02 AM
  [ # 53 ]

Ik heb nog geen last, maar de verlengde garantie loopt ook pas in mei af ........

Rittensport is een prachtige hobby.

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 06 februari 2008 07:17 PM
  [ # 54 ]

gebroken veer

Lijkt mij dat er meteen actie moet worden ondernomen richting Citroen NL.

Ik hoop alleen dat zij niet met dat flut Fiat verhaal komen dat er in NL ander zout wordt gestooid dan in het buitenland. Want dat zou de reden zijn waarom in het buitenland de terugroepactie eerder is gestart dan in NL. Nederlanders rijden toch ook regelmatig in het buitenland op weg naar de wintersport?

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 februari 2008 02:55 AM
  [ # 55 ]

Wel een aandoenlijke poging om je huid te redden. Het lag zeker ook voor een deel aan de strooirichting?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 februari 2008 01:30 AM
  [ # 56 ]
tinkerbell3006 schreef:

jawel, maar het is belachelijk. Mijn auto is nu dus ouder dan 5 jaar en dus vindt citroen maar dat ze het niet hoeven te vergoeden…ook al is het een fabriekfout. Ze komen er erg gemakkelijk vanaf zo.

Die van ons is van 2002 - dus ongeveer even oud. De dichtstbijzijnde dealer heeft de veren en de arbeidstijd van Citroen-nederland vergoed gekregen. Wij waren ook van plan om de auto eerst naar de garage te brengen waar we tegenwoordig het onderhoud laten doen, maar die meldde ons al vooraf dat ze waarschijnlijk niets vergoed zouden krijgen. ‘t Klinkt lullig, maar je zou kunnen overwegen om je auto te laten verslepen van jouw garage naar een dealer ...

Enne - al dat gedoe over terugroepacties: ook in het buitenland (en ook bij andere merken) werd er alleen een soort bloempotje om de veer heen geplaatst, zodat de band niet kapot zou gaan in geval van breuk. Tja.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 februari 2008 01:55 AM
  [ # 57 ]

Daarmee dam je wel het veiligheidsrisico in. Maar een echte oplossing is het niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ceeeendje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007

- C1 Séduction 5 drs
Gepost: 08 februari 2008 01:58 AM
  [ # 58 ]

Enne - al dat gedoe over terugroepacties: ook in het buitenland (en ook bij andere merken) werd er alleen een soort bloempotje om de veer heen geplaatst, zodat de band niet kapot zou gaan in geval van breuk. Tja.

Als ik Citroen NL was zou ik voor die ca. 3500 C3-exemplaren jaargang 2002 met mogelijk voorveerprobleem een bescheiden terugroepactie organiseren.
Als er niks aan de voorveren lijkt te mankeren alleen ‘het bloempotje’ (‘suspension cup’) plaatsen, in geval van een beschadigde veer (weggeschuurde coating, mogelijk zichtbare roest) aanbieden voor een faire prijs de voorveren te vervangen.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat een schroefveer het na 5 jaar laat afweten - maar de extra schade die erdoor kan ontstaan plus het gevoel van onveiligheid zouden een slimme importeur toch tot een verstandige oplossing moeten doen besluiten.

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 09 februari 2008 07:07 PM
  [ # 59 ]
Ivonne schreef:
Geo schreef:

Nog maar eens dezelfde vraag:

Geo schreef:

Wij hebben een van de eerst C3’s in Nederland (ex-demo), een 1.6 exclusive. Heeft deze wellicht andere veren (omdat het een 1.6 is), of moeten we ook bang zijn voor een veerbreuk…? Bij mijn weten is er geen modificatie op uitgevoerd.

Heb vandaag helaas ook mijn C3 1.6 exclusive uit 2002 naar de garage moeten brengen, met een kapotte veer. Crying or Very sad
In tegenstelling tot vele anderen is bij mij de rechterveer gesprongen.

bij mij ook rechterveer

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 februari 2008 06:43 PM
  [ # 60 ]
wimc3 schreef:

Je moet er niet aan denken welke gevolgen dit kan hebben op een autobaan met 120 ( of in Duitsland met ....).

De bedragen die daar mee gemoeid kunnen zijn maken het vergoeden van deze schade + gevolgschade een peulenschil!
Het is tijd om te hoofden bijeen te steken en collectief een maatregel af te dwingen. Of moet er eerst iemand met zijn C3 op de kop in de sloot liggen? (in een redelijk gunstig geval…)

Profiel  
 
 
4 van de 23
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook